Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANTALYA A GRUBU SEYAHAT ACENTALARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2020, Cilt: 12 Sayı: 23, 407 - 418, 26.11.2020
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.721945

Öz

Bilgi ve iletişim teknolojisinin gelişimi, sofistike ve bilgili tüketicilerin varlığı, turizm sektörünün dinamik doğasıyla birleşince geleneksel seyahat acentalarının değişime uğraması kaçınılmaz olmuştur. İnternet kullanan tüketici sayılarının artmasıyla birlikte seyahat acentaları seyahatlarını çevrimiçi ortamda planlamak ve rezervasyon yapmak isteyen tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap verebilmek ve rakiplerinden geri kalmamak amacıyla internet üzerinde de varlıklarını devam ettirmek zorundadırlar. Müşteri ilişkilerini güçlendirmek, satış potansiyelini artırmak, personelin iş yükünü hafifletmek için web sitesi kullanımında görsel uyum, bilgi sunumu, müşteri desteği, güvenlik gibi konular çok önemlidir. Bu araştırmada, içerik analizi yöntemiyle Antalya’da bulunan A grubu seyahat acentalarının web siteleri değerlendirilmiştir. Yargısal örnekleme yönteminin kullanıldığı çalışmada, arama motoru aracılığıyla, web sitesi olan 144 seyahat acentası araştırma kapsamına alınmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre web sitelerinin satış ve müşteri ilişkilerinden ziyade daha çok bilgilendirme faaliyetini yerine getirdikleri ortaya çıkmıştır. Web sitelerinin performanslarının artırılması ve gelecek çalışmalarla ilgili öneriler sonuç kısmında değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • ALTUNIŞIK, Remzi (2013). “Pazarlama Stratejileri” (Ed.) TORLAK, Ö. ve ÖZMEN, M., Pazarlama İlkeleri (s. 127-156) içinde. Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir
  • ALVAREZ, Leticia Suarez, MARTİN, A. M. D. ve CASİELLES, R. V. (2007). Relationship marketing and ınformation and communication technologies analysis of retail travel agencies. Journal of Travel Research, 45(4), 453-463
  • Antalya Turizmde Yeni Rekorlar Kırmaya Hazır, 2020. (2020, Şubat). Antalya Valiliği Haberleri. Erişim adresi: http://antalya.gov.tr/antalya-turizmde-yeni-rekorlar-kirmaya-hazir
  • BALOGLU, Seyhmus ve PEKCAN, Yakup A. (2006). The website design and Internet site marketing practices of upscale and luxury hotels in Turkey. Tourism Management, 27, 171–176
  • BAŞ, Türker ve AKTURAN, Ulun (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara
  • BAYRAM, Murat ve YAYLI, Ali (2009). Otel web sitelerinin içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (27), 347-379
  • CAO, Kaijun ve YANG, Zhaoping (2016). A study of e-commerce adoption by tourism websites in China. Journal of Destination Marketing & Management, 5, 283-289
  • CHAN, Steven ve LAW, Rob (2006). Automatic website evaluations: The case of hotels in hong Kong. Information Technology & Tourism, 8, 255–269
  • CHENG, Simone ve CHO, Vincent (2011). An integrated model of employees’ behavioral intention toward innovative information and communication technologies in travel agencies. Journal of Hospitality & Tourism Research, 35(4), 488-510
  • CHIOU, Wen-Chih, LIN, Chin-Chao ve PERNG, Chyuan (2011). A strategic website evaluation of online travel agencies. Tourism Management, 32, 1463-1473
  • CHOI, Soojin, LEHTO, Y. X. ve MORRISON, A.M. (2007). Destination image representation on the web: Content analysis of Macau travel related websites. Tourism Management 28, 118–129
  • GEHRKE, Dave ve TURBAN, Efraim (1999). Determinants of successful website design: relative importance and recommendations for effectiveness. Proceedings of the 32nd Hawaii International Conference on System Sciences - 1999
  • HANÇER, Murat ve ATAMAN, Ceren (2006). Seyahat acentalarında iletişim teknolojisinin kullanımı ve web sitelerinin değerlendirilmesi: Ege Bölgesi örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(3), 193-207
  • HO, Chaang-Ian ve LEE, Yi-Ling (2007). The development of an e-travel service quality scale. Tourism Management, 28, 1434–1449
  • İSLAMOĞLU, Ahmet Hamdi ve ALNIAÇIK, Ümit (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 4. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul
  • KARAGÖZ, Deniz (2013). “Pazarlama Karması Elemanları (Fiyat ve Dağıtım)”, KOZAK, Nazmi (Ed.). Turizm Pazarlaması içinde (s. 132-156). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir
  • KARANASIOS, Stan ve BURGESS, Stephen (2008). Tourism and internet adoption: a developing world perspective. International Journal Of Tourism Research, 10, 169–182
  • KIM, Woo Gon ve LEE, Hae Young (2004). Comparison of web service quality between online travel agencies and online travel suppliers. Journal of Travel & Tourism Marketing, 17:2-3, 105-116
  • KOZAK, Nazmi ve diğerleri. (2015). Genel Turizm, Detay Yayıncılık, Ankara
  • KOTLER, Philip ‘2002). Marketing Management. Millenium Edition. 10. Baskı, Pearson Custom publishing, Boston, USA
  • KOTLER, Philip ve ARMSTRONG, Gary M. (2012). Principles of Marketing. 14. Baskı. The Prentice-Hall series in marketing, Pearson, New Jersey, USA
  • LAW, Rob, LEUNG, K. ve WONG, R.J. (2004). The impact of the Internet on travel agencies, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 16(2), 100-107
  • LAW, Rob, Qİ, Shanshan ve BUHALİS, Dmitrios (2010). Progress in tourism management: A review of website evaluation in tourism research, Tourism Management, 31, 297-313
  • LU, Zi, LU, Jie ve ZHANG, Chengqi (2002). Website development and evaluation in the Chinese tourism industry. Networks and Communications Studies, 16 (3-4), 191-208
  • NOVABOS, Charles Rule, MATIAS, A. ve MENA, M. (2015). How good is this destination website: A user-centered evaluation of provincial tourism websites. Procedia Manufacturing 3 ( 2015 ), 3478 – 3485
  • http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=30574 (erişim tarihi: 23.01.20)
  • https://www.trthaber.com/haber/dunya/dunya-genelinde-cep-telefonu-kullananlarin-sayisi-45-milyari-gecti-402379.html (erişim tarihi:11.04.20) Online Shopping and Purchasing Preferences .(19.12.2016). https://www.pewresearch.org/internet/2016/12/19/online-shopping-and-purchasing-preferences/ adresinden alınmıştır (Ziyaret tarihi: 29.12.2020)
  • ÖYMEN, Gözde ve ÖZTEL, Tuğçe (2019). Duygusal pazarlamada slogan kullanımının önemi: pandora reklamları üzerine bir inceleme, Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi (HİRE), 2(2), 31-53
  • ÖZTURAN, Meltem ve AKIŞ Roney, Sevgi (2004). Internet use among travel agencies in turkey: an exploratory study, Tourism Management, 259 - 266
  • PARASURAMAN, A., ZEITHAML, V. A., ve MALHOTRA, A. (2005). E-S-QUAL: A multiple-item scale for assessing electronic service quality. Journal of Service Research, 7(3), 213-233
  • PARK, Young A., GRETZEL, Ulrike ve SIRAKAYA-TURK, Ercan (2007). Measuring web site quality for online travel agencies, Journal of Travel & Tourism Marketing, 23(1), 15-30
  • SADEGHEIN, Raika, KHOSHALHAN, Farid ve HOMAYOUN, Sajad (2012). A website evaluation of travel agencies in Iran: an adoption level and value creation approach. International Journal of Advanced Information Technology, 2(6), 1-11
  • TEO, Thompson S.H. ve PIAN, Yujun (2003). A contingency perspective on Internet adoption and competitive advantage. European Journal of Information Systems 12(2), 78-92
  • TSANG, Nelson Kee Fu, LAI, M. T. H. ve LAW, Rob (2010). Measuring e-service quality for online travel agencies. Journal of Travel & Tourism Marketing, 27(3), 306-323
  • YALÇIN, Mehmet (2017). Seyahat acenteleri web sitelerinin işlevselliği: İçerik analizi ve tüketici değerlendirmeleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • YOO, Boonghee, ve DONTHU, Naveen (2001). Developing a scale to measure the perceived quality of an Internet site (SITEQUAL). Quarterly Journal of Electronic Commerce, 2(1), 31-45.
  • YOUNG A. Park, GRETZEL, Ulrike ve SIRAKAYA-TURK, Ercan (2007). Measuring Web Site Quality for Online Travel Agencies, Journal of Travel & Tourism Marketing, 23(1), 15-30
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Didem Kutlu 0000-0003-3354-5202

Yayımlanma Tarihi 26 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 12 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Kutlu, D. (2020). ANTALYA A GRUBU SEYAHAT ACENTALARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 12(23), 407-418. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.721945
AMA Kutlu D. ANTALYA A GRUBU SEYAHAT ACENTALARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). Kasım 2020;12(23):407-418. doi:10.20990/kilisiibfakademik.721945
Chicago Kutlu, Didem. “ANTALYA A GRUBU SEYAHAT ACENTALARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 12, sy. 23 (Kasım 2020): 407-18. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.721945.
EndNote Kutlu D (01 Kasım 2020) ANTALYA A GRUBU SEYAHAT ACENTALARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 12 23 407–418.
IEEE D. Kutlu, “ANTALYA A GRUBU SEYAHAT ACENTALARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 12, sy. 23, ss. 407–418, 2020, doi: 10.20990/kilisiibfakademik.721945.
ISNAD Kutlu, Didem. “ANTALYA A GRUBU SEYAHAT ACENTALARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 12/23 (Kasım 2020), 407-418. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.721945.
JAMA Kutlu D. ANTALYA A GRUBU SEYAHAT ACENTALARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2020;12:407–418.
MLA Kutlu, Didem. “ANTALYA A GRUBU SEYAHAT ACENTALARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 12, sy. 23, 2020, ss. 407-18, doi:10.20990/kilisiibfakademik.721945.
Vancouver Kutlu D. ANTALYA A GRUBU SEYAHAT ACENTALARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2020;12(23):407-18.