BibTex RIS Cite

Ambalaja İlişkin Tutum ve Davranışlar : Karaman İli Araştırması

Year 2009, Volume: 2009 Issue: 2, 84 - 94, 01.06.2009

Abstract

References

  • Balcıoglu, T. (1994). Ambalajlı Ürünlerde İmaj Yaratılması ve İpana Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi SBE.
  • Cemalcılar, İ. (1999). Pazarlama Kavramlar Kararlar, İstanbul : Beta Yayınları.
  • Gökalp, F. (2007). Gıda Ürünleri Satın Alma Davranışında Ambalajın Rolü, Ege Akademik Bakış Dergisi, s 79-97.
  • İslamoğlu A.H. ( 2002). Pazarlama İlkeleri, 2. Basım. İstanbul : Beta Yayınları.
  • Kotler, P. (2000). Pazarlama Yönetimi. N. Muallimoğlu (çev.). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kozlu, C. (1998). Uluslar arası Pazarlama ,İstanbul : İş Bankası Yayınları.
  • Mucuk, İ. (2009). Pazarlama İlkeleri, Geliştirilmiş 17. Basım. İstanbul : Türkmen Kitapevi.
  • Tek, Ö.B. (1997). Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, Geliştirilmiş 7. baskı.İzmir: Beta Yayınları.
  • Yükselen, C. (2008). Pazarlama- Yönetim- Örnek Olaylar, Gözden geçirilmiş 7. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • http://www.capital.com.tr/haber.aspx?HBR_KOD=2473, Erişim tarihi: 30.10.2009.

Ambalaja İlişkin Tutum ve Davranışlar : Karaman İli Araştırması

Year 2009, Volume: 2009 Issue: 2, 84 - 94, 01.06.2009

Abstract

Hızla değişen yaşam tarzları, değişen sosyo-ekonomik koşullar, gelir artışı, kadınların iş hayatında varlığının artması, büyük zincir mağazaların yayılması, tüketicilerin bilinçlenmesi gibi faktörlerin yanında tüketicilerin satın alma kararını çoğunlukla satış noktalarında vermesi ambalajlı ürünlere olan talebi ve ambalajın önemini arttırmaktadır. Günümüz tüketici profili incelendiğinde, ürünleri sadece fonksiyonel özellikleri için değil, aynı zamanda sembolik anlamları için de satın aldıkları görülmektedir. Örneğin; orijinal parfüm şişeleri, yağ kapları vb. şık ve dekoratif ambalajlar tercih sebebi olabilmektedir. Birbirine çok benzeyen ürünlerin pazarlanmasında, doğru konumlandırma büyük önem arz etmektedir. Bu noktada ambalaja büyük rol düşmektedir. Çünkü ambalaj, satış elemanı rolünü görerek, tüketiciyle iletişim kuran ve üreticinin iletmek istediği mesajı ileten araçlardan bir tanesidir. Dolayısıyla önceden yalnız taşıma ve depolama amaçlı kullanılan ambalaj, günümüzde ürünün reklamını yapmaktadır. Bu çalışmada ürünlerin pazarlanmasında oldukça önemli olan ambalaj ve pazarlama faaliyetlerine nasıl etki ettiği ele alınmaktadır. Bu amaçla, ilk olarak ambalaj kavramı açıklandıktan sonra, bu kavramın pazarlama faaliyetleri üzerine etkisi ortaya konulmuştur. Son olarak da Karaman ilinde bir uygulama ile demografik özelliklere göre ambalaja ilişkin tutum ve davranışlar üzerine etkisi istatistiksel analizler yardımıyla ölçülmeye çalışılmış ve konu ile ilgili öneriler sunulmuştur

References

  • Balcıoglu, T. (1994). Ambalajlı Ürünlerde İmaj Yaratılması ve İpana Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi SBE.
  • Cemalcılar, İ. (1999). Pazarlama Kavramlar Kararlar, İstanbul : Beta Yayınları.
  • Gökalp, F. (2007). Gıda Ürünleri Satın Alma Davranışında Ambalajın Rolü, Ege Akademik Bakış Dergisi, s 79-97.
  • İslamoğlu A.H. ( 2002). Pazarlama İlkeleri, 2. Basım. İstanbul : Beta Yayınları.
  • Kotler, P. (2000). Pazarlama Yönetimi. N. Muallimoğlu (çev.). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kozlu, C. (1998). Uluslar arası Pazarlama ,İstanbul : İş Bankası Yayınları.
  • Mucuk, İ. (2009). Pazarlama İlkeleri, Geliştirilmiş 17. Basım. İstanbul : Türkmen Kitapevi.
  • Tek, Ö.B. (1997). Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, Geliştirilmiş 7. baskı.İzmir: Beta Yayınları.
  • Yükselen, C. (2008). Pazarlama- Yönetim- Örnek Olaylar, Gözden geçirilmiş 7. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • http://www.capital.com.tr/haber.aspx?HBR_KOD=2473, Erişim tarihi: 30.10.2009.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Selda Başaran Alagöz This is me

Nezahat Ekici This is me

Publication Date June 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 2009 Issue: 2

Cite

APA Alagöz, S. B., & Ekici, N. . (2009). Ambalaja İlişkin Tutum ve Davranışlar : Karaman İli Araştırması. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2009(2), 84-94.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305