BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMADA HALKLA İLİŞKİLERİNİN ÖNEMİ VE ROLÜ: KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 1, 38 - 46, 25.12.2014

Öz

Günümüzde artan rekabet, firmaları, reklam, halkla ilişkiler, işisel satış gibi iletişim çalışmalarına daha çok yönlendirmektedir. Bu koşullar altında, firmalar, marka yaratma ve müşteri odaklı çalışmaların yanısıra son dönemlerde pazarlama çalışmalarında halkla ilişkiler faaliyetlerinden de yoğun biçimde yararlanmaya başlamışlardır. Genel olarak halkla ilişkiler, kurumsal halkla ilişkiler ve pazarlama halkla ilişkileri olmak üzere iki temel bölüme ayrılarak incelenmektedir. Bu durumda, halkla ilişkiler ve pazarlama arasındaki ilişkiyi aydınlatmak ve bu ilişkinin gelişimi sonucu varılan pazarlama halkla ilişkileri kavramının rolünü incelemek amacıyla bu çalışmada bir yazın taraması aracılığıyla kavramın gelişimi ve günümüzdeki yeri aktarılmaktadır. Ayrıca, ülkemizdeki işletmelerin büyük bir çoğunluğunu oluşturan Küçük ve Orta Boy İşletmelerden (KOBİ) İstanbul il sınırları içerisinde bulunan ve değişik sektörlerde faaliyet gösteren bir örneklem oluşturulmuş ve bu firmaların pazarlama yöneticilerinden oluşturulan üç grup ile gerçekleştirilen odak grup görüşmeleri aracılığıyla konuyla ilgili profesyonellerin fikir ve görüşleri de ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • Baskin, O., Aronoff, C., Lattimore, D. (1997). Public Relations, The Profession and the Practice, Fourth Edition, McGraw-Hill Companies, USA.
  • Bozkurt, İ. (2000). Bütünleşik Pazarlama İletişimi, MediaCat Yayınları, 1. Basım, Ankara.
  • Bozkurt, İ. (2004). İletişim Odaklı Pazarlama, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Cutlip, S. M., Center, A.H., Broom, G.M. (1999). Effective Public Relations, NJ: Prentice Hall.
  • Dincer C., Dincer B. (2007). Corporate Social Responsibility: Future Prospects in the Turkish Context, Social Responsibility Journal, Vol: 3/3 44 – 49.
  • Drobis, D. R. (1991). Competitive thinking for competitive advantage, Public Relations. Quarterly, Fall, Vol. 36, No. 3, 9-12.
  • Grunig, J.E. (1992). Excellence in public relations and communication management. Hillsdale, N.J. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • Harris, T.L. (1998). Value Added Public Relations: The Secret Weapon of Integrated Marketing, NTC Business Books, Chicago, IL.
  • Harris, T. L.(1993). How MPR adds value to integrated marketing communications, Public Relations Quarterly, Vol. 38, Iss. 2, 13.
  • Kitchen, P.J. (1993). Towards the Integration of Marketing and Public Relations, Marketing Intelligence and Planning, Volume 11, Number 11, 27-40.
  • Kitchen, Philip. (1997). Public Relations: Principles and Practice, London: International, Thomson.
  • Kotler, Philip., Walter Mindak (1978). Marketing and Public Relations, Journal of Marketing, 42 (4) October: 13-20.
  • Kotler, P. (1982). Marketing for nonprofit organizations. New Jersey: Prentice-Hall.
  • Kotler, P. (1989). From Mass-Marketing To Mass-Customisation, Planning Review, 10-12/47.
  • Kotler, P. (2000), Marketing Management, Millennium Edition, Upper Saddle River, New Jersey, USA.
  • Ledingham, J. A., Bruning, S. D. (1998). Relationship management in public relations: Dimensions of an organization-public relationship, Public Relations Review, 24(1), 55-65.
  • Newsom, D., Turk J. V.; Kruckeberg, D.(2000). This is PR, The Realities of Public Relations, Seventh Edition, Wadsworth/Thompson Learning, USA.
  • Okay, A., Okay, A. (2001). Halkla İlişkiler, Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul.
  • Popcorn F. (1992). The Popcorn Report Revolutionary Trend Predictions for Marketing in the 90s, Arrow Books, London.
  • Saçkan, M.(2005). Marketing PR Üzerine, www.btinsan.com/510/25.asp (Erişim tarihi 15.02.2008).
  • Seçim, H. ve diğ. (2000). Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, AÖF Yayın No: 431, Eskişehir.
  • Shimp, T.A., DeLozier M.W., (1986). Promotion Management and Marketing Communications, The Dryden Press.
  • Shimp, T.A. (1993). Promotion Management & Marketing Communications, The Dryden Press , Fort Worth, TX.
  • Strenski J.B. (1991). Marketing Public Relations Sells: Case Studies Prove It, Public Relations Quarterly, Spring, Vol. 36/1.
  • Tosun, N.B. (2004). Pazarlama Halkla İlişkileri ve Reklam, Türkmen Kitabevi, 1. Baskı, İstanbul.
  • Van Riel, C.B.M. (1995). Principles of Corporate Communication, Edinburg: Prentice Hall.
  • White, J. (1991). How to Understand and Manage Public Relations: A Jargon-free Guide to Public Relations Management, London: Business Books.
  • Wilcox, D.L., Cameron, G.T.; Ault, P.H., Agee, W.K.(2003). Public Relations, Strategies and Tactics, Seventh Edition, Pearson Education, Inc., USA.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Caner Dinçer

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dinçer, C. (2014). PAZARLAMADA HALKLA İLİŞKİLERİNİN ÖNEMİ VE ROLÜ: KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 1(1), 38-46. https://doi.org/10.20990/aacd.93941
AMA Dinçer C. PAZARLAMADA HALKLA İLİŞKİLERİNİN ÖNEMİ VE ROLÜ: KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). Aralık 2014;1(1):38-46. doi:10.20990/aacd.93941
Chicago Dinçer, Caner. “PAZARLAMADA HALKLA İLİŞKİLERİNİN ÖNEMİ VE ROLÜ: KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 1, sy. 1 (Aralık 2014): 38-46. https://doi.org/10.20990/aacd.93941.
EndNote Dinçer C (01 Aralık 2014) PAZARLAMADA HALKLA İLİŞKİLERİNİN ÖNEMİ VE ROLÜ: KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 1 1 38–46.
IEEE C. Dinçer, “PAZARLAMADA HALKLA İLİŞKİLERİNİN ÖNEMİ VE ROLÜ: KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 1, sy. 1, ss. 38–46, 2014, doi: 10.20990/aacd.93941.
ISNAD Dinçer, Caner. “PAZARLAMADA HALKLA İLİŞKİLERİNİN ÖNEMİ VE ROLÜ: KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 1/1 (Aralık 2014), 38-46. https://doi.org/10.20990/aacd.93941.
JAMA Dinçer C. PAZARLAMADA HALKLA İLİŞKİLERİNİN ÖNEMİ VE ROLÜ: KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2014;1:38–46.
MLA Dinçer, Caner. “PAZARLAMADA HALKLA İLİŞKİLERİNİN ÖNEMİ VE ROLÜ: KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 1, sy. 1, 2014, ss. 38-46, doi:10.20990/aacd.93941.
Vancouver Dinçer C. PAZARLAMADA HALKLA İLİŞKİLERİNİN ÖNEMİ VE ROLÜ: KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2014;1(1):38-46.