KOBİ’LERİN İHRACAT PERFORMANSINI BELİRLEYEN FAKTÖRLER
Year 2016,
Volume: 5 Issue: 1, 63 - 78, 30.06.2016
Nihat Kamil Anıl
,
Gülnur Eti İçli
Abstract
İhracat performansı uluslararası pazarlama literatüründe en fazla araştırılan konulardan
biri olmasına rağmen, kavramsallaştırılmasında ve işlevselleştirilmesinde fikir birliğinin
sağlanamaması ve çalışmaların büyük çoğunluğunun gelişmiş batılı ülke kökenli olması
sebebiyle gelişmekte olan ülkelere yol göstermekte yetersiz kalmaktadır. Çalışma sonucu
literatürden seçilmiş ihracat performansını etkileyen faktörlerin gelişmekte olan ülkeler
için Türkiye KOBİ’leri örneğinde incelenmiş, SPSS programı kullanılarak açıklayıcı
faktör ve güvenilirlik analizleri ile bu belirleyiciler ve belirleyicilerin etki dereceleri
araştırılmıştır. Sırasıyla en etkili faktörden başlayarak, KOBİ’lerin ihracat performansını
etkileyen faktörler raporlanmıştır.
References
- Aaby, N. - Slater, F. (1989). Management Influences on Export Performance: A Review of Empirical Literature 1978-1988, International Marketing Review, 6 (4), 7-26.
- Akat, Ö. (2003). Uluslararası Pazarlama, 4. Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa.
- Bayram, N. (2010). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş AMOS Uygulamaları, Ezgi
- Kitabevi, Bursa.
- Bernard, J. - Ajay, K. (1993). Market Orientation: Antecedents and Consequences,
- Journal of Marketing, 57, 53-70.
- Brouthers, L. - Nakos, G. (2005). The Role of Systematic International Market Selection on Small Firms’ Export Performance, Journal of Small Business Management, 43 (4), 363–381.
- Burpitt, W. - Rondinelli, D. (2000, October). Small Firms' Motivations for Exporting: To Earn and Learn? Journal of Small Business Management, 1-14.
- Czinkota, M. (2002). Export Promotion: A Framework for Finding Opportunity in Change, Thunderbird International Business Review, 44 (3), 315-324.
- Czinkota, M. - Ronkainen, I. - Moffet, M. (1996). International Business (4 b.), Orlando, FL.: Dryden Pres.
Year 2016,
Volume: 5 Issue: 1, 63 - 78, 30.06.2016
Nihat Kamil Anıl
,
Gülnur Eti İçli
References
- Aaby, N. - Slater, F. (1989). Management Influences on Export Performance: A Review of Empirical Literature 1978-1988, International Marketing Review, 6 (4), 7-26.
- Akat, Ö. (2003). Uluslararası Pazarlama, 4. Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa.
- Bayram, N. (2010). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş AMOS Uygulamaları, Ezgi
- Kitabevi, Bursa.
- Bernard, J. - Ajay, K. (1993). Market Orientation: Antecedents and Consequences,
- Journal of Marketing, 57, 53-70.
- Brouthers, L. - Nakos, G. (2005). The Role of Systematic International Market Selection on Small Firms’ Export Performance, Journal of Small Business Management, 43 (4), 363–381.
- Burpitt, W. - Rondinelli, D. (2000, October). Small Firms' Motivations for Exporting: To Earn and Learn? Journal of Small Business Management, 1-14.
- Czinkota, M. (2002). Export Promotion: A Framework for Finding Opportunity in Change, Thunderbird International Business Review, 44 (3), 315-324.
- Czinkota, M. - Ronkainen, I. - Moffet, M. (1996). International Business (4 b.), Orlando, FL.: Dryden Pres.
There are 10 citations in total.