Research Article
BibTex RIS Cite

DO CELEBRITIES AFFECT BOOK PURCHASE INTENTION OF YOUTHS?

Year 2020, Volume: 12 Issue: 23, 340 - 357, 26.11.2020
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.710422

Abstract

References

  • AKSAÇLIOĞLU, A. ve YILMAZ, B. (2007). Öğrencilerin Televizyon İzlemeleri ve Bilgisayar Kullanmalarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Etkisi. Türk Kütüphaneciliği, 3-28.
  • ARI, E. ve DEMİR, M. K. (2013). İlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 116-128.
  • ARICAN, S. veYILMAZ, B. (2010). 100 Temel Eser Uygulamasının Öğrencilerin Okuma Alışkanlıklarına Etkisi ve Bu Uygulamada Kütüphanelerin Rolü Konusunda Öğretmen Görüşleri. Türk Kütüphaneciliği, 495-518.
  • ARICI, A. F. (2008). Okumayı Niye Sevmiyoruz? Üniversite Öğrencileri ile Mülakatlar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 91-100.
  • ARIKAN, A., ve ZORBA, M. G. (2019). İngi̇li̇z Di̇li̇ ve Edebi̇yati Öğrenci̇leri̇ni̇n Okuma Alışkanlıkları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (43), 51-63.
  • ATEŞ, V. (2013). Türkiye'deki 15 Yaşındaki Öğrencilerinin Bilgisayar Teknolojileri İmkânlarının Okuma Alışkanlıklarına Etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 155-169.
  • BAKER, M. J. veCHURCHILL, G. (1977). The Impact of Physically Attractive Models on Advertising Evaluations. Journal of Marketing Research, 538-555.
  • BATUR, Z., GÜLVEREN, H. ve BEK, H. (2010). Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma: Uşak Eğitim Fakültesi Örneği. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32-49.
  • BAYÇU, S., ve MERİÇ, D. (2019). Sosyal Medyada Ünlü Kullanımı:“Nusr-Et Steakhouse”. Erciyes İletişim Dergisi, 6(2), 1209-1228.
  • BERGRTROM, C. & SKARFSTAD, R. (2004). Celebrity Endorsement: Case Study of J.Lindenberg. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Lulea University of Technology, İsveç.
  • BİÇER, A. ve ERCAN, Z. G. (2017). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlığını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi (Trakya Üniversitesi Örneği). Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42-55.
  • BİR, A. A. (2005). Hürriyet. Haziran 20, 2016 tarihinde Hürriyet Gazetesi Web Sitesi: http://www.hurriyet.com.tr/tarkan-in-avea-reklami-314251 adresinden alındı
  • BİRCAN, T. Ş. (2017). Tarih Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlıklar Üzerine Bir İnceleme. ZfWT, 25-40.
  • BOZPOLAT, E. (2010). Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi (Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Zeitschrift für die Welt der Türken (ZfWT), 411-428.
  • CARROLL, A. (2009). Brand Communications in Fashion. Journal of Brand Management, 146-158.
  • CRONIN Jr, J. J., HULT, G. ve BRADY, M. (2000). Assessing the Effects of Quality, Value, and Customer Satisfaction on Consumer Behavioral Intentions in Service Environments. Journal of Retailing, 193-218.
  • DEBEVEC, K. ve KERNAN, J. (1984). More Evidence on the Effects of a Presenter's Attractiveness Some Cognitive, Affective and Behavioral Consequences. Advances in Consumer Research, 127-132. http://acrwebsite.org/volumes/6229/volumes/v11/NA-11 adresinden alındı
  • DENEÇLİ, C. (2015). Reklamlarda Ünlü Kullanımında Cinsiyetin Marka İmajı Üzerindeki Etkisi. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 337-350.
  • DISSANAYAKE, R. D. ve ISMAIL, N. (2015). Relationship Between Celebrity Endorsement and Brand Attitude. With Reference to Financial Services Sector Brands in Sri Lanka. Conference Proceedings of the 6th International Conference on Business & Information, 472-487.
  • ERDOĞAN, B. Z. (1999). Celebrity Endorsement: A Literature Review. Journal of Marketing Management, 291-314.
  • ERKAL, E. (2013). Reklamlarda Ünlü Kullanımının “Satın Alma Davranışı” Üzerindeki Etkisi. Konya: Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi,Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,Konya.
  • ERSAVAŞ, S. (2007). Televizyon Reklamlarında Ünlü Kullanımı: 2005 Yılı Televizyon Reklamlarına Yönelik Bir İçerik. Eskişehir: Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi,Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,Eskişehir.
  • FREEMAN, K. S. ve CHEN, C. C. (2015). Wither the Impact of Celebrity Endorsement. International Conference on Communication, Media, Technology and Design, 661-676.
  • FRIEDMAN, H. H. ve FRIEDMAN, L. (1979). Endorser Effectiveness by Product Type. Journal of Advertising Research, 63-71.
  • GÖKYER, N. (2009). Elazığ Okuyor Kampanyasının Öğrencilerde Okuma Alışkanlığını Geliştirmedeki Etkisi. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 29-38.
  • GÖMLEKSİZ, M. N. (2004). Geleceğin Öğretmenlerinin Kitap Okumaya İlişkin Görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-21.
  • GÖZÜTOK, N. (2006). Yönetim:Pazarlama. 6 11, 2016 tarihinde Capital: http://www.capital.com.tr/yonetim/pazarlama/unlu-kullanimi-yuzde-70%E2%80%99e-ulasti-haberdetay-3773 adresinden alındı
  • HOVLAND, C. I. ve WEISS, W. (1951). The Influence Of Source Credibility On Communication Effectiveness. Public Opinion Quarterly, 635-650.
  • HOVLAND, C. I., JANIS, I. L., ve KELLEY, H. H. (1953). Communication and Persuasion.
  • JOSEPH, W. B. (1982). The Credibility of Physically Attractive Communicators: A Review. Journal of Advertising, 15-24.
  • KAHLE, L. ve HOMER, P. (1985). Physical Attractiveness of The Celebrity Endorser: A Social Adaptation Perspective. Journal of Consumer Research, 954-961.
  • KALYONCU, R. (2013). Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 281-289.
  • KARAKAŞ, Ö., KORKMAZ , M., YÜCEL, S. A., HACICAFEROĞLU, S. ve ATALAY, A. (2015). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında Okuyan Bayan Öğrencilerin Okuma Alışkanlıklarının İncelenmesi (Fırat Üniversitesi Örneği). Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, 161-181.
  • KARASU Ö., A. (2005). Hürriyet. Haziran 20, 2016 tarihinde Hürriyet Gazetesi Web Sitesi: http://www.hurriyet.com.tr/unluler-reklamina-ciktiklari-markalari-sahiden-kullaniyor-mu-292356 adresinden alındı
  • KIRMIZI, S. (2012). Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Turkish Studies, 2353-2366.
  • KÖSE, A. ve YILMAZ, B. (2011). Öğretmen Adaylarının Okuma Tutumlarının Farklı Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • KURUDAYIOĞLU, M. ve ÇELİK, G. (2013). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okumaya ve Okuma Eğitimine İlişkin Özyeterlilik Algıları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 109-138.
  • KURULGAN, M. ve ÇEKEROL, S. G. (2008). Öğrencilerin Okuma Ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 237-258.
  • KUŞ, Z. ve TÜRKYILMAZ, M. (2010). Sosyal Bilgiler ve Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Durumları:(İlgi, Alışkanlık ve Okuma Stratejilerini Kullanım Düzeyleri). Türk Kütüphaneciliği, 11-32.
  • MCCRACKEN, G. (1989). Who is Celebrity Endorser? Cultural Foundations of the Endersment Process. Journal of Consumer Research, 310-321.
  • MCGUIRE, W. J. (1968). Personality and Attitude Change: An Information-Processing Theory. https://books.google.com.tr/books?hl=trvelr=veid=doJGBQAAQBAJveoi=fndvepg=PA171vedq=mcguire+1968+Psychological+Foundations+of+Attitudesveots=OfKf9l9eD2vesig=P6_fAMtss7_aan83bWBPfYGPy58veredir_esc=y#v=onepageveq=source%20atvef=false adresinden alındı
  • MERT, H. (2019). Ki̇şi̇sel İmajin Ünlü Reklamlarina Yansimasi. Journal of International Social Research, 12(62).
  • MICIAK, A. R. ve SHANKLIN, W. (1994). Choosing Celebrity Endorsers. Marketing Management, 50-59.
  • ODABAŞ, H., ODABAŞ, Y. Z. ve POLAT, C. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı: Ankara Üniversitesi Örneği. Bilgi Dünyası, 431-465.
  • OHANIAN, R. (1990). Construction and Validation of a Scale to Measure Celebrity Endorsers' Perceived Expertise,Trustworthiness, and Attractiveness. Journal of Advertising, 19,39-52.
  • OHANIAN, R. (1991). The Impact of Celebrity Spokesperson’s Perceived Image on Consumers’ Intention to Purchase. Journal of Advertising Research, 46-53.
  • OYA, E. R. U., ÇELİK, I. K., ÇELİK, S., ve RUZİYE, C. O. P. (2018). Kaynak Olarak YouTuber’a Güvenilirliğin ve Marka Güveninin Gençlerin Satın Alma Niyetine Etkisi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(2), 219-238.
  • PAVLOU, P. A. ve FYGENSON, M. (2006). Understanding and Predicting Electronic Commerce Adoption: An Extension of the Theory of Planned Behavior. MIS Quarterly, 115-143.
  • PETERSON, R. A. ve KERIN, R. (1977). The Female Role in Advertisements: Some Experimental Evidence. The Journal of Marketing, 59-63.
  • RALUCA, C. A. (2012). Celebrity Endorsement Strategy. Annals of the Constantin Brâncuşi University of Târgu Jiu, Economy Series, 75-79.
  • reytingsonuclari.com. (2016, 10 01). Reyting Sonuçları: http://www.reytingsonuclari.com/2016/10/aylik-reyting-sonuclari-eylul-2016-h1974.html adresinden alındı
  • reytingsonuclari.com. (2016, 11 01). Reyting Sonuçları: http://www.reytingsonuclari.com/2016/11/ekim-ayi-aylik-reyting-sonuclari-h2104.html adresinden alındı
  • reytingsonuclari.com. (2016, 12 01). Reyting Sonuçları: http://www.reytingsonuclari.com/2016/12/kasim-ayi-aylik-reyting-sonuclari-h2112.html adresinden alındı
  • SARITAŞ, A. (2018). Sosyal Medya Reklamlarında Fenomen Kullanımı ve Reklam İzleme Tercihi. The Journal of International Scientific Researches, 3(4).
  • SHEN, J. F., FANG, S. R. ve YANG, Y. F. (2015). Exploring the Effect of the “Become Attractive Match-Up” WİTH Celebrity Endorsers. International Journal of Organizational Innovation (Online), 184-199.
  • SHIMP, T. A. (2010). Advertising, Promotionand Other Aspects of Integrated Marketing Communications. Canada : Cengage Learning Products.
  • ŞAHİN, A. (2009). İlköğretim 6. 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıklarının Sosyo-ekonomik Düzeylerine Göre İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 216-232.
  • TSAI, H.-T. ve HUANG, H.-C. (2007). Determinants of E-Repurchase Intentions: An Integrative Model of Quadruple Retention Drivers. Information ve Management, 231-239.
  • VELİOĞLU, M. N., KARASU, S., ÇİFTÇİ, S., IŞIKHAN, P. A., UMUT, M. Ö. ve BAYRAK, E. (2013). Bilinç Öncesinden Bilinç Sonrasına Yolculuk: Okuma Alışkanlığı Kazandırılmasına Dönük Üniversite Öğrencileri Üzerinde Karma Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 171-190.
  • www.tdk.gov.tr. (2006). Haziran 06, 2016 tarihinde Türk Dil Kurumu Web Sitesi: http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gtsvearama=gtsveguid=TDK.GTS.575533b5355336.81634143 adresinden alındı
  • www.tdk.gov.tr. (2006). Haziran 09, 2016 tarihinde Türk Dil Kurumu Web Sitesi: http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gtsvearama=gtsvekelime=medya%20star%C4%B1veguid=TDK.GTS.5758d029b12c43.53859318 adresinden alındı
  • YALMAN, M., Özkan, E. ve Kutluca, T. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıkları Üzerine Betimsel Bir Araştırma: Dicle Üniversitesi Örneği. Bilgi Dünyası, 291-305.
  • YILDIZ, D., CERAN, D. ve SEVMEZ, H. (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Profili. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 141-166.
  • YILMAZ, B. (2002). Ankara’daki İlköğretim Öğretmenlerinin Okuma ve Halk Kütüphanesi Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 441-460.
  • YILMAZ, B., KÖSE, E. ve KORKUT, Ş. (2009). Hacettepe Üniversitesi ve Bilkent Üniversitesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 22-51.
  • YILMAZ, Z. A. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığı. Elementary Education Online, 1-6.
  • YÜNLÜ, Z. (2011). Sosyal Sorumluluk Kampanyalarında Ünlü Kullanımı: Kampanya, Marka Çekiciliği ve Tercihi. Eskişehir: Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ZENGİN, N. (2003). Gençlerin Okuma Alışkanlıklarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma Hakkında. Türklük Bilimi Araştrmaları, 132-149.

ÜNLÜLER GENÇLERİN KİTAP SATIN ALMA NİYETİNİ ETKİLER Mİ?1

Year 2020, Volume: 12 Issue: 23, 340 - 357, 26.11.2020
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.710422

Abstract

Bu çalışma, gençlerin kitap satın alma niyeti üzerinde ünlülerin etkisi olup olmadığını incelemektedir. Saha araştırmasına farklı üniversitelerden toplam 1400 öğrenci katılmış, ancak analizler 620 anket verisi üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda ünlülerin kitap satın alma ve yeniden satın alma niyeti üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. İlgili yazında yapılan çalışmalar incelendiğinde ünlülerin kitap tercihi üzerindeki etkisini gözden kaçırdıkları görülmüştür. Araştırma sonuçları hem ilgili yazına hem de yayınevleri ile tüketicilere önemli imalarda bulunmaktadır.

References

  • AKSAÇLIOĞLU, A. ve YILMAZ, B. (2007). Öğrencilerin Televizyon İzlemeleri ve Bilgisayar Kullanmalarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Etkisi. Türk Kütüphaneciliği, 3-28.
  • ARI, E. ve DEMİR, M. K. (2013). İlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 116-128.
  • ARICAN, S. veYILMAZ, B. (2010). 100 Temel Eser Uygulamasının Öğrencilerin Okuma Alışkanlıklarına Etkisi ve Bu Uygulamada Kütüphanelerin Rolü Konusunda Öğretmen Görüşleri. Türk Kütüphaneciliği, 495-518.
  • ARICI, A. F. (2008). Okumayı Niye Sevmiyoruz? Üniversite Öğrencileri ile Mülakatlar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 91-100.
  • ARIKAN, A., ve ZORBA, M. G. (2019). İngi̇li̇z Di̇li̇ ve Edebi̇yati Öğrenci̇leri̇ni̇n Okuma Alışkanlıkları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (43), 51-63.
  • ATEŞ, V. (2013). Türkiye'deki 15 Yaşındaki Öğrencilerinin Bilgisayar Teknolojileri İmkânlarının Okuma Alışkanlıklarına Etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 155-169.
  • BAKER, M. J. veCHURCHILL, G. (1977). The Impact of Physically Attractive Models on Advertising Evaluations. Journal of Marketing Research, 538-555.
  • BATUR, Z., GÜLVEREN, H. ve BEK, H. (2010). Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma: Uşak Eğitim Fakültesi Örneği. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32-49.
  • BAYÇU, S., ve MERİÇ, D. (2019). Sosyal Medyada Ünlü Kullanımı:“Nusr-Et Steakhouse”. Erciyes İletişim Dergisi, 6(2), 1209-1228.
  • BERGRTROM, C. & SKARFSTAD, R. (2004). Celebrity Endorsement: Case Study of J.Lindenberg. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Lulea University of Technology, İsveç.
  • BİÇER, A. ve ERCAN, Z. G. (2017). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlığını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi (Trakya Üniversitesi Örneği). Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42-55.
  • BİR, A. A. (2005). Hürriyet. Haziran 20, 2016 tarihinde Hürriyet Gazetesi Web Sitesi: http://www.hurriyet.com.tr/tarkan-in-avea-reklami-314251 adresinden alındı
  • BİRCAN, T. Ş. (2017). Tarih Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlıklar Üzerine Bir İnceleme. ZfWT, 25-40.
  • BOZPOLAT, E. (2010). Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi (Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Zeitschrift für die Welt der Türken (ZfWT), 411-428.
  • CARROLL, A. (2009). Brand Communications in Fashion. Journal of Brand Management, 146-158.
  • CRONIN Jr, J. J., HULT, G. ve BRADY, M. (2000). Assessing the Effects of Quality, Value, and Customer Satisfaction on Consumer Behavioral Intentions in Service Environments. Journal of Retailing, 193-218.
  • DEBEVEC, K. ve KERNAN, J. (1984). More Evidence on the Effects of a Presenter's Attractiveness Some Cognitive, Affective and Behavioral Consequences. Advances in Consumer Research, 127-132. http://acrwebsite.org/volumes/6229/volumes/v11/NA-11 adresinden alındı
  • DENEÇLİ, C. (2015). Reklamlarda Ünlü Kullanımında Cinsiyetin Marka İmajı Üzerindeki Etkisi. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 337-350.
  • DISSANAYAKE, R. D. ve ISMAIL, N. (2015). Relationship Between Celebrity Endorsement and Brand Attitude. With Reference to Financial Services Sector Brands in Sri Lanka. Conference Proceedings of the 6th International Conference on Business & Information, 472-487.
  • ERDOĞAN, B. Z. (1999). Celebrity Endorsement: A Literature Review. Journal of Marketing Management, 291-314.
  • ERKAL, E. (2013). Reklamlarda Ünlü Kullanımının “Satın Alma Davranışı” Üzerindeki Etkisi. Konya: Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi,Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,Konya.
  • ERSAVAŞ, S. (2007). Televizyon Reklamlarında Ünlü Kullanımı: 2005 Yılı Televizyon Reklamlarına Yönelik Bir İçerik. Eskişehir: Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi,Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,Eskişehir.
  • FREEMAN, K. S. ve CHEN, C. C. (2015). Wither the Impact of Celebrity Endorsement. International Conference on Communication, Media, Technology and Design, 661-676.
  • FRIEDMAN, H. H. ve FRIEDMAN, L. (1979). Endorser Effectiveness by Product Type. Journal of Advertising Research, 63-71.
  • GÖKYER, N. (2009). Elazığ Okuyor Kampanyasının Öğrencilerde Okuma Alışkanlığını Geliştirmedeki Etkisi. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 29-38.
  • GÖMLEKSİZ, M. N. (2004). Geleceğin Öğretmenlerinin Kitap Okumaya İlişkin Görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-21.
  • GÖZÜTOK, N. (2006). Yönetim:Pazarlama. 6 11, 2016 tarihinde Capital: http://www.capital.com.tr/yonetim/pazarlama/unlu-kullanimi-yuzde-70%E2%80%99e-ulasti-haberdetay-3773 adresinden alındı
  • HOVLAND, C. I. ve WEISS, W. (1951). The Influence Of Source Credibility On Communication Effectiveness. Public Opinion Quarterly, 635-650.
  • HOVLAND, C. I., JANIS, I. L., ve KELLEY, H. H. (1953). Communication and Persuasion.
  • JOSEPH, W. B. (1982). The Credibility of Physically Attractive Communicators: A Review. Journal of Advertising, 15-24.
  • KAHLE, L. ve HOMER, P. (1985). Physical Attractiveness of The Celebrity Endorser: A Social Adaptation Perspective. Journal of Consumer Research, 954-961.
  • KALYONCU, R. (2013). Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 281-289.
  • KARAKAŞ, Ö., KORKMAZ , M., YÜCEL, S. A., HACICAFEROĞLU, S. ve ATALAY, A. (2015). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında Okuyan Bayan Öğrencilerin Okuma Alışkanlıklarının İncelenmesi (Fırat Üniversitesi Örneği). Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, 161-181.
  • KARASU Ö., A. (2005). Hürriyet. Haziran 20, 2016 tarihinde Hürriyet Gazetesi Web Sitesi: http://www.hurriyet.com.tr/unluler-reklamina-ciktiklari-markalari-sahiden-kullaniyor-mu-292356 adresinden alındı
  • KIRMIZI, S. (2012). Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Turkish Studies, 2353-2366.
  • KÖSE, A. ve YILMAZ, B. (2011). Öğretmen Adaylarının Okuma Tutumlarının Farklı Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • KURUDAYIOĞLU, M. ve ÇELİK, G. (2013). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okumaya ve Okuma Eğitimine İlişkin Özyeterlilik Algıları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 109-138.
  • KURULGAN, M. ve ÇEKEROL, S. G. (2008). Öğrencilerin Okuma Ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 237-258.
  • KUŞ, Z. ve TÜRKYILMAZ, M. (2010). Sosyal Bilgiler ve Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Durumları:(İlgi, Alışkanlık ve Okuma Stratejilerini Kullanım Düzeyleri). Türk Kütüphaneciliği, 11-32.
  • MCCRACKEN, G. (1989). Who is Celebrity Endorser? Cultural Foundations of the Endersment Process. Journal of Consumer Research, 310-321.
  • MCGUIRE, W. J. (1968). Personality and Attitude Change: An Information-Processing Theory. https://books.google.com.tr/books?hl=trvelr=veid=doJGBQAAQBAJveoi=fndvepg=PA171vedq=mcguire+1968+Psychological+Foundations+of+Attitudesveots=OfKf9l9eD2vesig=P6_fAMtss7_aan83bWBPfYGPy58veredir_esc=y#v=onepageveq=source%20atvef=false adresinden alındı
  • MERT, H. (2019). Ki̇şi̇sel İmajin Ünlü Reklamlarina Yansimasi. Journal of International Social Research, 12(62).
  • MICIAK, A. R. ve SHANKLIN, W. (1994). Choosing Celebrity Endorsers. Marketing Management, 50-59.
  • ODABAŞ, H., ODABAŞ, Y. Z. ve POLAT, C. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı: Ankara Üniversitesi Örneği. Bilgi Dünyası, 431-465.
  • OHANIAN, R. (1990). Construction and Validation of a Scale to Measure Celebrity Endorsers' Perceived Expertise,Trustworthiness, and Attractiveness. Journal of Advertising, 19,39-52.
  • OHANIAN, R. (1991). The Impact of Celebrity Spokesperson’s Perceived Image on Consumers’ Intention to Purchase. Journal of Advertising Research, 46-53.
  • OYA, E. R. U., ÇELİK, I. K., ÇELİK, S., ve RUZİYE, C. O. P. (2018). Kaynak Olarak YouTuber’a Güvenilirliğin ve Marka Güveninin Gençlerin Satın Alma Niyetine Etkisi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(2), 219-238.
  • PAVLOU, P. A. ve FYGENSON, M. (2006). Understanding and Predicting Electronic Commerce Adoption: An Extension of the Theory of Planned Behavior. MIS Quarterly, 115-143.
  • PETERSON, R. A. ve KERIN, R. (1977). The Female Role in Advertisements: Some Experimental Evidence. The Journal of Marketing, 59-63.
  • RALUCA, C. A. (2012). Celebrity Endorsement Strategy. Annals of the Constantin Brâncuşi University of Târgu Jiu, Economy Series, 75-79.
  • reytingsonuclari.com. (2016, 10 01). Reyting Sonuçları: http://www.reytingsonuclari.com/2016/10/aylik-reyting-sonuclari-eylul-2016-h1974.html adresinden alındı
  • reytingsonuclari.com. (2016, 11 01). Reyting Sonuçları: http://www.reytingsonuclari.com/2016/11/ekim-ayi-aylik-reyting-sonuclari-h2104.html adresinden alındı
  • reytingsonuclari.com. (2016, 12 01). Reyting Sonuçları: http://www.reytingsonuclari.com/2016/12/kasim-ayi-aylik-reyting-sonuclari-h2112.html adresinden alındı
  • SARITAŞ, A. (2018). Sosyal Medya Reklamlarında Fenomen Kullanımı ve Reklam İzleme Tercihi. The Journal of International Scientific Researches, 3(4).
  • SHEN, J. F., FANG, S. R. ve YANG, Y. F. (2015). Exploring the Effect of the “Become Attractive Match-Up” WİTH Celebrity Endorsers. International Journal of Organizational Innovation (Online), 184-199.
  • SHIMP, T. A. (2010). Advertising, Promotionand Other Aspects of Integrated Marketing Communications. Canada : Cengage Learning Products.
  • ŞAHİN, A. (2009). İlköğretim 6. 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıklarının Sosyo-ekonomik Düzeylerine Göre İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 216-232.
  • TSAI, H.-T. ve HUANG, H.-C. (2007). Determinants of E-Repurchase Intentions: An Integrative Model of Quadruple Retention Drivers. Information ve Management, 231-239.
  • VELİOĞLU, M. N., KARASU, S., ÇİFTÇİ, S., IŞIKHAN, P. A., UMUT, M. Ö. ve BAYRAK, E. (2013). Bilinç Öncesinden Bilinç Sonrasına Yolculuk: Okuma Alışkanlığı Kazandırılmasına Dönük Üniversite Öğrencileri Üzerinde Karma Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 171-190.
  • www.tdk.gov.tr. (2006). Haziran 06, 2016 tarihinde Türk Dil Kurumu Web Sitesi: http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gtsvearama=gtsveguid=TDK.GTS.575533b5355336.81634143 adresinden alındı
  • www.tdk.gov.tr. (2006). Haziran 09, 2016 tarihinde Türk Dil Kurumu Web Sitesi: http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gtsvearama=gtsvekelime=medya%20star%C4%B1veguid=TDK.GTS.5758d029b12c43.53859318 adresinden alındı
  • YALMAN, M., Özkan, E. ve Kutluca, T. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıkları Üzerine Betimsel Bir Araştırma: Dicle Üniversitesi Örneği. Bilgi Dünyası, 291-305.
  • YILDIZ, D., CERAN, D. ve SEVMEZ, H. (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Profili. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 141-166.
  • YILMAZ, B. (2002). Ankara’daki İlköğretim Öğretmenlerinin Okuma ve Halk Kütüphanesi Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 441-460.
  • YILMAZ, B., KÖSE, E. ve KORKUT, Ş. (2009). Hacettepe Üniversitesi ve Bilkent Üniversitesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 22-51.
  • YILMAZ, Z. A. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığı. Elementary Education Online, 1-6.
  • YÜNLÜ, Z. (2011). Sosyal Sorumluluk Kampanyalarında Ünlü Kullanımı: Kampanya, Marka Çekiciliği ve Tercihi. Eskişehir: Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ZENGİN, N. (2003). Gençlerin Okuma Alışkanlıklarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma Hakkında. Türklük Bilimi Araştrmaları, 132-149.
There are 68 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Finance
Journal Section RESEARCH PAPERS
Authors

Mukaddes Çelik 0000-0003-4321-5645

Hülya Bakırtaş 0000-0003-3473-0098

Publication Date November 26, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 12 Issue: 23

Cite

APA Çelik, M., & Bakırtaş, H. (2020). ÜNLÜLER GENÇLERİN KİTAP SATIN ALMA NİYETİNİ ETKİLER Mİ?1. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 12(23), 340-357. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.710422
AMA Çelik M, Bakırtaş H. ÜNLÜLER GENÇLERİN KİTAP SATIN ALMA NİYETİNİ ETKİLER Mİ?1. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). November 2020;12(23):340-357. doi:10.20990/kilisiibfakademik.710422
Chicago Çelik, Mukaddes, and Hülya Bakırtaş. “ÜNLÜLER GENÇLERİN KİTAP SATIN ALMA NİYETİNİ ETKİLER Mİ?1”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 12, no. 23 (November 2020): 340-57. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.710422.
EndNote Çelik M, Bakırtaş H (November 1, 2020) ÜNLÜLER GENÇLERİN KİTAP SATIN ALMA NİYETİNİ ETKİLER Mİ?1. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 12 23 340–357.
IEEE M. Çelik and H. Bakırtaş, “ÜNLÜLER GENÇLERİN KİTAP SATIN ALMA NİYETİNİ ETKİLER Mİ?1”, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), vol. 12, no. 23, pp. 340–357, 2020, doi: 10.20990/kilisiibfakademik.710422.
ISNAD Çelik, Mukaddes - Bakırtaş, Hülya. “ÜNLÜLER GENÇLERİN KİTAP SATIN ALMA NİYETİNİ ETKİLER Mİ?1”. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 12/23 (November 2020), 340-357. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.710422.
JAMA Çelik M, Bakırtaş H. ÜNLÜLER GENÇLERİN KİTAP SATIN ALMA NİYETİNİ ETKİLER Mİ?1. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2020;12:340–357.
MLA Çelik, Mukaddes and Hülya Bakırtaş. “ÜNLÜLER GENÇLERİN KİTAP SATIN ALMA NİYETİNİ ETKİLER Mİ?1”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), vol. 12, no. 23, 2020, pp. 340-57, doi:10.20990/kilisiibfakademik.710422.
Vancouver Çelik M, Bakırtaş H. ÜNLÜLER GENÇLERİN KİTAP SATIN ALMA NİYETİNİ ETKİLER Mİ?1. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2020;12(23):340-57.