The customer complaints in the tourism sector, as in any sector, must be
considered as an opportunity in order the sector to see its shortcomings. The
customers are able to report their complaints to the companies in a number of
ways. One of these ways is the one done through electronic means. In this study
the complaints of the visitors of Turkey about the provided services by
accommodation companies and tour operators are analyzed.
The
role of the tour operators in tourism sector is an undeniable reality and since
they play an important role in leading the customers, here we tried to define
the methods used by the tour operators in order to orient their customers.
Her
sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de müşteri şikâyetleri, sektörün
eksikliklerini görmesi açısından bir fırsat olarak değerlendirilmelidir.
Müşteriler şikâyetlerini birçok yol ve yöntemle işletmelere
bildirebilmektedirler. Bu yöntem ve yollardan biri de elektronik yolla yapılan
şikâyetler olup, çalışmada Türkiye'ye gelen müşterilerin yabancı tur
operatörlerine konaklama işletmeleri ve tur operatörlerinin sundukları
hizmetler hakkında şikâyetleri analiz edilmeye çalışılmıştır.
Tur operatörlerinin turizm sektöründe rolleri
yadsınamaz bir gerçek olup, müşterilerin yönlendirilmesinde önemli bir rol
oynadıkları varsayıldığından bu operatörlerin müşterileri hangi argümanları
kullanarak yönlendirdikleri tespit edilmeye çalışılmıştır.
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 15 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.