Bu çalışmada, Kara Harp Okulu (KHO) öğrencilerinin zihinsel olmayan faktörler (non-intellectual factors) yönünden ne durumda oldukları, Harbiyelilerin bu faktörler yönünden durumlarının okuldaki başarılarını ne şekilde etkilediği ve zihinsel faktörler (intellectual factors) yönünden bir yoklama niteliği taşıyan askerî lise giriş sınavının öğrencilerin KHO’daki akademik başarılarını ne ölçüde temsil ettiği incelenmiştir. Bu amaçla betimsel istatistikler, ilişki (korelasyon) katsayıları, ki-kare testi, bağımlı ve bağımsız iki örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), tek yönlü çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) ve parametrik olmayan testlerden Mann-Whitney ve Kruskal-Wallis testleri kullanılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2005 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 4 Sayı: 1 |