Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

REKLAMDA CGI UYGULAMALARI: MARKALARIN CGI REKLAM UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR İNCELEME

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 47, 1061 - 1084, 31.12.2024
https://doi.org/10.18493/kmusekad.1465945

Öz

Küreselleşen dünyada artan rekabet ve değişen tüketici beklentileri, markaların başvurmuş oldukları araç, yöntem ve stratejilerde değişimi kaçınılmaz hâle getirmektedir. Bu değişimle birlikte reklamcılık adına tüm aktör ve yapıların, dijitalleşmenin dinamiklerini anlaması ve stratejilerini bu dinamikler çerçevesinde geliştirmesi önem kazanmaktadır. Bu doğrultuda günümüzde CGI teknolojisi, markaların reklamlarını daha yaratıcı ve etkili hâle getirmek için kullandıkları yeni bir yöntem olarak öne çıkmaktadır. Bu araştırmada, markaların dijital platformlarda yayınlamış oldukları CGI reklam uygulamalarının, görsel ve içeriksel açıdan incelenmesi ve markaların CGI reklam kullanım pratiklerinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada, 20 farklı markanın 27 adet CGI reklam uygulaması içerik analizine ve betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda CGI reklam uygulamalarının büyük bir bölümünün ev eşyası ve elektronik grubunda bulunan ürünlere yönelik olduğu ve reklamlarda bina, sokak ve cadde gibi mekânların kullanımının çoğunlukta olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte reklamların yarısından fazlasında rasyonel çekicilik türüne başvurulduğu ve bu doğrultuda ürün ve hizmete yönelik rasyonel özelliklerin daha çok öne çıkarıldığı gözlemlenmiştir. Reklamlarda görsel etkinin sağlanması için ise ağırlıklı olarak gerçeklik unsuruna başvurulmuştur. Son olarak CGI reklam uygulamalarının içeriksel açıdan zengin ve etkileyici bir yapıda olduğu, bu yönüyle de reklamcılıkta giderek artan bir kullanım alanına sahip olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Aksoy, A. (2007). Yeni Reklamcılık. Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Balle, F. ve Eymery, G. (1991). Yeni Medyalar, S. Şakiroğlu (Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları
  • Binark, M. ve G. Bayraktutan. (2013). Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Bordwell, D. (2013). Pandora’s Digital Box: Films, Files, and the Future of Movies. Irvington Way Institute Press.
  • Büyükçulhacı, A. (2023). Marka Evreninde Büyülü Gerçekçilik Akımı: Cgi | Marketing Türkiye. (2023, Aralık 24). https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/marka-evreninde-buyulu-gercekcilik-akimi-cgi/.
  • Coleman, B. (2012). Hello Avatar: Dijital Neslin Yükselişi. Bilge, E. (Çev.) MediaCat.
  • Coşkun, R., R., Altunışık, R., S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Crowley D. ve Heyer P. (2010). İletişim Tarihi. B. Ersöz, (Çev). Ankara: Phoenix.
  • Davies, M. (1993). Developing Combinations of Message Appeals for Campaign Management. European Journal of Marketing, 27(1), 45-63.
  • Dedeoğlu, G. (2016). Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Bursa: Sentez Yayıncılık.
  • Dijk, V. J. (2016). Ağ Toplumu. Ö. Sakin, (Çev.), İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Dix, S. ve Marchegiani, C. (2013). Advertising appeals. Journal of Promotion Management,19(4), 393-394.
  • Duverger, M. (1980). Metodoloji Açısından Sosyal Bilimlere Giriş. Ü. Oskay (Çev). İstanbul: Bilgi Yayınevi.
  • Eli̇taş, T. (2018). Televizyon Reklamlarında Özel Efekt Teknolojileri ile Sunulan Marka İmajı. Social Sciences Studies Journal, 4(17), 1426-1437.
  • Erdoğan, M. (2023). Reklamcılıkta Yeni̇ Trendler: CGI (Computer Generated Imagery) Reklam Uygulamaları Yavuz, V., ve Erdoğan, M. (Ed.). Dijital İletişim ve Medyada Yeni Trendler İçinde. İstanbul: Eğitim Yayınevi.
  • Erdoğan, İ. (2005) İletişimi Anlamak. Ankara: Erk
  • Erkılıç, H. (2021). Dijital Sinema Uygulamalarının Yapım Tasarımına Etkileri Truman Show ve Roma Örnekleri. M. Çolak (Ed.), International Design & Cinema Symposium, Ege University Faculty of Fine Arts Design And Architecture içinde (ss.194-211). İzmir.
  • Eşi̇yok, E. (2017). Dergi Reklamlarindaki Reklam Çekiciliklerine Yönelik Bir İnceleme: All Dergisi Örneği. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), Article 2.
  • Finch, C. (1984). Special Effects: Creating Movie Magic (First Edition). Abbeville Press.
  • Fiske, J., (1998). Popüler Kültürü Anlamak. S. İrvan (Çev). Parşömen Yayınları.
  • Gartner (2017). Questions to Ask Vendors That Say They Have “Artificial Intelligence”. Gartner. https://www.gartner.com/en/documents/3779264.
  • George, A. (2003). İçerik çözümlemesinde nicel ve nitel yaklaşımlar. M. S. Çebi, İletişim araştırmalarında içerik çözümlemesi. İstanbul: Alternatif Yayınları.
  • Geray, H. (2003). İletişim ve Teknoloji: Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları. Ankara: Ütopya.
  • Grant, A. E. ve Meadows J. H. (2008). Communication Technology Update and Fundamentals. U.S.A.: Elsevier.
  • Gromov, G. (2012). Roads and Crossroads of the Internet History, https://history-ofinternet.com/
  • Hansen, A. (2003). İçerik Çözümlemesi. M. S. Çebi (Ed.), İletişim Araştırmalarında İçerik Çözümlemesi içinde (ss. 49-102). İstanbul: Alternatif Yayınları.
  • Hogg, B. (2012). Music Technology, or Technologies of Music? M. Clayton, T. Herbert ve R. Middleton (Ed.) The Cultural Study of Music içinde (ss. 217-226). Routledge.
  • Hushain, J., Nihalani, M., Sharma, D., ve Kant, K. (2023). The Advantage of Animated Advertisements in Today’s Era. International Journal of Innovative Science and Research Technology, 8(1) 431-436.
  • İspir, B. (2013). Yeni İletişim Teknolojilerinin Gelişimi. M. Öztürk (Ed.), Dijital İletişim ve Yeni Medya içinde. (ss. 2- 25). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Karakaş, R. (2012). Türkiye’nin Animasyon ve dijital Oyun Sektörü. Bilişim Dergisi. 152. ss:120-127.
  • Kemp, S. (2023). Digital 2023:Turkey. (Advertising Appeals: Journal of Promotion Management: Vol 19, No 4 - Get Access, t.y.) (Erişim Tarihi: 12 Ocak 2023)
  • Kesarwani, P. (2023). What Is CGI Marketing and How Brands Can Harness The Power Of CGI - Marketing Mind. (2023, Ağustos 5). https://marketingmind.in/what-are-cgi-marketing/
  • Keski̇n, S. (2018). Reklam Gerçeğinin Dijital Failleri Olarak “Efekt Kimlikler”: Turkcell’in ’Emocan’ları Üzerinden Bir Kimlik Okuması: Global Media Journal: Turkish Edition. Global Media Journal: Turkish Edition, 8(16), 328-353.
  • Kızıltepe, Z. (2015). İçerik analizi nedir? Nasıl oluşmuştur? F. N. Seggie ve Y. Bayyurt (Ed.), Nitel Araştırma Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları içinde (ss. 253-266). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kişin, S. (2023, 5 Aralık). Reklamın Yeni Yüzü “CGI” Dijital Pazarlamayı Nasıl Değiştiriyor? - Ad Just Brand.https://www.adjustbrand.com/in-depth/gorus/reklamin-yeni-yuzu-cgi-dijital-pazarlamayi-nasil- degistiriyor/
  • Manovich, L., (2001). The Language of New Media, MIT Press: Cambridge, Mass.
  • Marketingturkiye.com. (2024) Boğazda yüzen devasa futbol topu gerçek miydi? https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/bogazda-yuzen-devasa-futbol-topu-gercek-miydi/
  • Oglesby, C. D. (2019). The New Frontier of Advertising: Computer-Generated Images as Influencers. UNF Graduate Theses and Dissertations. 861. https://digitalcommons.unf.edu/etd/861
  • Ok, D. (2023, 3 Aralık). Son Günlerin Yeni Gözdesi: Gerçeklik Algılarımız ile Oynayan CGI Reklamların Türkiye'deki En İyi Örnekleri. WebTekno. https://www.webtekno.com/cgi-reklam-ornekleri-h137728.html.
  • Okuyan, F., C.B. Kapçak, ve P.Y. Sarpkaya (2016). Nitel Araştırmada Geçerlilik ve Güvenirlik, http://eytepe.com/2017/10/22/nitel-araştirmalarda-gecerlik-ve-guvenirlik/#- Toc450513193
  • Önder, N. (2023). Samsung Galaxy Z Flip5 İstanbul Sokaklarında! | Marketing Türkiye. (2023, Temmuz 28). https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/samsung-galaxy-z-flip5-istanbul-sokaklarinda/
  • Özel, S. (2011). Yakınsama: Yeni Medyanin İtici Gücü. Erciyes İletişim Dergisi, 2(2).
  • Özön, N. (2000). Sinema, televizyon, video, bilgisayarlı sinema sözlüğü: Eski terimler, Fransızca, İngilizce, Almanca, İtalyanca karşılıklar ve dizinlerle. Kabalcı Yayınevi.
  • Rehak, B. (2011). Computer-Generated Imagery (CGI). K. Gabbard (Ed.), Cinema And Media Studies içinde (ss.1-10) Oxford: Oxford University Press.
  • Rutherford, P. (1996). Yeni İkonalar: Televizyonda Reklam Sanatı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Salmon, V. L. (2016). Computer generated images (CGI). Salem Press Encyclopedia.
  • Schwab, K. (2016). Dördüncü Sanayi Devrimi. U. Bulsun (Hzl.) İstanbul: Optimist Yayın.
  • Seçmen, E. A. (2022). Dijital Efektler Çağında Görsel Devamlılığı Sağlamak: Blade Runner Ve Blade Runner 2049 Üzerine. Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 13(3), 43-72.
  • Soykan, B. (2023, 18 Aralık). Continental'den Dikkat Çeken Pazarlama Kampanyası. Teknotalk. https://www.teknotalk.com/continentalden-dikkat-ceken-pazarlama-kampanyasi-156717/
  • Tayfur, N. G. (2024). Fijital Pazarlama Ekseninde Tüketiciye Ulaşmanın Güncel Bir Yolu Olarak CGI (Computer Generated Imagery) Reklamlar. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 3(1), 11-28.
  • Tokgöz, O. (1983). İletişim ve Toplum Sorunları, UNESCO, Türk Sosyal Bilimler Derneği Yayınları.
  • Ültay, E., Akyurt, H., Ültay, N. (2021). Sosyal Bilimlerde Betimsel İçerik Analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 188- 201.
  • Yıldırım, A. ve H. Şimşek (2012). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurdigül, Y., Zinderen, İ. E. (2013). Sinema ve Televizyonda Özel Efekt, İstanbul: Doğu
  • Wearesocial.com. (2023) https://wearesocial.com/us/blog/2023/01/digital-2023/. (Erişim Tarihi 25 Ocak 2024)

CGI APPLICATIONS IN ADVERTISING: AN EXAMINATION OF BRANDS' CGI ADVERTISING APPLICATIONS

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 47, 1061 - 1084, 31.12.2024
https://doi.org/10.18493/kmusekad.1465945

Öz

In the globalizing world, increasing competition and evolving consumer expectations make change inevitable in the tools, methods, and strategies brands resort to. Alongside this change, it becomes crucial for all actors and structures in advertising to understand the dynamics of digitalization and develop their strategies within this framework. In this regard, CGI technology emerges as a new method used by brands to make their advertisements more creative and effective. This research aims to examine the CGI advertising applications published by brands on digital platforms from visual and content perspectives and to reveal brands' CGI advertising usage practices. In accordance with this purpose, 27 CGI advertisements from 20 different brands were examined using content analysis and descriptive analysis techniques in the research. As a result of the research, it was found that a significant portion of CGI advertisements are targeted toward household and electronic products, and the use of settings such as buildings, streets, and avenues is predominant in the advertisements. Moreover, it was observed that more than half of the advertisements resort to rational appeal, emphasizing rational features of the product or service accordingly. Realism is predominantly employed to achieve visual effectiveness in advertisements. Lastly, it can be said that CGI advertising applications are rich in content and structurally compelling, thus increasingly gaining prominence in advertising

Kaynakça

  • Aksoy, A. (2007). Yeni Reklamcılık. Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Balle, F. ve Eymery, G. (1991). Yeni Medyalar, S. Şakiroğlu (Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları
  • Binark, M. ve G. Bayraktutan. (2013). Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Bordwell, D. (2013). Pandora’s Digital Box: Films, Files, and the Future of Movies. Irvington Way Institute Press.
  • Büyükçulhacı, A. (2023). Marka Evreninde Büyülü Gerçekçilik Akımı: Cgi | Marketing Türkiye. (2023, Aralık 24). https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/marka-evreninde-buyulu-gercekcilik-akimi-cgi/.
  • Coleman, B. (2012). Hello Avatar: Dijital Neslin Yükselişi. Bilge, E. (Çev.) MediaCat.
  • Coşkun, R., R., Altunışık, R., S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Crowley D. ve Heyer P. (2010). İletişim Tarihi. B. Ersöz, (Çev). Ankara: Phoenix.
  • Davies, M. (1993). Developing Combinations of Message Appeals for Campaign Management. European Journal of Marketing, 27(1), 45-63.
  • Dedeoğlu, G. (2016). Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Bursa: Sentez Yayıncılık.
  • Dijk, V. J. (2016). Ağ Toplumu. Ö. Sakin, (Çev.), İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Dix, S. ve Marchegiani, C. (2013). Advertising appeals. Journal of Promotion Management,19(4), 393-394.
  • Duverger, M. (1980). Metodoloji Açısından Sosyal Bilimlere Giriş. Ü. Oskay (Çev). İstanbul: Bilgi Yayınevi.
  • Eli̇taş, T. (2018). Televizyon Reklamlarında Özel Efekt Teknolojileri ile Sunulan Marka İmajı. Social Sciences Studies Journal, 4(17), 1426-1437.
  • Erdoğan, M. (2023). Reklamcılıkta Yeni̇ Trendler: CGI (Computer Generated Imagery) Reklam Uygulamaları Yavuz, V., ve Erdoğan, M. (Ed.). Dijital İletişim ve Medyada Yeni Trendler İçinde. İstanbul: Eğitim Yayınevi.
  • Erdoğan, İ. (2005) İletişimi Anlamak. Ankara: Erk
  • Erkılıç, H. (2021). Dijital Sinema Uygulamalarının Yapım Tasarımına Etkileri Truman Show ve Roma Örnekleri. M. Çolak (Ed.), International Design & Cinema Symposium, Ege University Faculty of Fine Arts Design And Architecture içinde (ss.194-211). İzmir.
  • Eşi̇yok, E. (2017). Dergi Reklamlarindaki Reklam Çekiciliklerine Yönelik Bir İnceleme: All Dergisi Örneği. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), Article 2.
  • Finch, C. (1984). Special Effects: Creating Movie Magic (First Edition). Abbeville Press.
  • Fiske, J., (1998). Popüler Kültürü Anlamak. S. İrvan (Çev). Parşömen Yayınları.
  • Gartner (2017). Questions to Ask Vendors That Say They Have “Artificial Intelligence”. Gartner. https://www.gartner.com/en/documents/3779264.
  • George, A. (2003). İçerik çözümlemesinde nicel ve nitel yaklaşımlar. M. S. Çebi, İletişim araştırmalarında içerik çözümlemesi. İstanbul: Alternatif Yayınları.
  • Geray, H. (2003). İletişim ve Teknoloji: Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları. Ankara: Ütopya.
  • Grant, A. E. ve Meadows J. H. (2008). Communication Technology Update and Fundamentals. U.S.A.: Elsevier.
  • Gromov, G. (2012). Roads and Crossroads of the Internet History, https://history-ofinternet.com/
  • Hansen, A. (2003). İçerik Çözümlemesi. M. S. Çebi (Ed.), İletişim Araştırmalarında İçerik Çözümlemesi içinde (ss. 49-102). İstanbul: Alternatif Yayınları.
  • Hogg, B. (2012). Music Technology, or Technologies of Music? M. Clayton, T. Herbert ve R. Middleton (Ed.) The Cultural Study of Music içinde (ss. 217-226). Routledge.
  • Hushain, J., Nihalani, M., Sharma, D., ve Kant, K. (2023). The Advantage of Animated Advertisements in Today’s Era. International Journal of Innovative Science and Research Technology, 8(1) 431-436.
  • İspir, B. (2013). Yeni İletişim Teknolojilerinin Gelişimi. M. Öztürk (Ed.), Dijital İletişim ve Yeni Medya içinde. (ss. 2- 25). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Karakaş, R. (2012). Türkiye’nin Animasyon ve dijital Oyun Sektörü. Bilişim Dergisi. 152. ss:120-127.
  • Kemp, S. (2023). Digital 2023:Turkey. (Advertising Appeals: Journal of Promotion Management: Vol 19, No 4 - Get Access, t.y.) (Erişim Tarihi: 12 Ocak 2023)
  • Kesarwani, P. (2023). What Is CGI Marketing and How Brands Can Harness The Power Of CGI - Marketing Mind. (2023, Ağustos 5). https://marketingmind.in/what-are-cgi-marketing/
  • Keski̇n, S. (2018). Reklam Gerçeğinin Dijital Failleri Olarak “Efekt Kimlikler”: Turkcell’in ’Emocan’ları Üzerinden Bir Kimlik Okuması: Global Media Journal: Turkish Edition. Global Media Journal: Turkish Edition, 8(16), 328-353.
  • Kızıltepe, Z. (2015). İçerik analizi nedir? Nasıl oluşmuştur? F. N. Seggie ve Y. Bayyurt (Ed.), Nitel Araştırma Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları içinde (ss. 253-266). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kişin, S. (2023, 5 Aralık). Reklamın Yeni Yüzü “CGI” Dijital Pazarlamayı Nasıl Değiştiriyor? - Ad Just Brand.https://www.adjustbrand.com/in-depth/gorus/reklamin-yeni-yuzu-cgi-dijital-pazarlamayi-nasil- degistiriyor/
  • Manovich, L., (2001). The Language of New Media, MIT Press: Cambridge, Mass.
  • Marketingturkiye.com. (2024) Boğazda yüzen devasa futbol topu gerçek miydi? https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/bogazda-yuzen-devasa-futbol-topu-gercek-miydi/
  • Oglesby, C. D. (2019). The New Frontier of Advertising: Computer-Generated Images as Influencers. UNF Graduate Theses and Dissertations. 861. https://digitalcommons.unf.edu/etd/861
  • Ok, D. (2023, 3 Aralık). Son Günlerin Yeni Gözdesi: Gerçeklik Algılarımız ile Oynayan CGI Reklamların Türkiye'deki En İyi Örnekleri. WebTekno. https://www.webtekno.com/cgi-reklam-ornekleri-h137728.html.
  • Okuyan, F., C.B. Kapçak, ve P.Y. Sarpkaya (2016). Nitel Araştırmada Geçerlilik ve Güvenirlik, http://eytepe.com/2017/10/22/nitel-araştirmalarda-gecerlik-ve-guvenirlik/#- Toc450513193
  • Önder, N. (2023). Samsung Galaxy Z Flip5 İstanbul Sokaklarında! | Marketing Türkiye. (2023, Temmuz 28). https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/samsung-galaxy-z-flip5-istanbul-sokaklarinda/
  • Özel, S. (2011). Yakınsama: Yeni Medyanin İtici Gücü. Erciyes İletişim Dergisi, 2(2).
  • Özön, N. (2000). Sinema, televizyon, video, bilgisayarlı sinema sözlüğü: Eski terimler, Fransızca, İngilizce, Almanca, İtalyanca karşılıklar ve dizinlerle. Kabalcı Yayınevi.
  • Rehak, B. (2011). Computer-Generated Imagery (CGI). K. Gabbard (Ed.), Cinema And Media Studies içinde (ss.1-10) Oxford: Oxford University Press.
  • Rutherford, P. (1996). Yeni İkonalar: Televizyonda Reklam Sanatı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Salmon, V. L. (2016). Computer generated images (CGI). Salem Press Encyclopedia.
  • Schwab, K. (2016). Dördüncü Sanayi Devrimi. U. Bulsun (Hzl.) İstanbul: Optimist Yayın.
  • Seçmen, E. A. (2022). Dijital Efektler Çağında Görsel Devamlılığı Sağlamak: Blade Runner Ve Blade Runner 2049 Üzerine. Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 13(3), 43-72.
  • Soykan, B. (2023, 18 Aralık). Continental'den Dikkat Çeken Pazarlama Kampanyası. Teknotalk. https://www.teknotalk.com/continentalden-dikkat-ceken-pazarlama-kampanyasi-156717/
  • Tayfur, N. G. (2024). Fijital Pazarlama Ekseninde Tüketiciye Ulaşmanın Güncel Bir Yolu Olarak CGI (Computer Generated Imagery) Reklamlar. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 3(1), 11-28.
  • Tokgöz, O. (1983). İletişim ve Toplum Sorunları, UNESCO, Türk Sosyal Bilimler Derneği Yayınları.
  • Ültay, E., Akyurt, H., Ültay, N. (2021). Sosyal Bilimlerde Betimsel İçerik Analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 188- 201.
  • Yıldırım, A. ve H. Şimşek (2012). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurdigül, Y., Zinderen, İ. E. (2013). Sinema ve Televizyonda Özel Efekt, İstanbul: Doğu
  • Wearesocial.com. (2023) https://wearesocial.com/us/blog/2023/01/digital-2023/. (Erişim Tarihi 25 Ocak 2024)
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Reklam
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Burak Çeber

Erken Görünüm Tarihi 27 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 5 Nisan 2024
Kabul Tarihi 6 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 47

Kaynak Göster

APA Çeber, B. (2024). REKLAMDA CGI UYGULAMALARI: MARKALARIN CGI REKLAM UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR İNCELEME. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 26(47), 1061-1084. https://doi.org/10.18493/kmusekad.1465945

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305