Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TUR OPERATOR’S DIRECTING CUSTOMERS WITH THE CONTENT ANALYSIS OF E-COMPLAINT ISSUES MADE TO FOREIGN TOURISM OPERATOR’S ABOUT TOURISM IN TURKEY

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 15, 211 - 228, 14.11.2016
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.266035

Öz

The customer complaints in the tourism sector, as in any sector, must be
considered as an opportunity in order the sector to see its shortcomings. The
customers are able to report their complaints to the companies in a number of
ways. One of these ways is the one done through electronic means. In this study
the complaints of the visitors of Turkey about the provided services by
accommodation companies and tour operators are analyzed.



The
role of the tour operators in tourism sector is an undeniable reality and since
they play an important role in leading the customers, here we tried to define
the methods used by the tour operators in order to orient their customers.

Kaynakça

  • Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (2014) Aktob Turizm istatistikleri araştırması (Tourismstatistics) (By Aktob R&D).
  • Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği, 2015) Türkiye Paket Tur Pazarı 2014 Araştırması, Aktob Araştırma Birimi Yayınları/ 2015 – 71.
  • Alabay, M. N., (2012). “Müşteri Şikâyetleri Yönetimi”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, Cilt 8, Sayı 16, s:137-158.
  • Alaeddinoğulları, F., Can, A.S. (2007). “Türk turizm sektöründe tur operatörleri ve seyahat acenteleri”, Journal of Commerce & Tourism Education Faculty, Year: 2007 No:2.
  • Albustanlıoğlu, T. Seyahat Acenteciliği Ders Notları, Ankara (2009) http://dspace.baskent.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/baskent/1921/ff9472e56b30a188a7b69f78aad0e83a.pdf?sequence=2&isAllowed=y (09.04.2015).
  • Barış, G., (2006), Kusursuz Müşteri Memnuniyeti İçin Şikâyet Yönetimi, 2. Baskı, İstanbul, Mediacat Yayınları.
  • Barış, G., (2008). Kusursuz Müşteri Memnuniyeti İçin Şikâyet Yönetimi. İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Barlow, J. ve Moller, C. (2008). Her Şikâyet Bir Armağandır. (Çev: Gülden Bilgili). İstanbul: Rota Yayınları.
  • Gökdeniz A, (1990), “Seyahat İşletmelerinde Turistik Ürün (Paket tur) Üretimi ve Dağıtımı,” (Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Harrison-Walker, L.J., (2001). “E-Complaning: A Content Analysis of an Internet Complaint Forum”, Journal of Services Marketing, Cilt 15, Sayı 5, pp. 397-412.
  • Heppell, M. (2006). Tek Yıldızlı Bütçeyle Beş Yıldızlı Müşteri Memnuniyeti Sağlayan Büyüleyici Hizmet. (Çev: İlker Gülfidan). İstanbul: Optimist Yayın Dağıtım.
  • Öztopçu, A. (2006), Müşteri Şikâyet Toplama Yöntemleri ve Hizmet Personelinin Etkisi: Lokantacılık Sektöründen Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı.
  • www.megep.meb.gov.tr. (04.05.2015).
  • www.euractiv.com.tr/turizm/link-dossier/tur-operatorlugu-kavrami-abde-ve-turkiyede-yansimalari-000094 (22.04.2015).
  • www.aktob.org.tr/istatistik (04.05.2015).
  • www.fti.de (15.05.2014).
  • www.corendon.nl (15.05.2014).

TÜRKİYE TURİZMİNE YÖNELİK YABANCI TURİZM OPERATÖRLERİNE YAPILAN E-ŞİKÂYET KONULARININ İÇERİK ANALİZİ VE TUR OPERATÖRLERİNİN MÜŞTERİ YÖNLENDİRMESİ

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 15, 211 - 228, 14.11.2016
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.266035

Öz

Her
sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de müşteri şikâyetleri, sektörün
eksikliklerini görmesi açısından bir fırsat olarak değerlendirilmelidir.
Müşteriler şikâyetlerini birçok yol ve yöntemle işletmelere
bildirebilmektedirler. Bu yöntem ve yollardan biri de elektronik yolla yapılan
şikâyetler olup, çalışmada Türkiye'ye gelen müşterilerin yabancı tur
operatörlerine konaklama işletmeleri ve tur operatörlerinin sundukları
hizmetler hakkında şikâyetleri analiz edilmeye çalışılmıştır.



Tur operatörlerinin turizm sektöründe rolleri
yadsınamaz bir gerçek olup, müşterilerin yönlendirilmesinde önemli bir rol
oynadıkları varsayıldığından bu operatörlerin müşterileri hangi argümanları
kullanarak yönlendirdikleri tespit edilmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (2014) Aktob Turizm istatistikleri araştırması (Tourismstatistics) (By Aktob R&D).
  • Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği, 2015) Türkiye Paket Tur Pazarı 2014 Araştırması, Aktob Araştırma Birimi Yayınları/ 2015 – 71.
  • Alabay, M. N., (2012). “Müşteri Şikâyetleri Yönetimi”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, Cilt 8, Sayı 16, s:137-158.
  • Alaeddinoğulları, F., Can, A.S. (2007). “Türk turizm sektöründe tur operatörleri ve seyahat acenteleri”, Journal of Commerce & Tourism Education Faculty, Year: 2007 No:2.
  • Albustanlıoğlu, T. Seyahat Acenteciliği Ders Notları, Ankara (2009) http://dspace.baskent.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/baskent/1921/ff9472e56b30a188a7b69f78aad0e83a.pdf?sequence=2&isAllowed=y (09.04.2015).
  • Barış, G., (2006), Kusursuz Müşteri Memnuniyeti İçin Şikâyet Yönetimi, 2. Baskı, İstanbul, Mediacat Yayınları.
  • Barış, G., (2008). Kusursuz Müşteri Memnuniyeti İçin Şikâyet Yönetimi. İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Barlow, J. ve Moller, C. (2008). Her Şikâyet Bir Armağandır. (Çev: Gülden Bilgili). İstanbul: Rota Yayınları.
  • Gökdeniz A, (1990), “Seyahat İşletmelerinde Turistik Ürün (Paket tur) Üretimi ve Dağıtımı,” (Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Harrison-Walker, L.J., (2001). “E-Complaning: A Content Analysis of an Internet Complaint Forum”, Journal of Services Marketing, Cilt 15, Sayı 5, pp. 397-412.
  • Heppell, M. (2006). Tek Yıldızlı Bütçeyle Beş Yıldızlı Müşteri Memnuniyeti Sağlayan Büyüleyici Hizmet. (Çev: İlker Gülfidan). İstanbul: Optimist Yayın Dağıtım.
  • Öztopçu, A. (2006), Müşteri Şikâyet Toplama Yöntemleri ve Hizmet Personelinin Etkisi: Lokantacılık Sektöründen Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı.
  • www.megep.meb.gov.tr. (04.05.2015).
  • www.euractiv.com.tr/turizm/link-dossier/tur-operatorlugu-kavrami-abde-ve-turkiyede-yansimalari-000094 (22.04.2015).
  • www.aktob.org.tr/istatistik (04.05.2015).
  • www.fti.de (15.05.2014).
  • www.corendon.nl (15.05.2014).
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Ali Keleş

Ceyhun Çağlar Kılınç Bu kişi benim

Alper Ateş

Yayımlanma Tarihi 14 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Keleş, A., Kılınç, C. Ç., & Ateş, A. (2016). TÜRKİYE TURİZMİNE YÖNELİK YABANCI TURİZM OPERATÖRLERİNE YAPILAN E-ŞİKÂYET KONULARININ İÇERİK ANALİZİ VE TUR OPERATÖRLERİNİN MÜŞTERİ YÖNLENDİRMESİ. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 8(15), 211-228. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.266035
AMA Keleş A, Kılınç CÇ, Ateş A. TÜRKİYE TURİZMİNE YÖNELİK YABANCI TURİZM OPERATÖRLERİNE YAPILAN E-ŞİKÂYET KONULARININ İÇERİK ANALİZİ VE TUR OPERATÖRLERİNİN MÜŞTERİ YÖNLENDİRMESİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). Kasım 2016;8(15):211-228. doi:10.20990/kilisiibfakademik.266035
Chicago Keleş, Ali, Ceyhun Çağlar Kılınç, ve Alper Ateş. “TÜRKİYE TURİZMİNE YÖNELİK YABANCI TURİZM OPERATÖRLERİNE YAPILAN E-ŞİKÂYET KONULARININ İÇERİK ANALİZİ VE TUR OPERATÖRLERİNİN MÜŞTERİ YÖNLENDİRMESİ”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 8, sy. 15 (Kasım 2016): 211-28. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.266035.
EndNote Keleş A, Kılınç CÇ, Ateş A (01 Kasım 2016) TÜRKİYE TURİZMİNE YÖNELİK YABANCI TURİZM OPERATÖRLERİNE YAPILAN E-ŞİKÂYET KONULARININ İÇERİK ANALİZİ VE TUR OPERATÖRLERİNİN MÜŞTERİ YÖNLENDİRMESİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 8 15 211–228.
IEEE A. Keleş, C. Ç. Kılınç, ve A. Ateş, “TÜRKİYE TURİZMİNE YÖNELİK YABANCI TURİZM OPERATÖRLERİNE YAPILAN E-ŞİKÂYET KONULARININ İÇERİK ANALİZİ VE TUR OPERATÖRLERİNİN MÜŞTERİ YÖNLENDİRMESİ”, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 8, sy. 15, ss. 211–228, 2016, doi: 10.20990/kilisiibfakademik.266035.
ISNAD Keleş, Ali vd. “TÜRKİYE TURİZMİNE YÖNELİK YABANCI TURİZM OPERATÖRLERİNE YAPILAN E-ŞİKÂYET KONULARININ İÇERİK ANALİZİ VE TUR OPERATÖRLERİNİN MÜŞTERİ YÖNLENDİRMESİ”. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 8/15 (Kasım 2016), 211-228. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.266035.
JAMA Keleş A, Kılınç CÇ, Ateş A. TÜRKİYE TURİZMİNE YÖNELİK YABANCI TURİZM OPERATÖRLERİNE YAPILAN E-ŞİKÂYET KONULARININ İÇERİK ANALİZİ VE TUR OPERATÖRLERİNİN MÜŞTERİ YÖNLENDİRMESİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2016;8:211–228.
MLA Keleş, Ali vd. “TÜRKİYE TURİZMİNE YÖNELİK YABANCI TURİZM OPERATÖRLERİNE YAPILAN E-ŞİKÂYET KONULARININ İÇERİK ANALİZİ VE TUR OPERATÖRLERİNİN MÜŞTERİ YÖNLENDİRMESİ”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 8, sy. 15, 2016, ss. 211-28, doi:10.20990/kilisiibfakademik.266035.
Vancouver Keleş A, Kılınç CÇ, Ateş A. TÜRKİYE TURİZMİNE YÖNELİK YABANCI TURİZM OPERATÖRLERİNE YAPILAN E-ŞİKÂYET KONULARININ İÇERİK ANALİZİ VE TUR OPERATÖRLERİNİN MÜŞTERİ YÖNLENDİRMESİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2016;8(15):211-28.