Research Article
BibTex RIS Cite

LİSANS SEVİYESİNDE İKTİSAT EĞİTİMİNDE TEMEL SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Year 2017, Volume: 6 Issue: 5, 192 - 202, 22.12.2017

Abstract

Amaç: Bu
çalışma lisans düzeyinde iktisat eğitimi alan öğrencilerin, iktisat bölümünü
tercih etmesi ile başlayan süreçte karşılaştıkları sorunları tespit etmeyi ve
çözüm önerileri sunmayı amaçlamaktadır.

Yöntem: Bunun
için; Dumlupınar Üniversitesinde, iktisat programında eğitim alan rastgele
seçilmiş son sınıfa kayıtlı 150 öğrenciye, üç farklı soru grubu yöneltilmiştir.
Betimsel soru grubu ile ankete katılan öğrencilerin – ailelerinin gelir
düzeyleri ve ailelerinin eğitim durumları saptanmaya çalışılmış, ikinci grup
sorular ile öğrencilerin iktisat programına bakışları saptanmaya çalışılmıştır.
Üçüncü grup sorular ise derslerin içeriği ve işlenişine ilişkin sorulardır.
Çalışmada öncelikle iktisadın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve gelişimine
kısaca yer verilecek ve bu süreçte iktisat ve eğitiminin karşılaştığı sorunlara
değinilecektir.

Bulgu:
Anketlerden
elde edilen bulgular ışığında, Dumlupınar Üniversitesi İktisat programında
eğitim alan iktisat öğrencilerinin genel bir görüntüsü oluşturularak,
karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri getirilecektir.

References

  • Altunöz, U. (2014). Egemen Neo Klasik İktisata Eleştirisel Yaklaşım: Post Otistik İktisat ve 2008 Küresel Krizinin Post Otistik Analizi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Cilt: 7, Sayı: 29, ss.14-22.
  • Ardıç, K. (2001). Türkiye'de İktisat Öğretimi Nasıl Olmalı?. İktisat Dergisi. Sayı:415, ss.26-27.
  • Bocutoğlu, E. (2012). İktisadi Düşünceler Tarihi, Trabzon: Murathan Yayınevi.
  • Çakır, C. ve Akar, Ş.K. (1998). İktisat Eğitiminin Beşiği İ.Ü. İktisat Fakültesinin Kuruluşu. İktisat Fakültesi Mecmuası, Cilt:49, ss. 271-310.
  • Çütcü, İ. (2014). İktisat Eğitiminin Temel Sorunları ve Çözüm Önerileri: Adıyaman Üniversitesi Üzerine Bir Uygulama. Electronic Journal of Vocational Colleges, Mayıs, ss.110-122.
  • Doğruel, F. (2005). “İktisat Öğretiminde Matematik”. (Ed. Uygur. E). İktisat Eğitimi (ss.227-240). Ankara: Türkiye Ekonomi Kurumu Yayını, İmaj Yayınevi.
  • Durusoy, S. (2008). İktisat Biliminin Yeri ve Yöntemi Neden Sorgulanıyor?. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt:5, Sayı:1, ss. 1-26.
  • Groenwegen, P. (1987). “Political Economy and Economics”. (Eds. Durlauf, Steven N. and Blume, Lawrence E.) , The New Palgrave: A Dictionary of Economics. (pp. 904 – 907). UK: Vol: 3, Palgrave Macmillan. İzdeş, Ö. (2001). Nasıl Bir İktisat Eğitimi?, İktisat Dergisi, Sayı: 415,ss. 40-45.
  • Ruben, E. (2005). “İktisat Öğretimi Üzerine Bir Yazın Taraması”. (ed. Uygur, Ercan). İktisat Eğitimi. (ss.125-138). Ankara: Türkiye Ekonomi Kurumu Yayını, İmaj Yayınevi.
  • Sarfati, M. (2001). İktisat Bilimi Üzerine Tartışma. İktisat Dergisi. Sayı:415, ss.5-11.
  • Şahin, H. (2012), Osmanlı Medreselerinde İktisat Eğitimi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 20, ss.93-102.
  • Şimşek, S. ve Cicioğlu, Ş. (2006). İktisat Eğitiminde Temel Sorunlar ve Öneriler. TÜHİS, Ağustos, ss.17-28.
  • Uçar, M. (1999). İktisat Eğitimi ve Piyasa Ekonomisi. Liberal Düşünce Dergisi. Cilt:4, Sayı:155, ss.34-52.
  • Uygur, E. ve Erdoğdu, O. (2005). “Avrupa, ABD ve Türkiye’de İktisat Eğitimi”. (Ed. Uygur, E.). İktisat Eğitimi (ss.57-116). Ankara: Türkiye Ekonomi Kurumu Yayını, İmaj Yayınevi.

THE BASIC PROBLEMS AND SOLUTION OF THE PROPOSALS ON UNDERGRADUATE ECONOMICS EDUCATION

Year 2017, Volume: 6 Issue: 5, 192 - 202, 22.12.2017

Abstract

Objectives: This study aims to determine the problems faced by the students who have economics education at the undergraduate level starting with the process of choosing of the department of economics and to propose solutions.

Methods: For this; three different question groups were directed to 150 students selected at random in the economics department last class in Dumlupınar University. Descriptive questionnaire was used to determine the income levels of the students and their families participating in the survey and the educational status of their families, the students' views on the economics section were tried to be identified with the second group of questions. The third group of questions are questions about the content and functioning of the lessons. In the study, firstly the emergence and development of economics as a science will be briefly mentioned and the problems faced by economics education will be addressed in this process.

Results: Afterwards, in the light of the findings obtained from the applied questionnaires, a general image of the economics students who were educated in Dumlupınar University Economics Program will be presented and solutions will be provided for the problems encountered.

References

  • Altunöz, U. (2014). Egemen Neo Klasik İktisata Eleştirisel Yaklaşım: Post Otistik İktisat ve 2008 Küresel Krizinin Post Otistik Analizi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Cilt: 7, Sayı: 29, ss.14-22.
  • Ardıç, K. (2001). Türkiye'de İktisat Öğretimi Nasıl Olmalı?. İktisat Dergisi. Sayı:415, ss.26-27.
  • Bocutoğlu, E. (2012). İktisadi Düşünceler Tarihi, Trabzon: Murathan Yayınevi.
  • Çakır, C. ve Akar, Ş.K. (1998). İktisat Eğitiminin Beşiği İ.Ü. İktisat Fakültesinin Kuruluşu. İktisat Fakültesi Mecmuası, Cilt:49, ss. 271-310.
  • Çütcü, İ. (2014). İktisat Eğitiminin Temel Sorunları ve Çözüm Önerileri: Adıyaman Üniversitesi Üzerine Bir Uygulama. Electronic Journal of Vocational Colleges, Mayıs, ss.110-122.
  • Doğruel, F. (2005). “İktisat Öğretiminde Matematik”. (Ed. Uygur. E). İktisat Eğitimi (ss.227-240). Ankara: Türkiye Ekonomi Kurumu Yayını, İmaj Yayınevi.
  • Durusoy, S. (2008). İktisat Biliminin Yeri ve Yöntemi Neden Sorgulanıyor?. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt:5, Sayı:1, ss. 1-26.
  • Groenwegen, P. (1987). “Political Economy and Economics”. (Eds. Durlauf, Steven N. and Blume, Lawrence E.) , The New Palgrave: A Dictionary of Economics. (pp. 904 – 907). UK: Vol: 3, Palgrave Macmillan. İzdeş, Ö. (2001). Nasıl Bir İktisat Eğitimi?, İktisat Dergisi, Sayı: 415,ss. 40-45.
  • Ruben, E. (2005). “İktisat Öğretimi Üzerine Bir Yazın Taraması”. (ed. Uygur, Ercan). İktisat Eğitimi. (ss.125-138). Ankara: Türkiye Ekonomi Kurumu Yayını, İmaj Yayınevi.
  • Sarfati, M. (2001). İktisat Bilimi Üzerine Tartışma. İktisat Dergisi. Sayı:415, ss.5-11.
  • Şahin, H. (2012), Osmanlı Medreselerinde İktisat Eğitimi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 20, ss.93-102.
  • Şimşek, S. ve Cicioğlu, Ş. (2006). İktisat Eğitiminde Temel Sorunlar ve Öneriler. TÜHİS, Ağustos, ss.17-28.
  • Uçar, M. (1999). İktisat Eğitimi ve Piyasa Ekonomisi. Liberal Düşünce Dergisi. Cilt:4, Sayı:155, ss.34-52.
  • Uygur, E. ve Erdoğdu, O. (2005). “Avrupa, ABD ve Türkiye’de İktisat Eğitimi”. (Ed. Uygur, E.). İktisat Eğitimi (ss.57-116). Ankara: Türkiye Ekonomi Kurumu Yayını, İmaj Yayınevi.
There are 14 citations in total.

Details

Subjects Economics
Journal Section Articles
Authors

Özer Özçelik

Süleyman Emre Özcan

Publication Date December 22, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 6 Issue: 5

Cite

APA Özçelik, Ö., & Özcan, S. E. (2017). LİSANS SEVİYESİNDE İKTİSAT EĞİTİMİNDE TEMEL SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Kırklareli Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(5), 192-202.