AMAÇ: Bu çalışmada tıp fakültesi öğrencilerinin siberkondria, sağlık kaygısı ve internet bağımlılığı düzeylerinin diğer fakülte öğrencileri ile karşılaştırılması amaçlanmıştır.
GEREÇ VE YÖNTEM: Çalışmaya tıp fakültesinde eğitim gören 223 öğrenci ve diğer fakültelerde eğitim gören 211 öğrenci dahil edilmiştir. Hemşirelik vb. gibi sağlıkla ilgili fakültelerde okuyan öğrenciler çalışmaya dahil edilmemiştir. Tüm katılımcılara sosyo-demografik veri formu, Siberkondria Şiddet Ölçeği (SŞÖ), Sağlık Anksiyetesi Envanteri (SAE) ve Young İnternet Bağımlılığı Ölçeği (YİBÖ) uygulanmıştır.
BULGULAR: Tıp fakültesi öğrencilerinin yaş ortalaması (21.27±2.27 yıl) diğer fakülte öğrencilerinin yaş ortalaması ile (21.38±2.05 yıl) benzer bulundu (p=0.440). SAE puan ortalamaları tıp fakültesi öğrencilerinde diğer fakülte öğrencilerinden anlamlı olarak yüksek saptanmıştır (p=0.007). Her iki grupta YİBÖ ve SŞÖ puanları benzer saptanmıştır (sırayla; p=0.536, p=0.960). Pre-klinik sınıflardaki tıp fakültesi öğrencilerinde YİBÖ puanları ve SŞÖ puanları klinik sınıflardaki öğrencilerden yüksek saptanmıştır (sırayla; p=0.017, p<0.001). Tüm katılımcılarda yaş arttıkça YİBÖ puanları azalmıştır (r= -0.119, p=0.013).
SONUÇ: Tıp fakültesi öğrencilerinde sağlık kaygısının daha fazla olduğu söylenebilir. Ayrıca pre-klinik sınıflardaki tıp fakültesi öğrencilerinde siberkondria düzeyleri ve internet bağımlılığı düzeyleri klinik sınıflardan daha yüksektir. Hastalıklarla ilgili bilgilerin yoğun şekilde arttığı tıp fakültesi eğitiminde sağlık kaygısı ve siberkondria hakkında öğrencilerin farkındalık düzeylerinin arttırılmasını öneriyoruz.
YOK
OBJECTIVE: In this study, it was aimed to compare the levels of cyberchondria, health anxiety and internet addiction of medical faculty students with other faculty students.
MATERIAL AND METHODS: 223 students studying at the faculty of medicine and 211 students studying at other faculties were included in the study. Students studying in health-related faculties such as nursing etc. were not included in the study. Socio-demographic data form, Cyberchondria Severity Scale (CSS), Health Anxiety Inventory (HAI), and Young Internet Addiction Scale (YIAS) were administered to all participants.
RESULTS: The mean age of medical faculty students (21.27±2.27 years) was found to be similar to the mean age of other faculty students (21.38±2.05 years) (p=0.440). HAI mean scores were found to be significantly higher in medical faculty students than in other faculties (p=0.007). YIAS and CSS scores were found to be similar in both groups (respectively; p=0.536, p=0.960). YIAS scores and CSS scores of medical faculty students in pre-clinical classes were higher than those in clinical classes (respectively; p=0.017, p<0.001). As the age increased in all participants, the YIAS scores decreased (r= -0.119, p=0.013).
CONCLUSIONS: It can be said that health anxiety is higher in medical faculty students. In addition, cyberchondria levels and internet addiction levels are higher in medical school students in pre-clinical classes than in clinical classes. We suggest that the awareness levels of students about health anxiety and cyberchondria should be increased in medical school education, where the knowledge about diseases increases intensively.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 13, 2023 |
Acceptance Date | October 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |