Diaspora, toplumun merkez bir noktadan dağılmasını ve konuk ülkelerdeki toplumsal yapısını ifade etmektedir. Anavatandan dağılma toplumsal hafızada bulunan acı ve felaketler nedeniyle olabilmekte ve toplumsal kimliğe yansımaktadır. Anavatana bağlı, geri dönme hayalini taşıyan konuk toplum diasporayı oluşturmaktadır. Dağılmış toplumun anavatan ile ilişkileri, kültürel bağları ve dağıldığı yerdeki yeni yaşam pratikleri diaspora kavramı altında incelenmekte ve kültürel çalışmalarda ele alınmaktadır. Diasporadaki toplumun kültürel ürünlerinden olan filmler, üretim biçimleri ve kültürel kodları ile sinemada kimlik çalışmalarına konu olmaktadır. Bu çalışmada, Filistin diasporası incelenmekte ve sinema üretimi, Naficy’nin aksanlı sinema olarak isimlendirdiği diaspora sineması kapsamında tartışılmaktadır. Filistin sinemasının geçirdiği dönemler, anlatım dili özellikleri, konu alanları ve Filistin sinemasının işgal altındaki üretim biçimleri kuramsal olarak ortaya konmaktadır. Örnek alınan Filistin sinemasındaki anlatım biçimleri, işgalin sinemaya yansıması ve yönetmenlerin konuya yaklaşımına örnek olarak Hany Abu-Assad’ın Vaat Edilen Cennet filmi seçilmiştir. Çalışmanın amacı, işgalin yarattığı karmaşık ortam ve bunun ve bunun sinemaya yansımaları üzerinden ortaya konulmasıdır. Seçilen film, söylem analizi yöntemiyle aksanlı sinema perspektifinden analiz edilmiş, yönetmenin dili çözümlenmiştir. Bu çalışmanın söz konusu alan araştırmacılarına ve literatüre katkı sağlayacağı umulmaktadır.
Filistin sineması Hany Abu-Assad Diaspora Aksanlı sinema Sürgün sineması Vaat Edilen Cennet
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | November 2, 2020 |
Submission Date | June 23, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 16 |