Research Article
BibTex RIS Cite

Effects of Piano Competitions on Career Process

Year 2025, Volume: 12 Issue: 1, 207 - 220, 30.06.2025
https://doi.org/10.26650/CONS2025-1640308

Abstract

Musicians try to practice their professions by directing their careers in line with the goals they have determined as a result of the education they have received, and the knowledge and experience they have gained over the years. Musicians who direct their careers in different areas of music (chamber musician, soloist, accompanist orchestra player or educator) follow various paths that will contribute to their professional development in relation to the f ields they focus on. Among these paths, a musician who chose a soloist career participating in national and international competitions can be given as an example. Stage experience, preparation processes leading up to the competition, best ways interpretation the chosen repertoire at the highest level. Competitions encourage reaching the highest levels of performance, which can open the door to becoming a good soloist. This is an important way for a musician to reach the peak they are aiming for in their career. In this context, semi structured interviews were conducted facetoface and via the zoom platform to learn the experiences of expert pianists who participated in many national and international piano competitions throughout their careers and to what extent the gains they achieved as a result of the competitions were effective on their careers. It is thought that this research is important in terms of setting an example for pianists who want to advance in their solo career and creating a resource for similar subjects.

References

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, (21. Baskı). Pegem Akademi Yayınları. google scholar
  • Cebeci, S. (2010). Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, (3. Basım). Alfa Yayıncılık. google scholar
  • Chopin Competiton (2023, 10 Kasım). Chopin Piano Competition Award Winners. https://chopin2020.pl/en/. google scholar
  • Ercan, N. (2008). Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler, (1. Basım). Sözkesen Matbaası. google scholar
  • Gedikli-YıLmazçetin, s. a. (2017). PİYano Öğretiminde Farklı Yöntemler ve Teknikler, Ege Üniversitesi Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, (il) 49-61. google scholar
  • Gümüş, Y. B. (2021). Kariyer Planlama Sürecinde Kişilik Tercihlerin Rolü: Demografik, Kişilik ve Kariyer Gelişimi Değişkenlerinin Etkisi. google scholar
  • (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karatay Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Konya. google scholar
  • Gümüşlük Festivali (2023, 13 Kasım). Gümüşlük Festivali Programı. https://www.gumuslukfestival.org/tr/. google scholar
  • İksv Can Çakmur (2025, 06 Nisan). Can Çakmur'a Verilen Aydın Gün Teşvik Ödülü. https://www.iksv.org/tr/kazananlar/can-cakmur google scholar
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (19. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım. google scholar
  • Kissen, E. (2023, 01 Nisan) Biography of Evgeny Kissen. https://www.kissin.org/biography. google scholar
  • McCormick, L. (2015). Performing Civility: International Competitions in Classical Music. Cambridge Cultural Social Studies, Cambridge University Press, Cambridge. https://doi.org/10.1017/CBO9781316181478 google scholar
  • Otten, J. (2012). Piyanist, Besteci, Dünya Yurttaşı Fazıl Say. (İ. Aka. Çev.). Kırmızı Yayınları. google scholar
  • Pamir, L. (1983). Çağdaş Piyano Eğitimi. Beyaz Köşk Yayınları. google scholar
  • say, F. (1999). Uçak Notları. Müzik Ansiklopedisi Yayınları. google scholar
  • Taş, s., Görsev. G. (2018). Konservatuvar Öğrencilerinin Mesleki Eğitim Yaşantısı ve Gelecekteki İstihdamlarına Yönelik Tutumları, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (28), 237-261. https://doi.org/10.14520/adYusbd.363888. google scholar
  • Tchaikovsky Competiton (2023, 10 Kasım). Tchaikovsky Piano Competition Award Winners. https://tchaikovskycompetition.com/en/ about/ google scholar
  • Tekindal, s. (2023). Nicel, Nitel, Karma Yöntem Araştırma Desenleri ve İstatistik Tasarımı ve Yürütülmesi Eğitim, Psikoloji ve Sosyoloji Alanları İçin, (2. Baskı). Nobel Akademik YaYıncılık. google scholar
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (11. Baskı). seçkin Akademik ve Mesleki Yayınlar. google scholar
  • Yıldız, F. (2022). Konservatuvar Solfej Dersi Sınavlarında Eğitimcilerin Soru Sorma Stratejilerinin Değerlendirilmesi ve Yaklaşım Önerileri. (Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. google scholar
  • Yürük, F. C. (2018). Sanatçı Adayı Üstün Yetenekli Çocukları Olan Ailelerin Karşılaştığı Sorunlar Üzerine Bir Araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 4(8), 90-104. https://doi.Org/10.5578/amrj.67082.3 google scholar

Piyano Yarışmalarının Kariyer Sürecine Etkileri

Year 2025, Volume: 12 Issue: 1, 207 - 220, 30.06.2025
https://doi.org/10.26650/CONS2025-1640308

Abstract

Müzisyenler, yıllar içerisinde aldıkları eğitim, elde ettikleri bilgi ve birikimler neticesinde kariyerlerine belirledikleri hedefler doğrultusunda yön vererek mesleklerini icra etmeye çalışmaktadırlar. Kariyerlerine müziğin farklı alanları (oda müziği sanatçısı, solist, korrepetitör, orkestra sanatçısı ya da eğitmen) doğrultusunda yön veren müzisyenler, yöneldikleri alanlarla alakalı olarak mesleki gelişimlerine katkı sunacak çeşitli yollar izlemektedirler. Bu yollar arasında solistlik kariyerini seçen bir müzisyenin ulusal ve uluslararası yarışmalara katılması örnek olarak göster5 ilebilir. Yaşanılan sahne deneyimi, yarışma anına kadar olan hazırlık süreçleri, seçilen repertuarı en iyi şekilde yorumlama yolları ve en önemlisi bunların sonucunda elde edilen tecrübeler mesleki yeterlilikteki en önemli adım olarak görülmektedir. Yarışmaların performans olarak en üst seviyelere ulaşmayı teşvik etmesi iyi bir solist olmanın kapısını açabilmektedir. Bu da müzisyenin kariyerinde hedeflediği zirveye ulaşmasında önemli bir yoldur. Araştırmada kariyerleri boyunca birçok ulusal ve uluslararası piyano yarışmasına katılan 2 uzman piyanistin yaşadıkları deneyimler ve bu yarışmalar sonucunda elde ettikleri kazanımların kariyerlerine ne derecede etkili olduğunu öğrenmek için yüz yüze ve Zoom platformu üzerinden yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırmanın, solistlik alanında ilerlemek isteyen piyanistlere örnek teşkil etmesi ve benzer konulara kaynak oluşturması bakımından önemli olduğu düşünülmektedir.

References

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, (21. Baskı). Pegem Akademi Yayınları. google scholar
  • Cebeci, S. (2010). Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, (3. Basım). Alfa Yayıncılık. google scholar
  • Chopin Competiton (2023, 10 Kasım). Chopin Piano Competition Award Winners. https://chopin2020.pl/en/. google scholar
  • Ercan, N. (2008). Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler, (1. Basım). Sözkesen Matbaası. google scholar
  • Gedikli-YıLmazçetin, s. a. (2017). PİYano Öğretiminde Farklı Yöntemler ve Teknikler, Ege Üniversitesi Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, (il) 49-61. google scholar
  • Gümüş, Y. B. (2021). Kariyer Planlama Sürecinde Kişilik Tercihlerin Rolü: Demografik, Kişilik ve Kariyer Gelişimi Değişkenlerinin Etkisi. google scholar
  • (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karatay Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Konya. google scholar
  • Gümüşlük Festivali (2023, 13 Kasım). Gümüşlük Festivali Programı. https://www.gumuslukfestival.org/tr/. google scholar
  • İksv Can Çakmur (2025, 06 Nisan). Can Çakmur'a Verilen Aydın Gün Teşvik Ödülü. https://www.iksv.org/tr/kazananlar/can-cakmur google scholar
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (19. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım. google scholar
  • Kissen, E. (2023, 01 Nisan) Biography of Evgeny Kissen. https://www.kissin.org/biography. google scholar
  • McCormick, L. (2015). Performing Civility: International Competitions in Classical Music. Cambridge Cultural Social Studies, Cambridge University Press, Cambridge. https://doi.org/10.1017/CBO9781316181478 google scholar
  • Otten, J. (2012). Piyanist, Besteci, Dünya Yurttaşı Fazıl Say. (İ. Aka. Çev.). Kırmızı Yayınları. google scholar
  • Pamir, L. (1983). Çağdaş Piyano Eğitimi. Beyaz Köşk Yayınları. google scholar
  • say, F. (1999). Uçak Notları. Müzik Ansiklopedisi Yayınları. google scholar
  • Taş, s., Görsev. G. (2018). Konservatuvar Öğrencilerinin Mesleki Eğitim Yaşantısı ve Gelecekteki İstihdamlarına Yönelik Tutumları, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (28), 237-261. https://doi.org/10.14520/adYusbd.363888. google scholar
  • Tchaikovsky Competiton (2023, 10 Kasım). Tchaikovsky Piano Competition Award Winners. https://tchaikovskycompetition.com/en/ about/ google scholar
  • Tekindal, s. (2023). Nicel, Nitel, Karma Yöntem Araştırma Desenleri ve İstatistik Tasarımı ve Yürütülmesi Eğitim, Psikoloji ve Sosyoloji Alanları İçin, (2. Baskı). Nobel Akademik YaYıncılık. google scholar
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (11. Baskı). seçkin Akademik ve Mesleki Yayınlar. google scholar
  • Yıldız, F. (2022). Konservatuvar Solfej Dersi Sınavlarında Eğitimcilerin Soru Sorma Stratejilerinin Değerlendirilmesi ve Yaklaşım Önerileri. (Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. google scholar
  • Yürük, F. C. (2018). Sanatçı Adayı Üstün Yetenekli Çocukları Olan Ailelerin Karşılaştığı Sorunlar Üzerine Bir Araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 4(8), 90-104. https://doi.Org/10.5578/amrj.67082.3 google scholar
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Music (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Mustafa Emir Barutcu 0000-0002-7811-0096

Publication Date June 30, 2025
Submission Date February 15, 2025
Acceptance Date May 17, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Barutcu, M. E. (2025). Piyano Yarışmalarının Kariyer Sürecine Etkileri. Konservatoryum, 12(1), 207-220. https://doi.org/10.26650/CONS2025-1640308