Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRETMENLERİN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE İLİŞKİN BİLGİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Year 2020, Volume: 6 Issue: 2, 216 - 237, 31.12.2020
https://doi.org/10.34186/klujes.836115

Abstract

Bu çalışmada Kırklareli il merkezinde yer alan 11 temel eğitim kurumunda görev yapan öğretmenlerin iş sağlığı ve güvenliğine yönelik bilgi düzeyleri belirlenmiştir. 150 öğretmen üzerinde yapılan anket çalışmasından elde edilen veriler uygun istatiksel yöntemler kullanılarak tablolar haline getirilerek incelenmiştir. Anket sonuçlarına göre, öğretmenlerin sağlık ve güvenlik işaretleri, ilkyardım bilgisi, yaralanmalarda davranış durumu, yangın tüpü kullanımı gibi konularda iş sağlığı ve güvenliğine yönelik bilgi düzeylerinde eksiklikler tespit edilmiş olup, bu konuda önerilerde bulunulmuştur. Yapılan bu çalışmanın okul yönetimi ve öğretmenlerin iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilinçlenmesine katkı sağlayabileceği düşünülmektedir.

References

  • Boztuğ, Ö. ve Akyol, B., İlkokullarda Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Göre Okul Güvenliği (Aydın İli Efeler İlçesi Örneği). Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 4, 1, 74-95, 2017.
  • Barhan, A., İlköğretim Okullarında Öğrenci Güvenliğinin Sağlanması. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. 2001.
  • Kandakai, T. L. ve King, K. A., Preservice Teachers’ Perceived Confidence İn Teaching School Violence Prevention. American Journal Of Health Behavior, 26(5), 342-353, 2002.
  • Turan, M. ve Turhan, M., Ortaöğretim Kurumlarında Güvenlik. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi.18, 121-142, 2012.
  • Gümüş, B., Okullarda İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulamaları ve Öğretmenlerin Bu Konudaki Bilgi Düzeylerinin İrdelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Aydın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2016.
Year 2020, Volume: 6 Issue: 2, 216 - 237, 31.12.2020
https://doi.org/10.34186/klujes.836115

Abstract

References

  • Boztuğ, Ö. ve Akyol, B., İlkokullarda Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Göre Okul Güvenliği (Aydın İli Efeler İlçesi Örneği). Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 4, 1, 74-95, 2017.
  • Barhan, A., İlköğretim Okullarında Öğrenci Güvenliğinin Sağlanması. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. 2001.
  • Kandakai, T. L. ve King, K. A., Preservice Teachers’ Perceived Confidence İn Teaching School Violence Prevention. American Journal Of Health Behavior, 26(5), 342-353, 2002.
  • Turan, M. ve Turhan, M., Ortaöğretim Kurumlarında Güvenlik. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi.18, 121-142, 2012.
  • Gümüş, B., Okullarda İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulamaları ve Öğretmenlerin Bu Konudaki Bilgi Düzeylerinin İrdelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Aydın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2016.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Issue
Authors

Çisem Türkoğlu This is me 0000-0002-5141-3871

Bilal Balkan 0000-0003-4091-2648

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Türkoğlu, Ç., & Balkan, B. (2020). ÖĞRETMENLERİN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE İLİŞKİN BİLGİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Kırklareli Üniversitesi Mühendislik Ve Fen Bilimleri Dergisi, 6(2), 216-237. https://doi.org/10.34186/klujes.836115