BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketicilerin Online Alışverişe Karşı Tutumları İle Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Analizi

Yıl 2011, Cilt: 2011 Sayı: 2, 47 - 54, 01.06.2011

Öz

Kaynakça

  • CYR D., Bonanni C., (2005) Gender and website design in e-business, International Journal of Electronic Business, Vol.3, No: 6, pp. 565-582
  • DURMAZ Yakup, (2008) Tüketici Davranışı, Detay Yayıncılık, Ankara
  • HASAN Bassam, (2010) Exploring Gender Differences in Online Shopping Attitude, Computers in Human Behavior, Vol. 26, pp.597-601
  • KIRCOVA İbrahim, (2008) İnternette Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, Ekim
  • KOÇ Erdoğan, (2007) Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara
  • LI Na, Zhang Ping, (2002) Consumer Online Shopping Attitudes and Behavior: An Assessment of Research, Eight Americas Conference on Information Systems, pp. 508-517
  • LIN, Hsiu-Fen, (2007) Predicting consumer intentions tos hop online: An empirical test of competing theories, Electronic Commerce Research and Applications, pp.432-442
  • ODABAŞI, Yavuz, (2002) Barış Gülfidan, Tüketici Davranışı, Medicat Akademi, İstanbul
  • ROMAN Sergio, (2010) Relational Consequences of Rerceived Deception in Online Shopping: The Moderating Roles of Type of Product, Consumer’s Attitude Toward the Internet and Consumer’s Demographics, Journal of Business Ethics, Vol. 95, pp. 373-391
  • VAN Slyke C., Comunale C.,L., Belanger F., (2002) Gender Differences in Perceptions of web-based Shopping, Communications of the ACM, Vol. 45, No: 8, pp.82-86
  • WAN Yun, Nakayama Makoto, Sutcliffe Norma, (2010) The Impact of age and shopping experiences on the classification of search, experience and credence goods in online shopping, Inf Syst E-Bus Manage, Springer, November, pp. 1-14
  • WENJIE Xu, A (2010) Empirical Study on Influencing Factors to College Students’ Online Shopping, IEEE, Vol. 5, pp. 612-615
  • ZHOU L. Dai, L., Zhang D., (2007) Online shopping acceptance model- A critical survey of consumer factors in online shopping, Journal of Electronic Commerce Research, Vol. 8, No: 1, pp.41-62

Tüketicilerin Online Alışverişe Karşı Tutumları İle Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Analizi

Yıl 2011, Cilt: 2011 Sayı: 2, 47 - 54, 01.06.2011

Öz

Teknolojide yaşanan gelişmelerin pazarlama alanına yansıması sonucu, yeni uygulama alanları, alternatif yöntemler ve yeni rekabetçi güçler ortaya çıkmaya başlamıştır. İnternetin gelişimi sadece firmalara yeni rekabetçi alan yaratmamış, tüketiciler için de, yeni bir alışveriş ortamı sağlamıştır. Tüketicilerin bazıları, online alışveriş olarak adlandırılan bu yeni alışveriş ortamını, geleneksel alışveriş ortamından daha fazla tercih etmektedirler. Tüketicilerin online alışveriş ortamını tercih etmeleri, bir takım demografik özelliklerine göre farklılaşmaktadır. Tüketicilerin bu ortama yönelmelerinin temel nedeni, zaman ve para tasarrufu sağlamasıdır. Bununla birlikte, markalar arasında karşılaştırma yapmak kolaydır. Bu çalışmada, tüketicilerin online alışverişe karşı tutum boyutunu oluşturan bilişsel, duygusal ve davranışsal unsurlar ile demografik özellikler arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu kapsamda, faktörlere ilişkin ifadelerden ve demografik özellikleri belirlemeye yönelik sorulardan oluşan anket formu oluşturulmuş, anket formu İzmir ilinde bulunan, online alışveriş yapan tüketiciler üzerinde uygulanmış, elde edilen veriler SPSS 16 programında analiz edilmiş ve sonuçlar tartışılmıştır

Kaynakça

  • CYR D., Bonanni C., (2005) Gender and website design in e-business, International Journal of Electronic Business, Vol.3, No: 6, pp. 565-582
  • DURMAZ Yakup, (2008) Tüketici Davranışı, Detay Yayıncılık, Ankara
  • HASAN Bassam, (2010) Exploring Gender Differences in Online Shopping Attitude, Computers in Human Behavior, Vol. 26, pp.597-601
  • KIRCOVA İbrahim, (2008) İnternette Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, Ekim
  • KOÇ Erdoğan, (2007) Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara
  • LI Na, Zhang Ping, (2002) Consumer Online Shopping Attitudes and Behavior: An Assessment of Research, Eight Americas Conference on Information Systems, pp. 508-517
  • LIN, Hsiu-Fen, (2007) Predicting consumer intentions tos hop online: An empirical test of competing theories, Electronic Commerce Research and Applications, pp.432-442
  • ODABAŞI, Yavuz, (2002) Barış Gülfidan, Tüketici Davranışı, Medicat Akademi, İstanbul
  • ROMAN Sergio, (2010) Relational Consequences of Rerceived Deception in Online Shopping: The Moderating Roles of Type of Product, Consumer’s Attitude Toward the Internet and Consumer’s Demographics, Journal of Business Ethics, Vol. 95, pp. 373-391
  • VAN Slyke C., Comunale C.,L., Belanger F., (2002) Gender Differences in Perceptions of web-based Shopping, Communications of the ACM, Vol. 45, No: 8, pp.82-86
  • WAN Yun, Nakayama Makoto, Sutcliffe Norma, (2010) The Impact of age and shopping experiences on the classification of search, experience and credence goods in online shopping, Inf Syst E-Bus Manage, Springer, November, pp. 1-14
  • WENJIE Xu, A (2010) Empirical Study on Influencing Factors to College Students’ Online Shopping, IEEE, Vol. 5, pp. 612-615
  • ZHOU L. Dai, L., Zhang D., (2007) Online shopping acceptance model- A critical survey of consumer factors in online shopping, Journal of Electronic Commerce Research, Vol. 8, No: 1, pp.41-62
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nihan Özgüven Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 2011 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özgüven, N. (2011). Tüketicilerin Online Alışverişe Karşı Tutumları İle Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Analizi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2011(2), 47-54.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305