Purpose: The purpose of this research is to examine the ideological political education process through the concept of political socialization for indicating how the Democratic Union Party (PYD), the Syrian affiliate of the terrorist organisation Kurdistan Workers’ Party (PKK) indoctrinates the PKK ideology to the young people under its administration and how it creates ideological members for the continuation of its regime.
Design/Methodolgy: This research is mainly based on the textual analysis. In this regard, the PKK material in English, Western media outlets, pieces of think-tanks and reports of the PYD’s local bodies for the Public Relations and the existing literature over the education under the PYD-controlled areas were analysed.
Findings: Findings indicate that the PYD operationalises ideological political education through educational system, teachers, curriculum and textbooks in its language centres, academies, universities, primary and secondary schools to create ideological members who will be loyal to its regime. Findings also demonstrate that this type of political education is closely connected to the approach of Siegel’s (1965) concept of political socialization who perceives it as a process of creating active or well-functioning individuals for the continuation of political systems.
Limitations: The fact that the research is mainly based on the textual analysis. Conducting interviews with teachers in the region could have increased the reliability and decreased the limitations of this research. However, the PYD is the Syrian affiliate of the PKK and rightfully both are designated as a terrorist organisations by Türkiye and interacting with these people mean interacting with the elements of terrorism.
Originality/Value: Since this research conceptualises the indoctrination or ideological political education process in the context of the political socialization, it contributes to the role of education in the process of political socialization through a new case of the PYD.
Political Socialisation Political Education Active Citizenship PKK PYD
In this study, no method requiring the permission of the “Ethics Committee” was used.
Bu çalışmanın amacı, terör örgütü Kürdistan İşçi Partisi’nin (PKK) Suriye’deki uzantısı Demokratik Birlik Partisi’nin (PYD) ideolojik siyasal eğitim sürecini incelemek ve PYD’nin kendi yönetimi altında bulunan özellikle çocuk ve gençlere PKK ideolojisini nasıl aşılamaya çalıştığını ve bu yolla rejimini devam ettirecek ideolojik bireyleri nasıl ortaya çıkarmaya çalıştığını gözler önüne sermektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve temel olarak metin analizi yapılmıştır. Bu kapsamda PKK’ya ait İngilizce yazılı materyaller, Batılı medya kuruluşlarının haber kaynakları, çeşitli düşünce kuruluşları (think-tanks) tarafından hazırlanan raporlar, PYD’nin yerel propaganda mekanizmalarına ait raporlar ve PYD’nin eğitim sistemini inceleyen makalelerin analizleri yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda bulgular PYD’nin PKK’ya ait ideolojik siyasal eğitimi kontrolü altındaki bölgelerde kurduğu dil merkezlerinde, akademilerde, üniversitelerde, ilköğretim ve liselerde eğitim sistemi, öğretmenler, müfredat ve kitaplar aracılığıyla vererek rejimine sadık bireyler ortaya çıkarmaya çalıştığını göstermektedir. Bulgular ayrıca PYD’nin bu türden bir ideolojik siyasal eğitiminin Roberta Siegel’in (1965) siyasal sistemlerin devamını sağlamak için aktif ve iyi yetişmiş bireyleri ortaya çıkarması gerektiğini ortaya koyan siyasal toplumsallaşma konseptiyle de yakından ilgili olduğunu ortaya koymaktadır. Araştırmanın sadece metin analizi sonucunda ortaya çıkması araştırmanın temel sınırlılığı olarak vurgulanabilir. Aslında bölgedeki eğitim veren kişilerle mülakat yapılması birincil verilerin toplanmasını sağlayacağından araştırmanın sınırlılıklarını azaltabilir ve güvenilirliğini arttırabilirdi. Fakat PYD’nin terör örgütü PKK’nın Suriye uzantısı olması ve haklı olarak Türkiye’nin iki örgütü de terör örgütü olarak görmesi, buradaki kişilerle girilmesi muthemel bir etkileşimi terörle etkileşimde bulunma ihtimalini ortaya çıkarması dolayısıyla ortadan kaldırmaktadır. Ayrıca çalışma PYD’nin bir beyin yıkama sürecine odaklanıp bu süreci İngilizce bir dille anlattığı için akademik dergilerin editörleri veya muhtemel hakemleri makalenin içeriğini değerlendirmekten kaçınabilmektedir. Bu da makalenin bazı ön yargılar kapsamında hemen reddedilmesine yol açmaktadır. Bu araştırma beyin yıkama ya da ideolojik siyasal eğitim sürecini siyasal toplumsallaşma kavramsal çerçevesinden değerlendirmektedir. Bu yolla eğitimin siyasal bireylerin ortaya çıkma (siyasal toplumsallaşma) sürecindeki rolünü yeni bir örnek olay aracılığıyla gözler önüne sererek, siyasal toplumsallaşma literatürüne katkı sunmaktadır.
Siyasal Toplumsallaşma Politik Eğitim Aktif Vatandaşlık PKK PYD
Bu çalışmada “Etik Kurul” izni alınmasını gerektiren bir yöntem kullanılmamıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Uluslararası Siyaset |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 16 Sayı: 31 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.