BibTex RIS Cite

Personel Güçlendirme İnovasyonu Hızlandırır Mı? Antalya İli Beş

Year 2007, Volume: 2007 Issue: 3, 163 - 172, 01.09.2007

Abstract

References

  • Ataman, G., (2001), İşletme Yönetimi, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Buchanan, D. ve A. Huczynski, (1997), Organizational Behaviour, Prentice Hall, Inc., London.
  • Certo, S. C., (2000), Modern Management Diversity, Quality, Ethics & The Global Environment, Prentice Hall, Inc., London.
  • Chacko, H. E., (1998), “Designing a Seamless Hotel Organization”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol: 10, No: 4.
  • Chow, I. H., T. W. Lo, Z. Sha ve J. Hong, (2006), “The Impact of Development Experience, Empowerment, and Organizational Support on Catering Service Staff Performance”, Hospitality Management, Vol: 25, Issue: 3.
  • Çetin, C. ve G. Günay, “Yetki Devri ve Personelin Güçlendirilmesi İlişkisi ve Kamu ve Özel Sektörde Bir Uygulama”, 9.Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler, İstanbul: İ.Ü. İşletme Fakültesi Araştırma ve Yardım Vakfı Yayınları, 2001.
  • Drucker, P. F., (2001), Innovation and Management, Butterworth Heinemann, Oxford.
  • Eren, E., (1996), İşletmelerde Yenilik Politikası, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, İstanbul.
  • Ingram, H., (1997), “Performance Management: Processes, Quality and Teamworking”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol: 9, No: 7.
  • Janszen, F., (2000), The Age of Innovation, Prentice Hall, Inc., London.
  • Jones, G. R., (2001), Organizational Theory and Cases, Prentice Hall, Inc., London.
  • Moorhead, G. ve R. W. Griffin, (2001), Organizational Behaviour, 6th Edition, Houghton Mifflin Company, Boston.
  • Oke, A., (2004), “Barriers to Innovation Management in Service Companies”, Journal of Change Management, Vol: 4, No: 1, pp. 31-44.
  • Randolph, W. A., (2000), “Re-Thinking Empowerment: Why Is It So Hard To Achieve?”, Organizational Dynamics, Vol: 29, No: 2.

Personel Güçlendirme İnovasyonu Hızlandırır Mı? Antalya İli Beş

Year 2007, Volume: 2007 Issue: 3, 163 - 172, 01.09.2007

Abstract

İşletmelerin yenilik yönetimine eğilimli ya da yönelimli bir örgüt kültürü inşa edebilmeleri için inovasyon kültürünü tüm çalışanlarına benimsetmeleri ve personel güçlendirme duyarlılığını geliştirerek sorumluluk paylaşımı ve takım çalışması süreçlerini pekiştirmeleri kaçınılmazdır. Ağ yapıların egemen olduğu günümüzün iş yaşamında “hiyerarşik kültür” değil “güçlendirme kültürü” işlevsellik kazanmış ve yenilik yönetimini hızlandırmıştır.Güçlendirme, müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitesinde temel belirleyici noktaları oluşturan önemli bir olgudur. Güçlendirilmiş çalışanlar, müşteri ihtiyaçlarının karşılanmasında ve örgütsel sorunların çözümünde daha hazırlıklı ve anlayışlı davranabilmektedir. Güçlendirme işgörenlerin görevlerine daha çok adapte olmalarını sağlamakta ve takım üyelerinin kendi kimliklerini ve güçlerini artırmalarının bir aracı olarak işlevsellik kazanmaktadır.İş dünyasında rekabet avantajı sağlamak açısından personel güçlendirme kavramının önemini doğru algılama konusunda yetersizlikler olduğu gözlemlenmektedir. Bu çalışma, personel güçlendirme (empowerment) çabalarının işletmelerde yaratıcı düşünceyi harekete geçirip geçirmediğine ve dolayısıyla inovasyonu tetikleyip tetiklemediğine ilişkin yazında yer alan genel eğilimleri Antalya ili beş yıldızlı konaklama işletmelerine yönelik bir araştırmanın sonuçlarına dayanarak sınamayı ve sorgulamayı amaçlamaktadır

References

  • Ataman, G., (2001), İşletme Yönetimi, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Buchanan, D. ve A. Huczynski, (1997), Organizational Behaviour, Prentice Hall, Inc., London.
  • Certo, S. C., (2000), Modern Management Diversity, Quality, Ethics & The Global Environment, Prentice Hall, Inc., London.
  • Chacko, H. E., (1998), “Designing a Seamless Hotel Organization”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol: 10, No: 4.
  • Chow, I. H., T. W. Lo, Z. Sha ve J. Hong, (2006), “The Impact of Development Experience, Empowerment, and Organizational Support on Catering Service Staff Performance”, Hospitality Management, Vol: 25, Issue: 3.
  • Çetin, C. ve G. Günay, “Yetki Devri ve Personelin Güçlendirilmesi İlişkisi ve Kamu ve Özel Sektörde Bir Uygulama”, 9.Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler, İstanbul: İ.Ü. İşletme Fakültesi Araştırma ve Yardım Vakfı Yayınları, 2001.
  • Drucker, P. F., (2001), Innovation and Management, Butterworth Heinemann, Oxford.
  • Eren, E., (1996), İşletmelerde Yenilik Politikası, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, İstanbul.
  • Ingram, H., (1997), “Performance Management: Processes, Quality and Teamworking”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol: 9, No: 7.
  • Janszen, F., (2000), The Age of Innovation, Prentice Hall, Inc., London.
  • Jones, G. R., (2001), Organizational Theory and Cases, Prentice Hall, Inc., London.
  • Moorhead, G. ve R. W. Griffin, (2001), Organizational Behaviour, 6th Edition, Houghton Mifflin Company, Boston.
  • Oke, A., (2004), “Barriers to Innovation Management in Service Companies”, Journal of Change Management, Vol: 4, No: 1, pp. 31-44.
  • Randolph, W. A., (2000), “Re-Thinking Empowerment: Why Is It So Hard To Achieve?”, Organizational Dynamics, Vol: 29, No: 2.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Adem Öğüt This is me

Selin Aygen This is me

M. Tahir Demirsel This is me

Publication Date September 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 2007 Issue: 3

Cite

APA Öğüt, A., Aygen, S., & Demirsel, M. T. (2007). Personel Güçlendirme İnovasyonu Hızlandırır Mı? Antalya İli Beş. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(3), 163-172.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305