Bu makale, Maria Velasco’nun “Kurtar Kendini Sana Dilediğim Güzelliklerden” adlı oyununu postkolonyal kimlikler perspektifinden ele almaktadır. Çalışmada, Batı’nın sömürgeci geçmişiyle yüzleşme sürecinde ortaya çıkan kimlik bunalımı ve bireysel kimlik inşasının nasıl şekillendiği incelenmektedir. Ana karakter Maria, Avrupa’nın sömürgeci tarihinin getirdiği suçluluk duygusuyla, ezilen tarafın yanında olduğunu ispat etmeye çalışırken, farkında olmadan sömürgeci zihniyeti yeniden üretmektedir. Maria’nın sevgilisi Pap ile olan ilişkisi, sömürgeci ve sömürülen arasındaki güç dinamiklerini aşk üzerinden sorgularken, babasıyla olan ilişkisi onun içsel çatışmalarını ve kimlik bunalımını derinleştirmektedir. Çalışma, sömürgecilik sonrası kimliklerin karmaşıklığını ve bireysel kimlik arayışlarının paradokslarını tartışmaktadır. Velasco’nun metni, politik doğruculuk ve “beyaz liberal vicdan” eleştirisi çerçevesinde, bireyin kimliğini inşa ederken karşılaştığı çıkmazlara dikkat çekmektedir.
Maria Velasco Postkolonyalizm Çağdaş Tiyatro Beyaz Liberal Vicdan Sömürgecilik Kimlik Bunalımı
This article examines Maria Velasco’s play Save Yourself from the Beauties I Wished Upon You through the lens of postcolonial identities. It explores how identity crises and the construction of personal identity unfold in the process of confronting the colonial past of the West. The main character, Maria, driven by guilt inherited from Europe’s colonial history, seeks to prove her allegiance to the oppressed, yet unintentionally reproduces colonial patterns of thought. Her relationship with her partner Pap questions the power dynamics between the colonizer and the colonized through the notion of love, while her relationship with her father deepens her internal conflicts and identity turmoil. The study discusses the complexities of postcolonial identities and the paradoxes of individual identity formation. Velasco’s text draws attention to the impasses faced by the individual in constructing identity, particularly within the framework of political correctness and critiques of the “white liberal conscience.”
Maria Velasco Postcolonialism Contemporary Theatre White Liberal Conscience Colonialism Identity Crisis
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Music (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | March 12, 2025 |
Acceptance Date | May 17, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 12 Issue: 1 |