Bilgi ve iletişim teknolojisinin gelişimi, sofistike ve bilgili tüketicilerin varlığı, turizm sektörünün dinamik doğasıyla birleşince geleneksel seyahat acentalarının değişime uğraması kaçınılmaz olmuştur. İnternet kullanan tüketici sayılarının artmasıyla birlikte seyahat acentaları seyahatlarını çevrimiçi ortamda planlamak ve rezervasyon yapmak isteyen tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap verebilmek ve rakiplerinden geri kalmamak amacıyla internet üzerinde de varlıklarını devam ettirmek zorundadırlar. Müşteri ilişkilerini güçlendirmek, satış potansiyelini artırmak, personelin iş yükünü hafifletmek için web sitesi kullanımında görsel uyum, bilgi sunumu, müşteri desteği, güvenlik gibi konular çok önemlidir. Bu araştırmada, içerik analizi yöntemiyle Antalya’da bulunan A grubu seyahat acentalarının web siteleri değerlendirilmiştir. Yargısal örnekleme yönteminin kullanıldığı çalışmada, arama motoru aracılığıyla, web sitesi olan 144 seyahat acentası araştırma kapsamına alınmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre web sitelerinin satış ve müşteri ilişkilerinden ziyade daha çok bilgilendirme faaliyetini yerine getirdikleri ortaya çıkmıştır. Web sitelerinin performanslarının artırılması ve gelecek çalışmalarla ilgili öneriler sonuç kısmında değerlendirilmiştir.
Seyahat Acentaları İnternet Web Sitesi Değerlendirme İçerik Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 12 Sayı: 23 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.