Research Article
BibTex RIS Cite

KOBİ’LERİN İHRACAT PERFORMANSINI BELİRLEYEN FAKTÖRLER

Year 2016, Volume: 5 Issue: 1, 63 - 78, 30.06.2016

Abstract








İhracat performansı uluslararası pazarlama literatüründe en fazla araştırılan konulardan
biri olmas
ına rağmen, kavramsallaştırılmasında ve işlevselleştirilmesinde fikir birliğinin
sa
ğlanamaması ve çalışmaların büyük çoğunluğunun gelişmiş batılı ülke kökenli olması
sebebiyle gelişmekte olan ülkelere yol göstermekte yetersiz kalmaktadır. Çalışma sonucu
literat
ürden seçilmiş ihracat performansını etkileyen faktörlerin gelişmekte olan ülkeler
i
çin Türkiye KOBİ’leri örneğinde incelenmiş, SPSS programı kullanılarak açıklayıcı
faktör ve güvenilirlik analizleri ile bu belirleyiciler ve belirleyicilerin etki dereceleri
ara
ştırılmıştır. Sırasıyla en etkili faktörden başlayarak, KOBİ’lerin ihracat performansını
etkileyen faktörler raporlanmıştır. 




References

  • Aaby, N. - Slater, F. (1989). Management Influences on Export Performance: A Review of Empirical Literature 1978-1988, International Marketing Review, 6 (4), 7-26.
  • Akat, Ö. (2003). Uluslararası Pazarlama, 4. Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa.
  • Bayram, N. (2010). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş AMOS Uygulamaları, Ezgi
  • Kitabevi, Bursa.
  • Bernard, J. - Ajay, K. (1993). Market Orientation: Antecedents and Consequences,
  • Journal of Marketing, 57, 53-70.
  • Brouthers, L. - Nakos, G. (2005). The Role of Systematic International Market Selection on Small Firms’ Export Performance, Journal of Small Business Management, 43 (4), 363–381.
  • Burpitt, W. - Rondinelli, D. (2000, October). Small Firms' Motivations for Exporting: To Earn and Learn? Journal of Small Business Management, 1-14.
  • Czinkota, M. (2002). Export Promotion: A Framework for Finding Opportunity in Change, Thunderbird International Business Review, 44 (3), 315-324.
  • Czinkota, M. - Ronkainen, I. - Moffet, M. (1996). International Business (4 b.), Orlando, FL.: Dryden Pres.
Year 2016, Volume: 5 Issue: 1, 63 - 78, 30.06.2016

Abstract

References

  • Aaby, N. - Slater, F. (1989). Management Influences on Export Performance: A Review of Empirical Literature 1978-1988, International Marketing Review, 6 (4), 7-26.
  • Akat, Ö. (2003). Uluslararası Pazarlama, 4. Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa.
  • Bayram, N. (2010). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş AMOS Uygulamaları, Ezgi
  • Kitabevi, Bursa.
  • Bernard, J. - Ajay, K. (1993). Market Orientation: Antecedents and Consequences,
  • Journal of Marketing, 57, 53-70.
  • Brouthers, L. - Nakos, G. (2005). The Role of Systematic International Market Selection on Small Firms’ Export Performance, Journal of Small Business Management, 43 (4), 363–381.
  • Burpitt, W. - Rondinelli, D. (2000, October). Small Firms' Motivations for Exporting: To Earn and Learn? Journal of Small Business Management, 1-14.
  • Czinkota, M. (2002). Export Promotion: A Framework for Finding Opportunity in Change, Thunderbird International Business Review, 44 (3), 315-324.
  • Czinkota, M. - Ronkainen, I. - Moffet, M. (1996). International Business (4 b.), Orlando, FL.: Dryden Pres.
There are 10 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Nihat Kamil Anıl

Gülnur Eti İçli

Publication Date June 30, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Anıl, N. K., & Eti İçli, G. (2016). KOBİ’LERİN İHRACAT PERFORMANSINI BELİRLEYEN FAKTÖRLER. Kırklareli Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1), 63-78.