Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BORÇ YÖNETİMİ: TÜRKİYE ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2020, , 151 - 163, 29.05.2020
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.704451

Öz

Kamu gelirlerinin, kamu harcamalarını karşılamakta yetersiz kalması sonucunda kamu açığı oluşmaktadır. Kamu açığının kapatılması konusunda finansman araçları arasından tercih yapmaktadır. Kamu açılarının finansmanında 1980 yılından sonra iç borçlanma kurumsallaşmıştır. Artık Türkiye’de, borcun borçla ödendiği, bir mali yapı ortaya çıkmış ve devlet bütçesi bir borç yönetim bütçesi haline dönüşerek konuyu önemli hale getirmiştir. Kamu borcunun alınmasından geri ödenmesine kadar geçen süreç, borç yönetimidir. Günümüzde artık bu tartışmalara gerek kalmasa da, borç krizine girilen ve borç stokunun azaltılması için olağanüstü borç yönetimi araçlarına gerek duyulan bir durumda, bu önerilerden hangisinin uygulanmasının gerektiği tartışmasından önce, bu borç krizinden kurtulmaya gerçekten karar verilmiş olmalıdır.

Kaynakça

  • 2020 Yılı Bütçe Gerekçesi, Ankara : Ekim 2019. AÇBA, Sait. Devlet Borçlanması. (Ders Notları), Afyon: AÜ AİİBF, 1988. AKDOĞAN, Abdurrahman. Kamu Maliyesi. 14. Baskı. Ankara : Gazi, Eylül 2011. AKDUĞAN, Umut. “Türkiye’de Dış Borç Stokunun Belirleyicileri”, Business and Economics Research Journal, 8, 2, (2017), 183-202. ALÇİN ŞAHİNTÜRK, Deniz ve Öznur Akyol BULUT. “Mali Disiplini Sağlama Yolunda Mali Kural Uygulamaları” Manisa Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Yönetim ve Ekonomi, 26, 2 (2019), 411-433. ALTUĞ, Nuray. “Türkiye’de İç Borçların Yapısında 1970-1992 Yılları Arasında Meydana Gelen Değişmeler Üzerine Bazı Gözlemler”, Maliye Araştırma Merkezi Konferansları, 36 (1994), 107-122. AREN, Sadun. İstihdam, Para ve İktisadi Düşünce. Ankara : Savaş, Nisan 1998. BAYDUR, Cem Mehmet. “Faiz Oranı Yatırım İçin Mevcut Kaynaklardan Vazgeçmenin mi, Yoksa Devletin İrrasyonel Borçlanmasının mı Bir Aracıdır?”, İktisat Dergisi, 387 (Şubat-Mart 1999), 45- 53. BERKSOY, Turgay. “Türkiye’nin Dış Borçlanması”, V. Türkiye Maliye Eğitimi Sempozyumu. Didim-AYDIN : 22-24 Mayıs 1989, 53-73. CAN, Engin. “Dış Borçlanmanın Ekonomik Büyüme ve Kalkınma Üzerindeki Etkisi ve Türkiye’nin 1983-1995/96 Dönemindeki Dış Borçlarının Değerlendirilmesi”, MÜ İİBF Dergisi Prof. Dr. Halil NADAROĞLU’na Armağan , XIV, 1 (1998), 131-147. COŞKUN, Gülay. Devlet Bütçesi. Ankara : Turhan, 1997. ÇETİNKAYA, Mevlüt vd. “Sorun Kamu Maliyesinde”, Ekonomik Forum, 6, 11 (15 Kasım 1999), 20-23. DARICI Haldun, “Faiz Dışı Fazla Niçin Yeterli Olmuyor?”, Maliye Dergisi, 146, 58-68, (2004). DİKEÇ, Üstün. “Dış Devlet Borçları ve Dünyadaki Son Gelişmeler”, V. Türkiye Maliye Eğitimi Sempozyumu. Didim-AYDIN : 22-24 Mayıs 1989, 41-52. DPT : 1993 Yılı Programı. Ankara,1993. EĞİLMEZ , A. Mahfi. Hazine. Tütünbank, 1996. EKER, Aytaç ve Mustafa SAKAL. “Türkiye’de İç Borçlar”, V. Türkiye Maliye Eğitimi Sempozyumu. Didim-AYDIN : 22-24 Mayıs 1989, 17-39. EMİL, Ferhat ve Ali İhsan GELBERİ. “Borç Yönetimi ve Para Politikalarının Koordinasyonu”, Hazine Dergisi, 4 (Ekim 1996), 51-63. ENGİN, İsmail. “Kamu Borçlanmasında Tehlikeli Tırmanış”, Türk-İş Yıllığı’99, 1. Cilt (Kasım 1999), 130-136. ENGİN, İsmail. “Kamu Finansman Krizinin Aşılmasına Yönelik Önerilerin Değerlendirilmesi” Türk-İş Yıllığı’99, 2. Cilt (Kasım 1999), 417-428. EVGİN, Tülay. “Bütçe, Bütçe Dengesi ve Hazine İşlemleri”, Akademik Yorum, 1, 1 (Ekim 1999), 53-67. FEYZİOĞLU, Bedi vd. Devlet Bütçesi. 2. Fasikül. Eskişehir : AÜ AÖF, 1996. GÖRGÜN, Sevim. “Devlet Borçlarının İdaresinde Faiz Problemi”, Maliye Enstitüsü Konferansları, 16 (1968), 87-94. GRAY, S.imon (1996). The Management of Government Debt, Centre for Central Banking Studies Bank of England, London, http://www.bankofengland.co.uk/education/Documents/ccbs/handbooks/pdf/ccbshb05.pdf. GÜRLER, A. Sema. Devlet İç Borç Yönetimi OECD Ülkeleri ve Türkiye Uygulaması. Ankara : DPT,1998. İNCE, Macit. Devlet Borçları ve Türkiye. Ankara: Gazi, 2001. KARAKAŞ, Eser. “Rikardocu Denklik Teoremi Üzerine”, V. Türkiye Maliye Eğitimi Sempozyumu. Didim-AYDIN : 22-24 Mayıs 1989, 9-14. NEMLİ, Arif. Kamu Maliyesine Giriş, İstanbul : İÜ Yay., 1979. ÖNER, Erdoğan. “1975’den 1995’e Bütçe Açıklarının Gelişimi Nedenleri ve Bazı Değerlendirmeler”, Maliye Araştırma Merkezi Konferansları, 38 (1996/1997), 13-30. ÖVGÜN, Barış. “Türk Kamu Yönetiminde Yeni Bir Örgütlenme Kalkınma Bakanl ığı “, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 66, 3(2011), 263-281. ÖZBİLEN, Şevki. “Kamu İç Borçlanmasının Eşdeğerlik Teorisi Açısında Analizi”, Maliye Araştırma Merkezi Konferansları, 38 (1996/1997), 297-319 ÖZEL, Salih. “Türkiye’de Kamu Borçlanmaları ve Etkileri”, Yaklaşım, 7, 80 (Ağustos 1999), 7-17. PINAR, Abuzer. Maliye Politikası. Ankara : Turhan, 2011. SEVİĞ, Veysi. “Bütçe Üzerindeki Siyasi Baskılar ve Borçlanma Gereği”, Maliye Araştırma Merkezi Konferansları, 38 (1996/1997), 320-333. SÖNMEZ, Sinan. Dünya Ekonomisinde Dönüşüm. Ankara : İmge, 1998. TC Hazine ve Maliye Bakanlığı. https://www.hmb.gov.tr/kamu-finansmani-istatistikleri, 2020. TUNCER, Selahattin. “Merkez Bankası’nın Hazineye Kısa Vadeli Avansları”, Maliye Enstitüsü Konferansları, 12 (1966), 101-113. TURAL, Aziz. Devlet Borçları. Ankara, 1992. TÜRK, İsmail. Maliye Politikası. Ankara : Turhan, 1997. ULUSOY, Ahmet (2001), Devlet Borçlanması, Derya Kitabevi Yay., Trabzon. ULUSOY, Ahmet ve Dilek KARA. “Kamu Borç Yönetiminin Maliye ve Para Politikası ile Uyum Sorunu: Türkiye Pratiği”, Research Journal of Public Finance, March 2017, 3, 1, 29-38. YAŞA, Memduh. Devlet Borçları. İstanbul : Sermet, 1965.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Hasan Türkal 0000-0001-8106-3668

Yayımlanma Tarihi 29 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Türkal, H. (2020). BORÇ YÖNETİMİ: TÜRKİYE ÜZERİNE BİR İNCELEME. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 12(22), 151-163. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.704451
AMA Türkal H. BORÇ YÖNETİMİ: TÜRKİYE ÜZERİNE BİR İNCELEME. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). Mayıs 2020;12(22):151-163. doi:10.20990/kilisiibfakademik.704451
Chicago Türkal, Hasan. “BORÇ YÖNETİMİ: TÜRKİYE ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 12, sy. 22 (Mayıs 2020): 151-63. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.704451.
EndNote Türkal H (01 Mayıs 2020) BORÇ YÖNETİMİ: TÜRKİYE ÜZERİNE BİR İNCELEME. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 12 22 151–163.
IEEE H. Türkal, “BORÇ YÖNETİMİ: TÜRKİYE ÜZERİNE BİR İNCELEME”, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 12, sy. 22, ss. 151–163, 2020, doi: 10.20990/kilisiibfakademik.704451.
ISNAD Türkal, Hasan. “BORÇ YÖNETİMİ: TÜRKİYE ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 12/22 (Mayıs 2020), 151-163. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.704451.
JAMA Türkal H. BORÇ YÖNETİMİ: TÜRKİYE ÜZERİNE BİR İNCELEME. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2020;12:151–163.
MLA Türkal, Hasan. “BORÇ YÖNETİMİ: TÜRKİYE ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 12, sy. 22, 2020, ss. 151-63, doi:10.20990/kilisiibfakademik.704451.
Vancouver Türkal H. BORÇ YÖNETİMİ: TÜRKİYE ÜZERİNE BİR İNCELEME. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2020;12(22):151-63.

Cited By



TÜRKİYE’DEKİ KAMU DIŞ BORÇ STOKUNUN ENFLASYON ÜZERİNE ETKİSİ
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
https://doi.org/10.54831/vanyyuiibfd.1376632