With the development of internet technology, which has spread rapidly all over the world, serials have now started to be broadcast on the internet, where unlimited access opportunities are available. This adventure, which started with web series, has turned into channels called 'digital platforms' established by companies with serious investments over the years. These platforms, which provide a great advantage to content producers in terms of production and production styles, have also attracted a lot of attention from users due to the advantages they provide such as unlimited and ad-free content access.
The single-season series, which started to be produced with digital platforms, came to the fore in terms of providing the viewing experience that the audience could not have on television and removing the limits such as waiting for episodes. In addition, the fact that these series have more quality visuals, acting and stories compared to television series caused the audience to turn to these channels. On the other hand, this consumption habit, which has spread rapidly in the social environment, has turned into an object of fast consumption as excessive monitoring by users who want to play an active role in their own environment. In addition to all these, content independent of the control of the public authority began to take place in these channels. In this article, the differences that separate single-season series from television series in digital platforms, which are new media devices, and the emergence of these differences in the Hamlet series on the Gain digital platform are examined.
Digital Platforms One season series Binge-watch Hamlet Internet Television Content in Turkish serials
Dijital platformların ortaya çıkmasıyla birlikte üretilmeye başlayan tek sezonluk diziler, televizyon dizilerine kıyasla bölüm bekleme sınırlarını kaldırması ve bölüm sürelerinin daha kısa olması gibi özelliklerle ön plana çıkmaya başlamıştır. Ayrıca bu dizilerin, televizyon dizilerine oranla daha kaliteli sinematografi, etkili oyunculuk ve özenli çalışılmış hikâyeler barındırması gibi pozitif özellikleriyle seyircinin dijital mecralara yönelmesine sebep olduğu düşünülmektedir. Öte yandan bireyler arasında seri bir şekilde yayılan bu tüketim alışkanlığı, kendi toplumsal çevreleri içerisinde aktif rol oynamak isteyen kullanıcılar tarafından aşırı izleme motivasyonunun da etkisiyle hızlı tüketim nesnesine dönüşmektedir. Tüm bunların yanında kamu otoritesi kontrolünden bağımsız içeriklerin de bu mecraların içerisinde yer almaya başlaması, çeşitli gelişmelere yol açmaktadır. Bu metinde yeni medya araçlarından olan dijital platformların içerisindeki tek sezonluk dizileri televizyon dizilerinden ayıran farklılıklar ve bu farklılıkların ortaya çıkışını incelemek amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda betimsel içerik analizi yöntemi kullanılarak Türkiye’de yer alan dijital platform dizileri ve televizyon dizileri incelenmiş olup, dijital platformların ortaya çıkmasına olanak sağlayan teknolojik gelişmeler araştırılmıştır. Gain isimli dijital platformun tek sezonluk dizisi olan Hamlet dizisi bağlamında tüm bilgiler analiz edilmektedir. Bu çalışmanın sonucunda, genel yargılara varılmadan tek sezonluk dizilerin içerik ve biçim bakımından televizyon dizilerinden farklı bir yapıya sahip olduğu ve bu sebeple daha sık tüketiciyle buluşarak yaygınlaşmaya başladığı saptanmaktadır.
Dijital Platformlar Tek Sezonluk Diziler Binge-watch Hamlet İnternet Televizyonu Türk Dizilerinde İçerik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 20 |