Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kurumsal İtibarın Kariyer Yönetimi Üzerindeki Etkileri: KTMÜ Örneği

Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 34, 53 - 69, 29.06.2018

Öz

Bu çalışma kurumsal itibar yönetiminin kurumsal kariyer yönetimine ve bireysel kariyer planlamasına etkilerini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla
Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi’nde bulunan 778 akademik ve idari personel araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Ancak tüm evrene ulaşmak zaman
ve bütçe kısıtlamaları nedeniyle söz konusu olmadığı için kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 350 personel araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.
Araştırmanın hipotezlerini test edebilmek için Kurumsal İtibar Yönetimi Ölçeği (KİYÖ) ile Kurumsal ve Bireysel Kariyer Yönetimi Ölçekleri kullanılmıştır.
Elde edilen veriler faktör, güvenilirlik, bağımsız örneklemler için t-testi (independentsamples t-test), tek yönlü varyans analizi (onewayanova) ve regresyon
analizlerine tabi tutulmuştur. Sonuç olarak kurumsal itibarın kurumlara avantaj sağladığı ve eğitim kurumlarının sundukları hizmetin diğer ticari kurumlardan
farklı olduğundan dolayı bireylerin algılarına önem verilmesi gerektiği anlaşılmıştır. Kurumsal itibar yönetimi sürecinde bireylerin algılarını yönlendirmek için
kariyer yönetimi ile beraber süreci yönetmek gerekmektedir.

Kaynakça

  • Alnıacık, E., Alnıacık, U. ve Erdoğmuş, N. (2012). “How Do theDimensions of CorporateReputationAffectEmploymentIntentions?”, CorporateReputationReview, 15(1): 3-19. Baraz, B.. (2011). Kurumsal İtibar ve Sosyal Sorumluluk. (Ed.) A. Nurhan Şakar, Kurumsal İtibar ve Paradigmalar. Beta Yayınları, 77-100, İstanbul. Bayram, C. (2010). Kariyer Planlama ve Yönetimi, 2. Baskı, Kumsaati Yayınları, İstanbul. Brønn, P. S. (2007). “RelationshipOutcomes as Determinants of Reputation”, Corporate Communications: An International Journal, 12(4): 376-393. Cable, D. M. ve Graham, M. E. (2000). “Thedeterminants of jobseekers' reputationperceptions”, Journal of OrganizationalBehaviour, (21): 92-947. Chun, R. (2005). “Corporatereputation: Meaningandmeasurement”, International Journal of Management Reviews, 7(2): 91–109 Corley, K. G., Harguail, C. V., Pratt, M. G., Glynn, M. A., Fiol, C. M. ve Hatch, M. (2006). “GuidingOrganizationalIdentity Through AgedAdolescence”, Journal of ManagmentInquiry, 15(2): 85-99. Coşkun, M. (2011). Kurumsal İtibar ve Finansal Performans. (Ed.) A. Nurhan Şakar, Kurumsal İtibar ve Paradigmalar, Beta Yayınları, 125-148, İstanbul. Cravens, K. S. ve Oliver, E. G.( 2006). “Employees: TheKey Link ToCorporateReputation Management”, Business Horizons, 49: 293-302. Çakır, S. (2015). Medya Kuruluşlarında İtibar Yönetimi ve Medya Kuruluşlarının İtibarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Çelik, A. (2016). Kariyer Kavramı, Kapsamı ve Temel Boyutları, (Ed.) Şimşek,M. vd., İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kariyer Uygulamaları, 3. Baskı, Eğitim Yayınevi, Konya. Çillioğlu, A. (2010). İç Ve Dış Paydaşların Değerlendirmelerine Göre Anadolu Üniversitesi’nin Kurumsal İtibarı. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Deniz, M. ve Ünal, A. (2007). İnsan Kaynaklarının Bir Fonksiyonu Olarak Örgütsel Kariyer Yönetimi Ve Bir Uygulama, e-Journal of New World Sciences Academy, 2(2): 101-119, www.newwsa.com, ( E.T: 25.08.2017). Dörtok, A. (2004). Kurumsal İtibarınızdan Kaç Sıfır Atabilirsiniz? Rota Yayınları, İstanbul. Erdoğan, İ. (1998). Araştırma Dizaynı ve İstatistiki Yöntemler, Emel Matbaası, Ankara. Fombrun, C. J. (1996). Reputation: Realizing Value FromTheCorporate Image. Harvard Business School Press, Boston. Fombrun, C. J., Gardberg, N. A. ve Sever, J. M., (2000). “Thereputationquotient: a multi-stakeholdermeasure of corporatereputation”, TheJournal of Brand Management, 7(4): 241–255. Gecikli F., Erciş, S. ve Okumuş, M. (2016). “Kurumsal İtibarın Bileşenleri ve Parametreleri Üzerine Deneysel Bir Çalışma: Türkiye’nin Öncü Kurumlarından Biri”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(4): 1549-1562. Granrose, C. S. ve Portwood, J. D. (1987). “MatchingIndividualCareerPlansandOrganizationalCareer Management”, The Academy of Management Journal, 30(4): 699-720. Gregory R. B. (2004). “Environmental Management: TheSelling of CorporateCulture”, TheJournal of CorporateCitizenship, 16: 71-84. Gürgen, H. (2012). İtibar “Değerler” Üzerine İnşa Edilir, http://www.repman.com.tr/tr/wpcontent/uploads/user/makaleler/itibar-degerler-uzerineinsa-edilir.pdf, (E.T: 19.07.2017). İcil, A. (2008). Akademik Örgütlerde Kurumsal İtibar Ve İletişim İlişkisi Akdeniz Üniversitesi Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya. Kadıbeşegil, S. (2012). İtibar Yönetimi. 6. Baskı, Mediacat Yayıncılık, İstanbul. Karaköse, T. (2012). Kurumların DNA’sı İtibar ve Yönetimi. 2. Basım, Nobel Yayınevi, Ankara. Kılıç, G. ve Öztürk, Y. (2009). “Kariyer Yönetimi: Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 20(1): 45-60. Kıngır, S. ve Gün, G. (2007). “Kariyer Planlama ve Kariyer Geliştirme Sorunları”, Ekev Akademi Dergisi, 30: 279- 298. Kitchen, P. ve Laurence, A. (2003). “CorporateReputation: An Eight-Country Analysis”, CorporateReputationReview, 6(2): 103-117. Macgregor, D. G., Slovic, P., Dreman, D., ve Berry, M, (2000). “Imagery, Affect, and Financial Judgment”, TheJournal of Psychologyand Financial Markets, 1(2): 104-110. Milkovich, G., (1977). “Careers in Organizations”. by Douglas T. Hall, AdministrativeScienceQuarterly, 22(3): 535-538. Namal, B. (2011). Hizmet İşletmelerinde Kurumsal İtibarın Oluşturulmasında Pazarlama İletişiminin Rolü: Kırgızistan Üniversiteleri Örneği. Doktora Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar. Orpen, C. (1994). “TheEffects of OrganizationalandIndividualCareer Management on CareerSuccess”, International Journal of Manpower, 15(1): 27-37. Özdamar, K. (1999). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi, Kaan Kitabevi, 2.Baskı, Eskişehir. Patrick, H. A. ve Kumar, A. (2011). “Career Management, Employee Development andPerformance in Indian Information TechnologyOrganizations”, Business Management Dynamics, 1(5): 24-31. Puncheva-Michelotti, P. ve Michelotti, M. (2010). “The Role of TheStakeholderPerspective in MeasuringCorporateReputation”, Marketing Intelligence& Planning, 28(3): 249-274. Rob, R. ve Sekiguchi, T. (2004). ReputationandTurnover, PennInstituteforEconomicResearch, WorkingPaper 04, https://economics.sas.upenn.edu/sites/economics.sas.upen n.edu/files/working-papers/04-032.pdf (17.07.2017). Roberts, P. W. ve Dowling, G. R. (2002). “CorporateReputatıonAndSustaınedSuperıorFınancıalPerf ormance”, Strategic Management Journal, 23: 1077-1093. Schwaiger, M. (2004). “Components AndParameters Of CorporateReputatıon – An EmpırıcalStudy”, Schmalenbach Business Review, 56: 46-71. Sezgin, D. (2017). “Kurum Çalışanı Bakış Açısıyla Kurumsal İtibar”, Selçuk İletişim, 9(4): 141-163. Shirin, A. ve Kleyn, N. (2017). “An Evaluation of theEffects of CorporateReputation on EmployeeEngagement: The Case of a Major Bank in South Africa”, International Studies of Management &Organization, 47(3): 276-292, DOI: 10.1080/00208825.2017.1318023. Sims, R. (2009). “Toward a BetterUnderstanding of OrganizationalEffortstoRebuildReputationFollowing an EthicalScandal”, Journal of Business Ethics, 90(4): 453- 472. Sturges, J., Guest, D., Conway, N. ve Davey,K. M., (2002). “A LongitudinalStudy of theRelationshipbetweenCareer Management andOrganizationalCommitmentamongGraduates in the First Ten Years at Work”, Journal of OrganizationalBehavior, (23): 731-748. Suher, İ. K., Bir, C. S. ve Güneş, İ. (2017). “Employee’sPerception Of CorporateReputation Management: A Research On A TurkishLeadingHousingFirm”, International Journal of InnovativeResearch& Development, 6(2): 10-18. Tinik, H. M. (2014). Reklam Kısıtı Olan Sektörlerde Bütünleşik Pazarlama İletişim Uygulamalarının Kurumsal İtibar Üzerindeki Rolü; Bağımsız Denetim Sektörü Üzerine Bir Uygulama. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Tokmak, İ., Staub, S. ve Turgut, H. (2013). “Algılanan Kurumsal İtibarın Çalışanların İş Performansına Ve İşten Ayrılma Niyetine Etkisi”, 21. Ulusal Yönetim Organizasyon Kongresi, 30 Mayıs 2013, Kütahya. Turban, D. ve Cable, D. (2003). “FirmReputationandApplicantPoolCharacteristics”, Journal of OrganizationalBehavior, 24: 733–751, DOI: 10.1002/job.215. Ural, E. G. (2012). “Kurumsal İtibarı Ölçme Yöntemi Olarak Türkiye İtibar Endeksi Ve Endeks Sonuçlarından Hareketle Türkiye’de Elektronik Sektörünün İtibarı Üzerine Bir Değerlendirme”, AJIT-e: Online AcademicJournal of Information Technology, 3(7):7-20, DOI: 10.5824/1309-1581.2012.2.001.x Walsh, G., ve Beatty, S. (2007). “Customerbasedcorporatereputation of a service firm: scaledevelopmentandvalidation”, Journal of the Academy of Marketing Science, 35(1), 127-143. DOI: 10.1007/s11747-007-0015-7 Wei-Ming O., Abratt, R. ve Dion, P. (2006). “Theinfluence of retailerreputation on storepatronage”, Journal of Retailingand Consumer Services, 13: 221-230, doi:10.1016/j.jretconser.2005.08.014. Wen-Min L., Weı-Kang W. ve Hsıao-Lan L. (2013). “Therelationshipbetweencorporatesocialresponsibilityand corporateperformance: evidencefromthe US semiconductorindustry”, International Journal of ProductionResearch, 51(19): 5683-5695, DOI: 10.1080/00207543.2013.776186. Winston, B. E. ve Patterson, K. (2006). “An Integrative Definition of Leadership”, International Journal of LeadershipStudies, 1(2): 6-66. Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Detay Yayıncılık. Yener, M. ve Ergün, S.(2014). İtibar Yönetimi. Beta Basım A.Ş., İstanbul.
Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 34, 53 - 69, 29.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Alnıacık, E., Alnıacık, U. ve Erdoğmuş, N. (2012). “How Do theDimensions of CorporateReputationAffectEmploymentIntentions?”, CorporateReputationReview, 15(1): 3-19. Baraz, B.. (2011). Kurumsal İtibar ve Sosyal Sorumluluk. (Ed.) A. Nurhan Şakar, Kurumsal İtibar ve Paradigmalar. Beta Yayınları, 77-100, İstanbul. Bayram, C. (2010). Kariyer Planlama ve Yönetimi, 2. Baskı, Kumsaati Yayınları, İstanbul. Brønn, P. S. (2007). “RelationshipOutcomes as Determinants of Reputation”, Corporate Communications: An International Journal, 12(4): 376-393. Cable, D. M. ve Graham, M. E. (2000). “Thedeterminants of jobseekers' reputationperceptions”, Journal of OrganizationalBehaviour, (21): 92-947. Chun, R. (2005). “Corporatereputation: Meaningandmeasurement”, International Journal of Management Reviews, 7(2): 91–109 Corley, K. G., Harguail, C. V., Pratt, M. G., Glynn, M. A., Fiol, C. M. ve Hatch, M. (2006). “GuidingOrganizationalIdentity Through AgedAdolescence”, Journal of ManagmentInquiry, 15(2): 85-99. Coşkun, M. (2011). Kurumsal İtibar ve Finansal Performans. (Ed.) A. Nurhan Şakar, Kurumsal İtibar ve Paradigmalar, Beta Yayınları, 125-148, İstanbul. Cravens, K. S. ve Oliver, E. G.( 2006). “Employees: TheKey Link ToCorporateReputation Management”, Business Horizons, 49: 293-302. Çakır, S. (2015). Medya Kuruluşlarında İtibar Yönetimi ve Medya Kuruluşlarının İtibarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Çelik, A. (2016). Kariyer Kavramı, Kapsamı ve Temel Boyutları, (Ed.) Şimşek,M. vd., İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kariyer Uygulamaları, 3. Baskı, Eğitim Yayınevi, Konya. Çillioğlu, A. (2010). İç Ve Dış Paydaşların Değerlendirmelerine Göre Anadolu Üniversitesi’nin Kurumsal İtibarı. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Deniz, M. ve Ünal, A. (2007). İnsan Kaynaklarının Bir Fonksiyonu Olarak Örgütsel Kariyer Yönetimi Ve Bir Uygulama, e-Journal of New World Sciences Academy, 2(2): 101-119, www.newwsa.com, ( E.T: 25.08.2017). Dörtok, A. (2004). Kurumsal İtibarınızdan Kaç Sıfır Atabilirsiniz? Rota Yayınları, İstanbul. Erdoğan, İ. (1998). Araştırma Dizaynı ve İstatistiki Yöntemler, Emel Matbaası, Ankara. Fombrun, C. J. (1996). Reputation: Realizing Value FromTheCorporate Image. Harvard Business School Press, Boston. Fombrun, C. J., Gardberg, N. A. ve Sever, J. M., (2000). “Thereputationquotient: a multi-stakeholdermeasure of corporatereputation”, TheJournal of Brand Management, 7(4): 241–255. Gecikli F., Erciş, S. ve Okumuş, M. (2016). “Kurumsal İtibarın Bileşenleri ve Parametreleri Üzerine Deneysel Bir Çalışma: Türkiye’nin Öncü Kurumlarından Biri”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(4): 1549-1562. Granrose, C. S. ve Portwood, J. D. (1987). “MatchingIndividualCareerPlansandOrganizationalCareer Management”, The Academy of Management Journal, 30(4): 699-720. Gregory R. B. (2004). “Environmental Management: TheSelling of CorporateCulture”, TheJournal of CorporateCitizenship, 16: 71-84. Gürgen, H. (2012). İtibar “Değerler” Üzerine İnşa Edilir, http://www.repman.com.tr/tr/wpcontent/uploads/user/makaleler/itibar-degerler-uzerineinsa-edilir.pdf, (E.T: 19.07.2017). İcil, A. (2008). Akademik Örgütlerde Kurumsal İtibar Ve İletişim İlişkisi Akdeniz Üniversitesi Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya. Kadıbeşegil, S. (2012). İtibar Yönetimi. 6. Baskı, Mediacat Yayıncılık, İstanbul. Karaköse, T. (2012). Kurumların DNA’sı İtibar ve Yönetimi. 2. Basım, Nobel Yayınevi, Ankara. Kılıç, G. ve Öztürk, Y. (2009). “Kariyer Yönetimi: Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 20(1): 45-60. Kıngır, S. ve Gün, G. (2007). “Kariyer Planlama ve Kariyer Geliştirme Sorunları”, Ekev Akademi Dergisi, 30: 279- 298. Kitchen, P. ve Laurence, A. (2003). “CorporateReputation: An Eight-Country Analysis”, CorporateReputationReview, 6(2): 103-117. Macgregor, D. G., Slovic, P., Dreman, D., ve Berry, M, (2000). “Imagery, Affect, and Financial Judgment”, TheJournal of Psychologyand Financial Markets, 1(2): 104-110. Milkovich, G., (1977). “Careers in Organizations”. by Douglas T. Hall, AdministrativeScienceQuarterly, 22(3): 535-538. Namal, B. (2011). Hizmet İşletmelerinde Kurumsal İtibarın Oluşturulmasında Pazarlama İletişiminin Rolü: Kırgızistan Üniversiteleri Örneği. Doktora Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar. Orpen, C. (1994). “TheEffects of OrganizationalandIndividualCareer Management on CareerSuccess”, International Journal of Manpower, 15(1): 27-37. Özdamar, K. (1999). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi, Kaan Kitabevi, 2.Baskı, Eskişehir. Patrick, H. A. ve Kumar, A. (2011). “Career Management, Employee Development andPerformance in Indian Information TechnologyOrganizations”, Business Management Dynamics, 1(5): 24-31. Puncheva-Michelotti, P. ve Michelotti, M. (2010). “The Role of TheStakeholderPerspective in MeasuringCorporateReputation”, Marketing Intelligence& Planning, 28(3): 249-274. Rob, R. ve Sekiguchi, T. (2004). ReputationandTurnover, PennInstituteforEconomicResearch, WorkingPaper 04, https://economics.sas.upenn.edu/sites/economics.sas.upen n.edu/files/working-papers/04-032.pdf (17.07.2017). Roberts, P. W. ve Dowling, G. R. (2002). “CorporateReputatıonAndSustaınedSuperıorFınancıalPerf ormance”, Strategic Management Journal, 23: 1077-1093. Schwaiger, M. (2004). “Components AndParameters Of CorporateReputatıon – An EmpırıcalStudy”, Schmalenbach Business Review, 56: 46-71. Sezgin, D. (2017). “Kurum Çalışanı Bakış Açısıyla Kurumsal İtibar”, Selçuk İletişim, 9(4): 141-163. Shirin, A. ve Kleyn, N. (2017). “An Evaluation of theEffects of CorporateReputation on EmployeeEngagement: The Case of a Major Bank in South Africa”, International Studies of Management &Organization, 47(3): 276-292, DOI: 10.1080/00208825.2017.1318023. Sims, R. (2009). “Toward a BetterUnderstanding of OrganizationalEffortstoRebuildReputationFollowing an EthicalScandal”, Journal of Business Ethics, 90(4): 453- 472. Sturges, J., Guest, D., Conway, N. ve Davey,K. M., (2002). “A LongitudinalStudy of theRelationshipbetweenCareer Management andOrganizationalCommitmentamongGraduates in the First Ten Years at Work”, Journal of OrganizationalBehavior, (23): 731-748. Suher, İ. K., Bir, C. S. ve Güneş, İ. (2017). “Employee’sPerception Of CorporateReputation Management: A Research On A TurkishLeadingHousingFirm”, International Journal of InnovativeResearch& Development, 6(2): 10-18. Tinik, H. M. (2014). Reklam Kısıtı Olan Sektörlerde Bütünleşik Pazarlama İletişim Uygulamalarının Kurumsal İtibar Üzerindeki Rolü; Bağımsız Denetim Sektörü Üzerine Bir Uygulama. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Tokmak, İ., Staub, S. ve Turgut, H. (2013). “Algılanan Kurumsal İtibarın Çalışanların İş Performansına Ve İşten Ayrılma Niyetine Etkisi”, 21. Ulusal Yönetim Organizasyon Kongresi, 30 Mayıs 2013, Kütahya. Turban, D. ve Cable, D. (2003). “FirmReputationandApplicantPoolCharacteristics”, Journal of OrganizationalBehavior, 24: 733–751, DOI: 10.1002/job.215. Ural, E. G. (2012). “Kurumsal İtibarı Ölçme Yöntemi Olarak Türkiye İtibar Endeksi Ve Endeks Sonuçlarından Hareketle Türkiye’de Elektronik Sektörünün İtibarı Üzerine Bir Değerlendirme”, AJIT-e: Online AcademicJournal of Information Technology, 3(7):7-20, DOI: 10.5824/1309-1581.2012.2.001.x Walsh, G., ve Beatty, S. (2007). “Customerbasedcorporatereputation of a service firm: scaledevelopmentandvalidation”, Journal of the Academy of Marketing Science, 35(1), 127-143. DOI: 10.1007/s11747-007-0015-7 Wei-Ming O., Abratt, R. ve Dion, P. (2006). “Theinfluence of retailerreputation on storepatronage”, Journal of Retailingand Consumer Services, 13: 221-230, doi:10.1016/j.jretconser.2005.08.014. Wen-Min L., Weı-Kang W. ve Hsıao-Lan L. (2013). “Therelationshipbetweencorporatesocialresponsibilityand corporateperformance: evidencefromthe US semiconductorindustry”, International Journal of ProductionResearch, 51(19): 5683-5695, DOI: 10.1080/00207543.2013.776186. Winston, B. E. ve Patterson, K. (2006). “An Integrative Definition of Leadership”, International Journal of LeadershipStudies, 1(2): 6-66. Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Detay Yayıncılık. Yener, M. ve Ergün, S.(2014). İtibar Yönetimi. Beta Basım A.Ş., İstanbul.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Gül

Murat Avcı

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Gül, H., & Avcı, M. (2018). Kurumsal İtibarın Kariyer Yönetimi Üzerindeki Etkileri: KTMÜ Örneği. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 20(34), 53-69.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305