Research Article
BibTex RIS Cite

DIGITALIZATION OF ACCOUNTING: A STUDY ON STUDENTS TAKING ACCOUNTING COURSES

Year 2025, Volume: 27 Issue: 49, 724 - 742, 29.08.2025
https://doi.org/10.18493/kmusekad.1528461

Abstract

The digitalization process has started to show its effect in every aspect of life today. This process has also affected almost all professional groups. The accounting profession has also been affected by the digitalization process and has had to adapt to this process. Developments in the field of technology and digitalization also have an impact on the accounting profession and education. Therefore, future professionals should adapt to this process in order to carry out their professions properly. At this point, the views of future professionals on digitalization gain importance. In the study, it was aimed to determine the views of the students taking accounting courses on the digitalization of accounting and the data obtained by the survey method were analyzed with SPSS 22.0 package program. According to the data obtained in the study, it was determined that there was no significant difference between the “Digitalization Perception Dimension Factor” and “Accounting and Digitalization Dimension Factor” with the students' departments, gender, grade level and grade point average variables.

References

  • Büyüköztürk, Ş. (2022). Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı, 32, 470- 483. (https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/108451, Erişim Tarihi, 12.09.2024).
  • Çam, M. (2023). Endüstri 4.0: Dijitalleşme Ve Muhasebe, Journal of Politics, Economy and Management, 6(1), 11-29.
  • Çetin, Ö. O. ve Bozdoğan, T. (2023). Digital Transformation Of Accounting İn İndustry 4.0 Perspective And An Empirical Study On Turkish Accounting Education, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, Prof. Dr. Mehmet Özbirecikli Özel Sayısı, 31-52.
  • Doğan O. ve Baloğlu N. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramsal Farkındalık Düzeyleri, TÜBAV Bilim, 13(1), 126-142.
  • Dursun, G. D., Ektik, D. ve Tutcu, B. (2019). Mesleğin Dijitalleşmesi Muhasebe 4.0, Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(6), 263- 271.
  • Gacar, A. (2019). Yapay Zekâ ve Yapay Zekânın Muhasebe Mesleğine Olan Etkileri: Türkiye’ye Yönelik Fırsat ve Tehditler, Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 8(EUREFE’ 19), 389–394.
  • Gulin, D., Hladika, M. ve Valenta, I. (2019). Digitalization And The Challenges For The Accounting Profession, ENTRENOVA 12-14, September, 502- 511.
  • Güney, A. (2022). Muhasebede Dijitalleşmenin Rolü, Journal of Human Sciences, 19(2), 190-201.
  • Hiçyorulmaz, E. (2024). Muhasebenin Dijitalleşmesi ve Sağlık Yönetimi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Akademik Hassasiyetler, 24(11), 198- 222.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, 5. Baskı.
  • Karaca, H. ve Meriç, A. (2023). Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin Muhasebe Eğitimi Üzerine Etkisi, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(44), 282- 313.
  • Koç, C. (2014). Öğrenci Merkezli Öğretim Yöntem ve Tekniklerini Kullanmaya Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49), 150- 170.
  • Kurnaz, E., Tekbaş, İ., Bozdoğan, T. ve Çetin, Ö. O. (2020). Dijitalleşmeyle Birlikte Muhasebe Eğitiminin Muhasebe Meslek Mensupları Açısından Değerlendirilmesi, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, Özel Sayı 22, 81 – 96.
  • Mert, H., Güner, M., ve Duyar, G. (2022). Dijitalleşme Sürecinin Gelişimi Ve Muhasebe Uygulamalarına Etkileri Yönünden İstanbul İlinde SMMM’ler Üzerinde Bir Araştırma, Muhasebe ve Denetime BAKIŞ, 66, 195-218.
  • Omar, S, A. ve Hasbolah, F. (2018). Awareness and Perception of Accounting Students towards Industrial Revolution 4.0. Proceedings of the 5thInternational Conference on Accounting Studies (ICAS 2018), Penang, Malaysia, Ekim.
  • Rasgen, M. ve Gönen, S. (2019). Endüstri 4.0 Ve Muhasebenin Dijital Dönüşümü, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(3), 2898-2917.
  • Süklüm, N. (2019). Öğrenci Bakış Açısıyla Muhasebe Eğitiminde Teknoloji Kullanımı: Hitit Üniversitesi Örneği, Turkish Studies - Social Sciences, 14(4), 1737- 1758.
  • Temelli, F. (2018). İİBF öğrencilerinin muhasebe derslerinde teknoloji kullanımı ile ilgili görüşleri: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi örneği, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, (20/Özel sayı), 701-720.
  • Terzi, Y. (2019). SPSS ile istatistiksel veri analizi, (file:///C:/Users/user/Desktop/%C4%B0PP4.pdf, Erişim Tarihi, 02.04.2024).
  • Torun, N. ve Cengiz, E. (2019). Endüstri 4.0 Bakış Açısının Öğrenciler Gözünden Teknoloji Kabul Modeli (TKM) İle Ölçümü. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, Sayı 22, 235-250.
  • Tutar S. (2019). Endüstri 4.0’ın Muhasebe Mesleğine Olası Etkileri, Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi, 3(2), 323- 344.
  • Yardımcıoğlu, M., Karahan, M. ve Yörük, A. (2019). Dijitalleşme Işığında Muhasebe Mesleğinin Geleceği, Muhasebe Enstitüsü Dergisi, Sayı 61, 35- 46.
  • Yelgen, E. (2021). Muhasebe Eğitiminde Zorluklar: COVID-19 Ve Dijitalleşme, Uluslararası Sosyal Bilimlerde Yenilikçi Yaklaşımlar Dergisi, (3), 134-155.
  • Yücel, G. ve Adiloğlu, B. (2019). Dijitalleşme - Yapay Zeka ve Muhasebe Beklentiler, Muhasebe ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, Temmuz, 17, 47- 60.

MUHASEBENİN DİJİTALLEŞMESİ: MUHASEBE DERSİ ALAN ÖĞRENCİLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA

Year 2025, Volume: 27 Issue: 49, 724 - 742, 29.08.2025
https://doi.org/10.18493/kmusekad.1528461

Abstract

Dijitalleşme süreci günümüzde hayatın her alanında etkisini göstermeye başlamıştır. Bu süreç hemen hemen tüm meslek gruplarını da etkilemiştir. Muhasebe mesleği de dijitalleşme sürecinden etkilenmiş ve bu sürece uyum sağlamak zorunda kalmıştır. Teknoloji alanında yaşanan gelişmeler ve dijitalleşme konusu muhasebe mesleğinde ve eğitiminde de etkisini göstermektedir. Bu nedenle geleceğin meslek mensupları mesleklerini gerektiği gibi yürütebilmeleri için bu sürece uyum sağlamalıdırlar. Bu noktada geleceğin meslek mensuplarının dijitalleşme konusundaki görüşleri önem kazanmaktadır. Çalışmada muhasebe dersi alan öğrencilerin muhasebenin dijitalleşmesi konusundaki görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmış ve buradan hareketle anket yöntemi ile elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen verilere göre öğrencilerin bölümleri, cinsiyetleri, kaçıncı sınıfta oldukları ve genel not ortalaması değişkenleri ile “Dijitalleşme Algısı Boyutu Faktörü” ve “Muhasebe ve Dijitalleşme Boyutu Faktörü” arasında anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir.

References

  • Büyüköztürk, Ş. (2022). Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı, 32, 470- 483. (https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/108451, Erişim Tarihi, 12.09.2024).
  • Çam, M. (2023). Endüstri 4.0: Dijitalleşme Ve Muhasebe, Journal of Politics, Economy and Management, 6(1), 11-29.
  • Çetin, Ö. O. ve Bozdoğan, T. (2023). Digital Transformation Of Accounting İn İndustry 4.0 Perspective And An Empirical Study On Turkish Accounting Education, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, Prof. Dr. Mehmet Özbirecikli Özel Sayısı, 31-52.
  • Doğan O. ve Baloğlu N. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramsal Farkındalık Düzeyleri, TÜBAV Bilim, 13(1), 126-142.
  • Dursun, G. D., Ektik, D. ve Tutcu, B. (2019). Mesleğin Dijitalleşmesi Muhasebe 4.0, Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(6), 263- 271.
  • Gacar, A. (2019). Yapay Zekâ ve Yapay Zekânın Muhasebe Mesleğine Olan Etkileri: Türkiye’ye Yönelik Fırsat ve Tehditler, Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 8(EUREFE’ 19), 389–394.
  • Gulin, D., Hladika, M. ve Valenta, I. (2019). Digitalization And The Challenges For The Accounting Profession, ENTRENOVA 12-14, September, 502- 511.
  • Güney, A. (2022). Muhasebede Dijitalleşmenin Rolü, Journal of Human Sciences, 19(2), 190-201.
  • Hiçyorulmaz, E. (2024). Muhasebenin Dijitalleşmesi ve Sağlık Yönetimi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Akademik Hassasiyetler, 24(11), 198- 222.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, 5. Baskı.
  • Karaca, H. ve Meriç, A. (2023). Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin Muhasebe Eğitimi Üzerine Etkisi, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(44), 282- 313.
  • Koç, C. (2014). Öğrenci Merkezli Öğretim Yöntem ve Tekniklerini Kullanmaya Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49), 150- 170.
  • Kurnaz, E., Tekbaş, İ., Bozdoğan, T. ve Çetin, Ö. O. (2020). Dijitalleşmeyle Birlikte Muhasebe Eğitiminin Muhasebe Meslek Mensupları Açısından Değerlendirilmesi, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, Özel Sayı 22, 81 – 96.
  • Mert, H., Güner, M., ve Duyar, G. (2022). Dijitalleşme Sürecinin Gelişimi Ve Muhasebe Uygulamalarına Etkileri Yönünden İstanbul İlinde SMMM’ler Üzerinde Bir Araştırma, Muhasebe ve Denetime BAKIŞ, 66, 195-218.
  • Omar, S, A. ve Hasbolah, F. (2018). Awareness and Perception of Accounting Students towards Industrial Revolution 4.0. Proceedings of the 5thInternational Conference on Accounting Studies (ICAS 2018), Penang, Malaysia, Ekim.
  • Rasgen, M. ve Gönen, S. (2019). Endüstri 4.0 Ve Muhasebenin Dijital Dönüşümü, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(3), 2898-2917.
  • Süklüm, N. (2019). Öğrenci Bakış Açısıyla Muhasebe Eğitiminde Teknoloji Kullanımı: Hitit Üniversitesi Örneği, Turkish Studies - Social Sciences, 14(4), 1737- 1758.
  • Temelli, F. (2018). İİBF öğrencilerinin muhasebe derslerinde teknoloji kullanımı ile ilgili görüşleri: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi örneği, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, (20/Özel sayı), 701-720.
  • Terzi, Y. (2019). SPSS ile istatistiksel veri analizi, (file:///C:/Users/user/Desktop/%C4%B0PP4.pdf, Erişim Tarihi, 02.04.2024).
  • Torun, N. ve Cengiz, E. (2019). Endüstri 4.0 Bakış Açısının Öğrenciler Gözünden Teknoloji Kabul Modeli (TKM) İle Ölçümü. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, Sayı 22, 235-250.
  • Tutar S. (2019). Endüstri 4.0’ın Muhasebe Mesleğine Olası Etkileri, Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi, 3(2), 323- 344.
  • Yardımcıoğlu, M., Karahan, M. ve Yörük, A. (2019). Dijitalleşme Işığında Muhasebe Mesleğinin Geleceği, Muhasebe Enstitüsü Dergisi, Sayı 61, 35- 46.
  • Yelgen, E. (2021). Muhasebe Eğitiminde Zorluklar: COVID-19 Ve Dijitalleşme, Uluslararası Sosyal Bilimlerde Yenilikçi Yaklaşımlar Dergisi, (3), 134-155.
  • Yücel, G. ve Adiloğlu, B. (2019). Dijitalleşme - Yapay Zeka ve Muhasebe Beklentiler, Muhasebe ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, Temmuz, 17, 47- 60.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Accounting, Auditing and Accountability (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Nurcan Süklüm Eser 0000-0002-3884-5450

Early Pub Date August 25, 2025
Publication Date August 29, 2025
Submission Date August 5, 2024
Acceptance Date June 20, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 27 Issue: 49

Cite

APA Süklüm Eser, N. (2025). MUHASEBENİN DİJİTALLEŞMESİ: MUHASEBE DERSİ ALAN ÖĞRENCİLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 27(49), 724-742. https://doi.org/10.18493/kmusekad.1528461