This study presents a comprehensive analysis of Agustín Barrios Mangoré’s "La Catedral," which holds significant importance in the classical guitar repertoire. "La Catedral" consists of three distinct sections: "Preludio Saudade," "Andante Religioso," and "Allegro Solemne." Each section reflects various aspects of Barrios’ compositional style, combining technical complexity with deep emotional intensity. Initially composed of two sections, "La Catedral" was later expanded with the addition of "Preludio Saudade" after twenty years, thus transforming it into a three-section structure. "Preludio Saudade," as the first section of the piece, evokes a sense of nostalgia and spiritual longing with its contemplative nature. "Andante Religioso," on the other hand, portrays the solemnity of a religious ceremony, showcasing Barrios’ technical mastery on a more introspective level. Finally, the "Allegro Solemne" section demonstrates Barrios’ skill in creating a lively and dynamic musical narrative. This analysis highlights "La Catedral" as a rich resource for musical analysis and theoretical studies due to its intricate harmonic structure and intertwined melodic lines. In this study, the "Preludio Saudade," "Andante Religioso," and "Allegro Solemne" sections are examined from technical and structural perspectives. The findings contribute significantly to understanding the technical challenges, performance requirements, guitar technique, and interpretation of the piece. It is believed that this research, along with future comparative studies, will provide a deeper insight into Barrios’ influence on guitar music.
Bu çalışma, klasik gitar repertuarında büyük bir öneme sahip olan Agustín Barrios Mangoré’nin "La Catedral" adlı eserinin derinlemesine bir analizini sunmaktadır. "La Catedral", üç ayrı bölümden oluşan bir yapıya sahiptir: "Preludio Saudade", "Andante Religioso" ve "Allegro Solemne". Her bir bölüm, Barrios’un çeşitli bestecilik stillerini yansıtan teknik ve duygusal karmaşıklıkları içerir. İlk olarak iki bölümden oluşan esere yirmi yıl sonra "Preludio Saudade" eklenmiştir, bu da eseri üç bölümlü bir yapıya dönüştürmüştür. "Preludio Saudade", eserin ilk bölümü olarak, düşünceli doğasıyla nostalji ve manevi özlem hissi uyandırmaktadır. "Andante Religioso" ise dini bir törenin ciddiyetini yansıtarak Barrios’un teknik ustalığını daha içsel bir boyutta sergiler. Son olarak, "Allegro Solemne" bölümü, Barrios’un canlı ve dinamik bir müzikal anlatı yaratma becerisini gösterir. Bu inceleme, "La Catedral"ın karmaşık armonik yapısı ve iç içe geçmiş melodik hatlarıyla, müzikal analiz ve teori çalışmaları için zengin bir kaynak olduğunu ortaya koymaktadır. Bu çalışmada, "Preludio Saudade", "Andante Religioso" ve "Allegro Solemne" bölümleri teknik ve yapısal açıdan incelenmiştir. Elde edilen bulgular, eserin teknik zorlukları, performans gereksinimleri, gitar tekniği ve yorumlama konularında önemli katkılar sağlamaktadır. Bu araştırmanın ileride yapılacak karşılaştırmalı incelemelerle birlikte Barrios’un gitar müziğindeki etkisine yönelik daha derinlemesine bir anlayış sağlayacağı düşünülmektedir.
Editöre Not: Sayın editör ilk yüksek lisans öğrencim olan ve Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde müzik öğretmeni olarak çalışan Görkem Bilgütay ile ayrıntılı ve kapsamlı yüksek lisans araştırmasını gerçekleştirmiş bulunuyoruz. Bu yüzden büyük bir heyecan içerisindeyim. Görkem Haziran-Temmuz (2023) ayları arasında Paraguay, Arjantin, Uruguay ve Brezilya ülkerine Agustin Pio Barrios Mangore'nin yaşam hikâyesini takip ettiği bir seyahat gerçekleştirmiştir. Seyahat kapsamında gerek müzikoloji gerekse müzik teorisi alanlarında ulusal alanyazına katkı saylayacağını düşündüğüm incelemelerde bulunmuştur. Ayrıca şuan arşivinde Barrios'a dair pek çok kıymetli kaynak metin ve görsele birlikte ülkemize dönmüştür. Ayrıca Görkemin tezi Şırnak Üniversitesi Müzik anasanat/Bilim Dalı'nda tamamlamış ikinci tezdir, fakat yayınlanacak ilk makaledir. Bu makale bu yüzden de bölümümüz için ayrıca kıymetlidir. Makale yazım sırasında kesinlikle kes yapıştır yapılmadığını, yeni tablo ve şekiller geliştirdiğimizi ayrıca literatür ve bulguları neredeyse sıfırdan yeni bir şekilde yazdığımızı bildirmek isterim. Not: Makalenin sorumlu yazarı olarak kendimi yazıyorum, zira Görkem Bilgütay'ın bir dizi zorunluluk ve görevinden kaynaklı olarak süreçte bilgi akışının sekteye uğramamasını istiyoruz. Makale'nin yazılmasında büyük oranda kedi katkım olsa da etik kaideler gereği Görkem'i yine makalenin birinci yazarıdır. Sayın Editör, elbette ki hatalarımız ve eksiklerimiz olmuştur. Bu yüzden siz Sayın Editör çalışmada değişiklikler yapılmasını isterse büyük bir dikkatle yerine getireceğimizi bildirmek isterim. Baş editör yardımcı Sayın Yavuz ile mail görüşmesinde Haziran sayısı için 30 Nisan'a kadar gönderimde bulunabilirsiniz denilmişti. Ümit ediyorum ki çok geç kalmamışızdır. Saygılarımla sunarım, Sorumlu yazar Burak Sağırkaya.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Music (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2024 |
Submission Date | April 30, 2024 |
Acceptance Date | May 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |