Research Article
BibTex RIS Cite

DOĞRUDAN YABANCI YATIRIMLAR’IN TÜKETİCİLER TARAFINDAN YEREL OLARAK ALGILANMASINDA ETKİLİ OLABİLECEK FAKTÖRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2014, Volume: 3 Issue: 1, 15 - 37, 31.12.2014

Abstract








Küreselleşme ile birlikte dünya pazarlarının serbestleşmesi, dünyada gerçekleştirilen
doğrudan yabancı yatırımların (DYY) sayısının artmasına neden olmuştur. DYY’nin
gerçekleştirildiği ülkedeki tüketicilerin DYY’yi yerel olarak algılamalarının; tüketicilerin
DYY hakkındaki satın alma niyetleri ve DYY’nin başarısı üzerinde etkili olması
muhtemeldir. Çalışmanın amacı; DYY’nin yerel olarak algılanmasında etkili olabilecek
faktörleri değerlendirmek ve bu faktörlerin yerel tüketicilerin DYY hakkındaki satın alma
niyetleri üzerindeki olası etkilerini tartışmaktır. “DYY’nin türü, ülke menşei (orijini),
yerelleşme düzeyi ve etnosentrizm”in tüketicilerin DYY’yi yerel olarak algılamaları ve
DYY hakkındaki satın alma niyetleri üzerinde etkili olabileceği ifade edilebilir. 




References

  • Akın, M. - Çicek, R. - Gürbüz, E. - İnal, M.E. (2009). Tüketicinin Etnosentrizmi ve Davranış Niyetleri Arasındaki Farklılığın Belirlenmesinde Cetscale Ölçeği, Ege Akademik Bakış, 9 (2), 489-512.
  • Akturan, U. (2008). Perakendecilikte Uluslararasılaşma: Gelişim Süreci, Süreci Etkileyen Faktörler ve Giriş Stratejileri, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, XXV (2), 631-642.
  • Alagöz, M. - Erdoğan, S. - Topallı, N. (2008). Doğrudan Yabancı Sermaye Yatırımları ve Ekonomik Büyüme: Türkiye Deneyimi 1992-2007, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), 79-89.
  • Altınbaşak, İ., Akyol, A., Alkibay, S., vd., (2008), “Küresel Pazarlama Yönetimi”, Beta Basım Yayım Dağıtım, 1. Bası, İstanbul.
  • Aydoğuş, İ. - Kutlu, E. - Yıldırım, S. (2005). Yolsuzluk ve Doğrudan Yabancı Yatırımlar, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, VII (2), 1-21.
  • Aykut, D. - Sayek, S. (2007). Doğrudan Yabancı Yatırımların Sektörel Kompozisyonunun Ekonomik Büyümeye Etkisi, Uluslararası Ekonomi ve Dış Ticaret Politikaları, 2 (3), 33- 64.
Year 2014, Volume: 3 Issue: 1, 15 - 37, 31.12.2014

Abstract

References

  • Akın, M. - Çicek, R. - Gürbüz, E. - İnal, M.E. (2009). Tüketicinin Etnosentrizmi ve Davranış Niyetleri Arasındaki Farklılığın Belirlenmesinde Cetscale Ölçeği, Ege Akademik Bakış, 9 (2), 489-512.
  • Akturan, U. (2008). Perakendecilikte Uluslararasılaşma: Gelişim Süreci, Süreci Etkileyen Faktörler ve Giriş Stratejileri, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, XXV (2), 631-642.
  • Alagöz, M. - Erdoğan, S. - Topallı, N. (2008). Doğrudan Yabancı Sermaye Yatırımları ve Ekonomik Büyüme: Türkiye Deneyimi 1992-2007, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), 79-89.
  • Altınbaşak, İ., Akyol, A., Alkibay, S., vd., (2008), “Küresel Pazarlama Yönetimi”, Beta Basım Yayım Dağıtım, 1. Bası, İstanbul.
  • Aydoğuş, İ. - Kutlu, E. - Yıldırım, S. (2005). Yolsuzluk ve Doğrudan Yabancı Yatırımlar, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, VII (2), 1-21.
  • Aykut, D. - Sayek, S. (2007). Doğrudan Yabancı Yatırımların Sektörel Kompozisyonunun Ekonomik Büyümeye Etkisi, Uluslararası Ekonomi ve Dış Ticaret Politikaları, 2 (3), 33- 64.
There are 6 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Günay Kurtuldu This is me

Publication Date December 31, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Kurtuldu, G. (2014). DOĞRUDAN YABANCI YATIRIMLAR’IN TÜKETİCİLER TARAFINDAN YEREL OLARAK ALGILANMASINDA ETKİLİ OLABİLECEK FAKTÖRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Kırklareli Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(1), 15-37.