BibTex RIS Kaynak Göster

Kara Harp Okulunda Eğitim Öğretim Gören Öğrencilerin Başarı Durumunu Etkileyen Faktörlerin İstatistiksel Yöntemlerle Tespit Edilmesi

Yıl 2005, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 23, 01.03.2005

Öz

KARA HARP OKULUNDA EĞİTİM ÖĞRETİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BAŞARI DURUMUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLERLE TESPİT EDİLMESİ

Yıl 2005, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 23, 01.03.2005

Öz

Bu çalışmada, Kara Harp Okulu (KHO) öğrencilerinin zihinsel olmayan faktörler (non-intellectual factors) yönünden ne durumda oldukları, Harbiyelilerin bu faktörler yönünden durumlarının okuldaki başarılarını ne şekilde etkilediği ve zihinsel faktörler (intellectual factors) yönünden bir yoklama niteliği taşıyan askerî lise giriş sınavının öğrencilerin KHO’daki akademik başarılarını ne ölçüde temsil ettiği incelenmiştir. Bu amaçla betimsel istatistikler, ilişki (korelasyon) katsayıları, ki-kare testi, bağımlı ve bağımsız iki örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), tek yönlü çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) ve parametrik olmayan testlerden Mann-Whitney ve Kruskal-Wallis testleri kullanılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuzhan Kırılmaz Bu kişi benim

İlknur Özmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2005
Gönderilme Tarihi 27 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

IEEE O. Kırılmaz ve İ. Özmen, “KARA HARP OKULUNDA EĞİTİM ÖĞRETİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BAŞARI DURUMUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLERLE TESPİT EDİLMESİ”, Savunma Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 1–23, 2005, doi: 10.17134/sbd.02589.