Hipermarketler, karmaşık müşteri ilişkileri yönetimiyle muhatap olan büyük ölçekli perakendeci kuruluşlardır. Buralarda satışı arttıracak, müşteri memnuniyetini yükseltecek yeni yöntemlerin benimsenebilmesi için hipermarket müşterilerinin analiz edilmesi, müşteri tipine göre pazarlama politikasının önerilmesi gereklidir. Bu çalışmada 2005 yılında Konya merkez sınırları içindeki hipermarketlerden alışveriş yapan 450 tüketici ile yüzyüze anket gerçekleştirilmiş, satınalma sürecinde cinsiyet ve gelir düzeyinin nasıl etkili olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Sonuçlar, reklamın kadınlar üzerinde daha etkili olduğunu, düşük gelir grubunun kampanya ve market üyeliklerine üst gelir grubuna göre daha az ilgi gösterdiğini ortaya koymaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 2007 Sayı: 1 |