Research Article
BibTex RIS Cite

Yazılı Basında Reklamın Yerine Ekonomik Bakış

Year 2009, Issue: 9, 25 - 44, 06.10.2009

Abstract

İletişim çağı olarak adlandırdığımız yeni yüzyılın etkilerine paralel olarak, basın işletmeleri de
her geçen gün ekonomik ve toplumsal hayat içinde daha etkili bir konuma gelmiştir. Bu etkinlik
sonucu ortaya çıkan gücün getirilerine bağlı olarak da, basın işletmeleri finansal anlamda önemli
boyutlarla ifade edilebilecek bir ekonomik yapıyı basın sektörü içinde oluşturmuş/ardır. Bu
ekonomik yapıyı oluşturan temel olgu ise reklamdır. Reklamın basın iş/etmelerinin gelir kalemleri
içinde en önemli yeri tutmasının yanı sıra, basın sektörü için vazgeçilmez bir gerçeklik olduğu da
ortadadır. Reklam basın sektörünün içinde kendi özelliklerinden ve etkinliğinden dolayı kendine
has kural/an olan ve mali gücü oldukça yüksek olan bir alan yaratmıştır. Reklamın basın sektörünü
oluşturan basın işletmeleri için çok önemli bir konumda yer almasından kaynaklanan sebeplerden
ötürü, zaman zaman basın işletmeleri okuyucular ve reklam verenler olarak ikiye ayrılan müşteri
kitlesinde dengeyi bulmakta zorlanmaktadır. Bu zorlanma neticesinde ortaya çıkan sorunlar da
basın işletmelerini zor duruma düşürebilmektedir. Bu makalede reklamacılık hakkında çeşitli bilgiler
verilerek, yazılı basın işletmelerinin mali yapısını oluşturan gelir ve gider çeşitleri ayrıntılı bir şekilde
ele alınmış, daha sonra ise reklamın yazılı basın için ifade ettiği anlam ve yazılı basında reklamın
finansal boyutları anlatılmıştır.

References

  • Bolen, William H. {1981 ). Advertising. New York: John Wiley&Sons.
  • Çağlar, İrfan ve Sabiha Kılıç {2006). Genel İletişim. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Ekelund, Robert B. ve Davis 5. Saurman (1999). Reklam ve Piyasa Süreci. Çev., Vural Fuat Savaş. Ankara: Liberte Yayınları.
  • Gülsoy, Tanses {1999). Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü. İstanbul: Adam Yayınları.
  • Hollensen, Svend {2003). Marketing Management. London: Pearson Education Limited.
  • Mattelart, Armond {1991 ). Reklamcılık. Çev., Fatoş Ersoy. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Mucuk, ismet (1999). Pazarlama İlkeleri. 11.Basım. İstanbul: Türkmen Kitabevi .
  • Sissors, Jack Z. ve Lincoln Bumba {1992). Advertising Media Planning. Fourth Edition. Lincolnwood, lllinois: NTC Business Books.
  • Tayfur, Gıyasettin {2006). Reklamcılık. 2.Baskı. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Zyman. Sergio ve Scott Miller (2000). Geleceğin Pazarlaması. Çev., Cumhur Güçer. İstanbul:. MediaCat Kitapları.
Year 2009, Issue: 9, 25 - 44, 06.10.2009

Abstract

References

  • Bolen, William H. {1981 ). Advertising. New York: John Wiley&Sons.
  • Çağlar, İrfan ve Sabiha Kılıç {2006). Genel İletişim. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Ekelund, Robert B. ve Davis 5. Saurman (1999). Reklam ve Piyasa Süreci. Çev., Vural Fuat Savaş. Ankara: Liberte Yayınları.
  • Gülsoy, Tanses {1999). Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü. İstanbul: Adam Yayınları.
  • Hollensen, Svend {2003). Marketing Management. London: Pearson Education Limited.
  • Mattelart, Armond {1991 ). Reklamcılık. Çev., Fatoş Ersoy. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Mucuk, ismet (1999). Pazarlama İlkeleri. 11.Basım. İstanbul: Türkmen Kitabevi .
  • Sissors, Jack Z. ve Lincoln Bumba {1992). Advertising Media Planning. Fourth Edition. Lincolnwood, lllinois: NTC Business Books.
  • Tayfur, Gıyasettin {2006). Reklamcılık. 2.Baskı. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Zyman. Sergio ve Scott Miller (2000). Geleceğin Pazarlaması. Çev., Cumhur Güçer. İstanbul:. MediaCat Kitapları.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Barış Bulunmaz This is me

Publication Date October 6, 2009
Submission Date July 28, 2009
Published in Issue Year 2009 Issue: 9

Cite

APA Bulunmaz, B. (2009). Yazılı Basında Reklamın Yerine Ekonomik Bakış. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi(9), 25-44.