Research Article
BibTex RIS Cite

DİJİTAL ORTAMDA YAPILAN HALKLA İLİŞKİLERİN BİR ARACI OLARAK KURUMSAL BLOGLAR: 2019 YILI TÜRKİYENİN EN DEĞERLİ 25 MARKASI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Year 2020, Issue: 16, 185 - 207, 02.11.2020

Abstract

21. yüzyılla birlikte hayatımıza giren, nispeten yeni bir iletişim ortamı olan kurumsal bloglar, örgütlerin kamularıyla bilgi paylaşımı, marka bilinirliği ve marka sadakati geliştirmek, iyi bir imaj oluşturmak, örgütün itibarına katkıda bulunmak gibi sağladığı faydalarıyla önemli bir halkla ilişkiler aracı olarak kullanılmaktadır. Halkla ilişkiler alanı içinde önemli bir konuma sahip olan kurumsal blogların ülkemizde ki güçlü markalar tarafından uygulamalarının ne boyutta olduğunun ortaya konması önemli bir konudur. Bu sebeple kurumsal blogların ülkemizin ekonomik açıdan en değerli markaları tarafından kullanılıp kullanılmadığı, kullanılıyorsa bir halkla ilişkiler aracı olarak ne ölçüde etkin kullanıldığı ve mevcut blog uygulamalarının kurumsal blog kriterlerine uygunluğunun saptanması bu çalışmanın sorularını ve amacını oluşturmaktadır. Bu kapsamda, 2019 yılında Brand Finance tarafından hazırlanan “Türkiye’nin En Değerli
100 Markası Raporu”nda geçen ilk 25 marka, blog kalite endeksinden faydalanılarak (blog yazarı/kaynağı, içerik, etkileşim, kullanım kolaylığı ve virallik ve bağlanabilirlik)
içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular neticesiyle kurumsal blogların, halkla ilişkiler açısından henüz standart bir uygulama aracı olmasa da bazı
şirket ve markalar tarafından ikna edici ve bilgilendirici olma fonksiyonları sebebiyle kullanıldığı, markalar arasında tam anlamıyla bir bloglaşma kültürünün henüz oluşmadığı sonucuna varılmıştır.

Thanks

Aybike PELENK ÖZEL

References

  • Akar, E. (2006). Pazarlamanın Yeni Silahı Blogla Pazarlama, İstanbul: Tiem Yayınları.
  • Alikılıç, Ö., & Onat, F. (2007). Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kurumsal Bloglar. Journal of Yaşar University, 923.
  • Aschenbrenner, A., & Miksch, S. (2005). Blog Mining In A Corporate Environment, Research Studios Austria: Smart Agent Technologies, ASGAARD-TR-2005-11.
  • Cangialosi, G, Irelan, Ryan, Bourquin, T. and Vogele, C. (2008). Podcast Academy: The Business Podcasting Book Launching, Marketing and Measuring Your Podcast, Burlington: Elsevier.
  • Cass, J. (2007). Strategies and Tools for Corporate Blogging, Burlington: Butterworth- Heinemann.
  • Gregory Herbert, E. (2005). Digital Public Relations: A New Strategy in Corporate Mangement, Nsukka Journal of the Humanities, 15, 135.
  • Gunelius, S. (2010). Blogging All-in-One forDummies, Indianapolis: WileyPub.
  • Marshall, C. & Rossman, G. B. (2014). Designing Qualitative Research. New York: Sage.
  • Martin K. N., Johnson M. A. (2010). Digital Credibility&Digital Dynamism in Public Relations Blogs. Visual Communication Quarterly, Vol 17 July-Sept, 163.
  • Mazurek, G. (2008). Corporate Blogs Innovative Communication Tool or Another Internet Hype? Empirical Research Study, in Proceedings of the International Multiconference on Computer Science and Information Technology, 404, Wisla, Poland.
  • Ostrander, B. (2007). Problems and Solutıons to Corporate Blogging: Model Corporate Blogging Guidelines, Journal of High Technology Law and Benjamin Ostrander, Cite as 7 J. High Tech. L. 226.
  • Özel, A. P., & Yılmaz Sert, N. (2014). Dijital Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kurumsal Bloglar: Türkiye’nin En Büyük 500 Şirketi Üzerine Bir Araştırma. Global Media Journal, 319.
  • Şener, T., & Özbükerci, İ. (2016). Pazarlama Ve Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kurumsal Blog Kullanımı: Türkiye’de Faaliyet Gösteren Hava Yolu Şirketlerinin Kurumsal Blog Sayfalarının Kalitesi Üzerine Bir Araştırma. Ijoess, 371.
  • Vogt, W. P., Gardner, D. C., & Haeffele, L. M. (2012). When To Use What Research Design. New York: Guilford Press. Wright, D.K., Hinson, M.D. (2008). How Blogs and Social Media are Changing Public Relations and the Way it is Practiced, Public Relations Journal, 2 (2), 1-21.
  • Xifra, J., Huertas, A. (2008). Blogging PR: An Exploratory Analysis of Public Relations Weblogs, Public Relations Review, 34, 269-275. Yang, S. U., Lim, J. (2009). The Effects of Blog-Mediated Public Relations On Relation Trust, Journal of Public Relations Research, 21(3), 341-359.
  • mucizefikir. (tarih yok). 06 07, 2020 tarihinde mucizefikir: https://www.mucizefikir.com/dijital-pr-nedir/ adresinden alındı.
Year 2020, Issue: 16, 185 - 207, 02.11.2020

Abstract

References

  • Akar, E. (2006). Pazarlamanın Yeni Silahı Blogla Pazarlama, İstanbul: Tiem Yayınları.
  • Alikılıç, Ö., & Onat, F. (2007). Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kurumsal Bloglar. Journal of Yaşar University, 923.
  • Aschenbrenner, A., & Miksch, S. (2005). Blog Mining In A Corporate Environment, Research Studios Austria: Smart Agent Technologies, ASGAARD-TR-2005-11.
  • Cangialosi, G, Irelan, Ryan, Bourquin, T. and Vogele, C. (2008). Podcast Academy: The Business Podcasting Book Launching, Marketing and Measuring Your Podcast, Burlington: Elsevier.
  • Cass, J. (2007). Strategies and Tools for Corporate Blogging, Burlington: Butterworth- Heinemann.
  • Gregory Herbert, E. (2005). Digital Public Relations: A New Strategy in Corporate Mangement, Nsukka Journal of the Humanities, 15, 135.
  • Gunelius, S. (2010). Blogging All-in-One forDummies, Indianapolis: WileyPub.
  • Marshall, C. & Rossman, G. B. (2014). Designing Qualitative Research. New York: Sage.
  • Martin K. N., Johnson M. A. (2010). Digital Credibility&Digital Dynamism in Public Relations Blogs. Visual Communication Quarterly, Vol 17 July-Sept, 163.
  • Mazurek, G. (2008). Corporate Blogs Innovative Communication Tool or Another Internet Hype? Empirical Research Study, in Proceedings of the International Multiconference on Computer Science and Information Technology, 404, Wisla, Poland.
  • Ostrander, B. (2007). Problems and Solutıons to Corporate Blogging: Model Corporate Blogging Guidelines, Journal of High Technology Law and Benjamin Ostrander, Cite as 7 J. High Tech. L. 226.
  • Özel, A. P., & Yılmaz Sert, N. (2014). Dijital Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kurumsal Bloglar: Türkiye’nin En Büyük 500 Şirketi Üzerine Bir Araştırma. Global Media Journal, 319.
  • Şener, T., & Özbükerci, İ. (2016). Pazarlama Ve Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kurumsal Blog Kullanımı: Türkiye’de Faaliyet Gösteren Hava Yolu Şirketlerinin Kurumsal Blog Sayfalarının Kalitesi Üzerine Bir Araştırma. Ijoess, 371.
  • Vogt, W. P., Gardner, D. C., & Haeffele, L. M. (2012). When To Use What Research Design. New York: Guilford Press. Wright, D.K., Hinson, M.D. (2008). How Blogs and Social Media are Changing Public Relations and the Way it is Practiced, Public Relations Journal, 2 (2), 1-21.
  • Xifra, J., Huertas, A. (2008). Blogging PR: An Exploratory Analysis of Public Relations Weblogs, Public Relations Review, 34, 269-275. Yang, S. U., Lim, J. (2009). The Effects of Blog-Mediated Public Relations On Relation Trust, Journal of Public Relations Research, 21(3), 341-359.
  • mucizefikir. (tarih yok). 06 07, 2020 tarihinde mucizefikir: https://www.mucizefikir.com/dijital-pr-nedir/ adresinden alındı.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Hasan Şafak Sönmez 0000-0001-9232-7171

Publication Date November 2, 2020
Submission Date September 11, 2020
Published in Issue Year 2020 Issue: 16

Cite

APA Sönmez, H. Ş. (2020). DİJİTAL ORTAMDA YAPILAN HALKLA İLİŞKİLERİN BİR ARACI OLARAK KURUMSAL BLOGLAR: 2019 YILI TÜRKİYENİN EN DEĞERLİ 25 MARKASI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi(16), 185-207.