Bu çalışmada; Türkiye'de günlük olarak yazılı yayınlanan 39 ulusal gazeteden çevrimiçi sürümü olan 33 tanesinin etkileşim düzeyleri üzerine ampirik bir araştırma yapılmıştır. 2007 Mayıs ayında,
Türkiye'de yazılı yayınlanan 33 ulusal günlük gazetenin çevrimiçi sürümlerinin açılış sayfasında veya ana sayfasında yer alan reklamlar dışında, hemen hemen her bir hiper-bağlantılı başlık tıklanmıştır. Çevrimiçi gazetelerin ana sayfalarında yer alan bu hiper-bağlantılı başlıklar; ikinci sayfalara kadar takip edilmiştir. İçerik analizi yöntemi ile etkileşim boyutunun 29 özelliğinin, çevrimiçi yayınlanan bu gazetelerin Web sitelerinde bulunabilirliği araştırılmıştır. Bu araştırma kapsamında kullanılan etkileşim boyutunun bu 29 özelliği ise daha önce gerçekleştirilen çevrimiçi yayınlanan gazetelerin etkileşim potansiyeli araştırmalarından elde edilmiştir. Etkileşimin farklı boyutlarında yer alan bu özelliklerin bulunabilirliği değerlerinden, Türkiye'de yayınlanan ulusal günlük gazetelerin çevrimiçi sürümlerinin etkileşim düzeyi belirlenmiştir. Bu araştırma ile Türkiye'de yayınlanan ulusal günlük gazetelerin İnternet'in en önemli özelliği olan etkileşimi, çevrimiçi yayınladıkları gazetelerinde ne oranda kullandıklarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Böylece İnternet'in en önemli özelliği olan etkileşimin çeşitli boyutlarının Türkiye'de yayınlanan ulusal günlük gazetelerin çevrimiçi sürümlerinde kullanılıp kullanılmadığı belirlenebilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen değerlerin, daha önce gerçekleştirilen çevrimiçi yayınlanan gazetelerin etkileşim potansiyeli araştırmalarından elde edilen değerler ile karşılaştırılması sonucunda; Türkiye'de yazılı yayınlanan ulusal günlük gazetelerin çevrimiçi sürümlerinin etkileşim düzeyinin düşük olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ekim 2009 |
Gönderilme Tarihi | 25 Temmuz 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 9 |