Gelişen
ve değişen günümüz dünyasında, işgücü piyasasının taleplerini karşılayabilmek
için hayat boyu öğrenme kapsamında sürekli eğitime ihtiyaç vardır. Bu kapsamda
kısa vadede işgücünün istihdam edilebilirliğini arttıran mesleki eğitim
programları ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı, İŞKUR tarafından
gerçekleştirilen mesleki eğitim kurslarının istihdama olan katkısını tespit
etmek ve mesleki eğitim kurslarına katılanların, kurstan memnuniyetlerinin
farklı demografik değişkenlerle olan ilişkilerini incelemektir. Araştırmaya
katılanlara uygulanan anketlerden elde edilen verilerin değerlendirilmesinde,
frekans dağılımı, güvenirlik analizi, t-testi, çapraz tablo ve varyans analizi
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2012 yılı içerisinde Trabzon ilinde
İŞKUR tarafından düzenlenen istihdam garantisi olmayan (genel) mesleki eğitim
kurslarına katılan kursiyerler oluşturmaktadır. Çalışmadan elde edilen
sonuçlara göre, mesleki eğitim kurslarının özellikle de istihdam garantisi
olmayan (genel) kursların, istihdama katkısının düşük olduğu ve amacından
saptığı tespit edilmiştir. Diğer taraftan araştırmaya katılanların neredeyse
yarısının çalışıyor olması kursların istihdama katkı sağladığını göstermekte
ancak çalışanların çoğunluğunun almış oldukları eğitimlerle ilgili bir meslekte
çalışmaması ise kursların etkinliğini düşürmektedir. Elde edilen bu sonuçlar
doğrultusunda, mesleki eğitim kurslarının istihdama katkısının düşük olmasının
nedenleri tespit edilmeye çalışılmış ve bu tespitlere yönelik çözüm önerileri
sunulmuştur.
İŞKUR aktif işgücü piyasası politikaları mesleki eğitim kursları istihdam
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 18 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.