Yapılan bu çalışmanın amacı 4. 5. 6. ve 7. sınıf
öğrencilerin göç kavramına ilişkin algılarının metaforlar aracılığıyla
belirlemektir. Bu
araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni
olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan ölçüt örnekleme
yöntemine göre belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 37 dördüncü sınıf,
37 beşinci sınıf, 46 altıncı sınıf, 80 yedinci sınıf öğrencisi olmak üzere
toplam 200 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma
grubunda yer alan öğrencilerin göç kavramıyla ilgili algılarının ortaya
konulmasını amaçlayan bu araştırmada veri toplama aracı olarak, 1 adet açık
uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Formda yer alan “Göç ……
gibidir. Çünkü ……” ifadelerinin katılımcılar tarafından cevaplanarak,
katılımcılardan oluşturdukları metaforu resim ya da karikatürle ifade
etmeleri istenmiştir. Verilerin
analizinde ise içerik analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda göç
kavramı ile ilgili toplam 53 adet metafor oluşturulmuştur. Oluşturulan bu
metaforlar toplam 6 kategori altında toplanmıştır. En fazla oluşturulan
metaforlar sırasıyla; kuş (37), taşınmak (31), gitmek (19), leylek (19)’tir.
Genel olarak göç kavramı öğrenciler tarafından olumsuz metaforlarla ifade edilmiştir.
Journal Section | Eğitim |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 19, 2017 |
Acceptance Date | December 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 14 |