Amaçlar: Çalışmanın amacı, örgüt yapısında ve bilgi ve
iletişim teknolojisinde meydana gelen değişmeler sonucu iş yükünde meydana
gelen artışın özellikle -bilgi ve kayıt hacminde meydana gelen artışın- mevcut
bilgi ve kayıt sistemi üzerinde oluşturduğu etkileri ortaya koymak ve bu
etkiler sonucu ortaya çıkabilecek eksiklikleri ve/veya aksaklıkları tespit
etmek ve uygulanabilir tedbirlerin alınmasına yardımcı olacak (şirketin örgüt yapısını
göz ardı etmeden) önerilerde bulunmaktır.
Yöntem: Araştırma sistem analizi yöntemiyle
gerçekleştirilmiştir. İşletmenin bilgi ve kayıt
sistemi hakkında bilgi toplarken görüşmeler, örgüt şemaları, akış diyagramları,
örnek formlar ve raporlar ve gözlemden yararlanılmıştır.
Bulgular: Örgütün yapısında ve bilgi teknolojisinde
meydana gelen değişimlerin iş yükünde, bilgi ve kayıt hacminde artışa neden
olduğu belirlenmiştir. Mevcut bilgi sisteminin yapısı merkezi değildir. Sistem
Otomasyon bölümünün kurmay olması, danışma bilgisi sağlayan ve karar vermeyi
kolaylaştıran bir birim olarak örgütlenmesi bölümlere ayırmada karşılaşılan bir
çelişkidir. İşletmede tüm birimleri kapsayan ve tüm birimlerce kullanılan ortak
dosyalama sistemi geliştirilip uygulanmamıştır. Arşiv için gerekli büyüklükte
ve uygun yer ayrılmamıştır. İşletmede
çok fazla rapor ve yazı kullanılması tespit edilen diğer sorundur.
Objectives: The purposes of this study are to exhibit the effects of the increase on the work loads in the existing information and registration system caused by the changes because of the changes in the information/registration system and to suggest some solutions that can help the company in taking cautions for the deficiencies and/or faults (without ignoring the structure of the company).
Method: The research was carried out by adopting the traditional system analysis. While collecting data about the existing information and registration system, the interview, organization charts, flow diagrams sample forms & reports and observation methods were benefitted.
Results: It was specified that the changes in the structure of the company and information technology have caused an increase of in the work load, the volume of information and registration transactions. The existing system is not central. It seems to be a paradox in departing the organization as the Department of System Automation is a staff unit providing advisory information and facilitating the procesesses of decision making A filing system covering all depatments of the company has not been developed and used. A required capacity has not been devoted for archiving. Using of excessive reporting and corresponding transactions is another problem detected.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 1 |