Bu
araştırmanın amacı; Fen Bilgisi Öğretmenliği öğrencilerinin görüşleri
doğrultusunda öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavı algıları ve bu
algının öğrenme yaşantılarına etkisinin tespit edilmesidir. Araştırmanın
çalışma grubunu Erzincan Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümüne devam
etmekte olan 7 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışma nitel
araştırma yaklaşımı doğrultusunda yürütülmüş olup, durum çalışması yöntemi
kullanılmıştır ve içerik analizi yapılmıştır. Öğretmen adaylarında
KPSS'nin kaygı, korku, endişe, stres,
kabus, maraton, geçilmez sınav, hayati değer taşıma ve başarılı olmak
zorunluluğu gibi duygular yarattığını düşündükleri saptanmıştır. Öğretmen
adaylarının bu algılarının öğretmen adaylarının eğitim fakültesinde verilmekte
olan derslere bakış açılarını genel olarak olumsuz etkilediği ve eğitim
fakültesinde verilen eğitimi yetersiz, gereksiz, kalitesiz ve önemsiz olarak
görmelerine yol açtığı saptanmıştır. Bununla birlikte eğitim fakültesindeki
derslere çalışmaktansa KPSS'ye çalışmış olsalardı çok daha yerinde bir davranış
sergilemiş olacaklarını ve bu zamana kadar eğitim fakültesindeki derslere
çalışarak boşa zaman geçirdiklerini düşündükleri saptanmıştır.
Journal Section | Eğitim |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 6, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 13 |