BibTex RIS Cite

POST KEYNESGİL OKUL: OLUŞUMU VE TEMEL ÖZELLİKLERİ

Year 2010, , 31 - 39, 26.12.2014

Abstract

1980‟lerden itibaren giderek güçlenen Post Keynesgil okulun temelleri, 1950‟lerin başında Keynesgil ve Neo Klasik iktisatçıları uzlaşma noktasına götüren Neo Klasik Sentez‟e kadar uzanır. Post Keynesgil okulun dayandığı temel nokta; ekonomilerin uzun dönemde dahi kendiliğinden tam istihdam dengesine ulaşamayacağı, genel durumun eksik istihdam dengesi olduğu fikridir. Post Keynesgiller homojen bir grup olmamakla birlikte tümü dengesizlik, Keynesgil belirsizlik, istikrarsız yatırım fonksiyonu, paranın ve sözleşmelerin önemi, para arzının endojenliği, ekonomik ve politik kurumların, gelir dağılımının önemi ilkeleri etrafında birleşirler ve devletin hem kısa hem de uzun dönemde ekonomiye müdahalesinin gerekli olduğuna inanırlar. Post Keynesgil grup içinde para ve maliye politikalarının etkimliği konusunda farklı görüşlere sahip gruplar mevcuttur. Nicholas Kaldor ve Basil Moore gibi bazıları işsizliğin tek başına para politikası ile azaltılamayacağına inanırlarken, Hyman Minsky ve Paul Davidson ise para politikasını işsizliği azaltmanın etkin bir aracı olarak görürler. Maliye politikasının gelir bölüşümünü etkileme açısından etkin, ancak yetersiz olduğunu kabul ederler, geleneksel para ve maliye politikları yanında gelirler politikasını da önerirler.

Year 2010, , 31 - 39, 26.12.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section RESEARCH PAPERS
Authors

Filiz Sanal Çevik This is me

Oğuz Bal This is me

Publication Date December 26, 2014
Published in Issue Year 2010

Cite

APA Sanal Çevik, F., & Bal, O. (2014). POST KEYNESGİL OKUL: OLUŞUMU VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD)31-39. https://doi.org/10.20990/aacd.43232
AMA Sanal Çevik F, Bal O. POST KEYNESGİL OKUL: OLUŞUMU VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). Published online December 1, 2014:31-39. doi:10.20990/aacd.43232
Chicago Sanal Çevik, Filiz, and Oğuz Bal. “POST KEYNESGİL OKUL: OLUŞUMU VE TEMEL ÖZELLİKLERİ”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), December (December 2014), 31-39. https://doi.org/10.20990/aacd.43232.
EndNote Sanal Çevik F, Bal O (December 1, 2014) POST KEYNESGİL OKUL: OLUŞUMU VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 31–39.
IEEE F. Sanal Çevik and O. Bal, “POST KEYNESGİL OKUL: OLUŞUMU VE TEMEL ÖZELLİKLERİ”, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), pp. 31–39, December 2014, doi: 10.20990/aacd.43232.
ISNAD Sanal Çevik, Filiz - Bal, Oğuz. “POST KEYNESGİL OKUL: OLUŞUMU VE TEMEL ÖZELLİKLERİ”. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). December 2014. 31-39. https://doi.org/10.20990/aacd.43232.
JAMA Sanal Çevik F, Bal O. POST KEYNESGİL OKUL: OLUŞUMU VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2014;:31–39.
MLA Sanal Çevik, Filiz and Oğuz Bal. “POST KEYNESGİL OKUL: OLUŞUMU VE TEMEL ÖZELLİKLERİ”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 2014, pp. 31-39, doi:10.20990/aacd.43232.
Vancouver Sanal Çevik F, Bal O. POST KEYNESGİL OKUL: OLUŞUMU VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2014:31-9.