Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE SOLO VOKAL İCRACILIĞIN ADLANDIRMA / İFADE FARKLILIĞINDA YATAN TEMEL DİNAMİKLER

Yıl 2016, Sayı: 8, 27 - 34, 25.08.2016

Öz

Kaynakça

  • (1944, Temmuz 15). Radyo Dergisi, s. 14.
  • (1954, Ekim 23). Radyo Haftası , s. 5.
  • AKTÜZE, İ. (1993-1995). "Radyo'da Müzik" maddesi. Dünden Bugüne İstanbul Ansiklopedisi. içinde İstanbul: İletişim Yayınları.
  • AKYOL, C. (2010). Dilin Kökeni ve Gelişimi.
  • 34 Fatih COŞKUN
  • Ali Rıza Avni Bant ve Plak Arşivi. E.Ü.Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Görsel İşitsel Arşivi. (tarih yok).
  • alkislarlayasiyorum.com/icerik/64127/bill-clinton-saksafon-sov. (tarih yok). alkislarlayasiyorum.com: http://www.alkislarlayasiyorum.com adresinden alındı.
  • ALTHUSSER, L. (2014). İdeoloji Ve Devletin İdeolojik Aygıtları. İthaki.
  • DİNÇ, A. (2000). İstanbul Radyosunun Öyküsü, İstanbul Radyosu : Anılar, Yaşantılar. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • DOĞAN, İ. (2000). Sosyoloji, Kuramlar Ve Sorunlar. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • EROL, A. (2002). Popüler Müziği Anlamak : Kültürel Kimlik Bağlamında Popüler Müzikte Anlam. İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • GÜRCAN, T., Müren, Z., & Programı, T. m. (1965). You Tube. Ocak 10, 2016 tarihinde You Tube: http://www.youtube.com adresinden alındı.
  • İPEK, B. (2008, Aralık 26). arsiv.sabah.com.tr. http://www.arsiv.sabah.com.tr adresinden alındı
  • KEAMMER, J. E. (1993). Music in Human Life. Austin: University Of Texsas Pres.
  • KÜTÜKÇÜ, T. (2012). Radyoculuk Geleneğimiz ve Türk Musikisi. İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • TANRIKORUR, C. (1998). Müzik Kimliğimiz Üzerine Düşünceler. İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • TÖR, V. N. (1999). Yıllar Böyle Geçti. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • YAZGAN, T. (2006). Önce Radyo Vardı. İstanbul: Tekin Yayınevi.

BASIC DYNAMICS OF DIFFERENCES IN NAMING / EXPRESSION OF SOLO VOCAL PRACTICES IN TURKEY

Yıl 2016, Sayı: 8, 27 - 34, 25.08.2016

Öz

In Turkey, people who singing is to be called in two different ways as "vocal artist”

and "singer". Similar naming differences as "music instrument artist" and "player" is

valid for the instrument to be played. The purpose of this article, the musicians are

similar in terms of music acts, why it is called in Turkey in a different way and this

appellation is to understand what the basic dynamics are. Working on behalf of the

discipline is to fit a frame and to make a systematic analysis, the ethnographic data

required for the post, Ege University Turkish Music State Conservatory at the

Department of Vocal Education consists of eight lecturer and nineteen students

were from my interviews with a limited focus group interviews. Articles in

observation and interview methods are used, the data obtained by these methods

was assessed in a conceptual framework.

Kaynakça

  • (1944, Temmuz 15). Radyo Dergisi, s. 14.
  • (1954, Ekim 23). Radyo Haftası , s. 5.
  • AKTÜZE, İ. (1993-1995). "Radyo'da Müzik" maddesi. Dünden Bugüne İstanbul Ansiklopedisi. içinde İstanbul: İletişim Yayınları.
  • AKYOL, C. (2010). Dilin Kökeni ve Gelişimi.
  • 34 Fatih COŞKUN
  • Ali Rıza Avni Bant ve Plak Arşivi. E.Ü.Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Görsel İşitsel Arşivi. (tarih yok).
  • alkislarlayasiyorum.com/icerik/64127/bill-clinton-saksafon-sov. (tarih yok). alkislarlayasiyorum.com: http://www.alkislarlayasiyorum.com adresinden alındı.
  • ALTHUSSER, L. (2014). İdeoloji Ve Devletin İdeolojik Aygıtları. İthaki.
  • DİNÇ, A. (2000). İstanbul Radyosunun Öyküsü, İstanbul Radyosu : Anılar, Yaşantılar. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • DOĞAN, İ. (2000). Sosyoloji, Kuramlar Ve Sorunlar. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • EROL, A. (2002). Popüler Müziği Anlamak : Kültürel Kimlik Bağlamında Popüler Müzikte Anlam. İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • GÜRCAN, T., Müren, Z., & Programı, T. m. (1965). You Tube. Ocak 10, 2016 tarihinde You Tube: http://www.youtube.com adresinden alındı.
  • İPEK, B. (2008, Aralık 26). arsiv.sabah.com.tr. http://www.arsiv.sabah.com.tr adresinden alındı
  • KEAMMER, J. E. (1993). Music in Human Life. Austin: University Of Texsas Pres.
  • KÜTÜKÇÜ, T. (2012). Radyoculuk Geleneğimiz ve Türk Musikisi. İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • TANRIKORUR, C. (1998). Müzik Kimliğimiz Üzerine Düşünceler. İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • TÖR, V. N. (1999). Yıllar Böyle Geçti. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • YAZGAN, T. (2006). Önce Radyo Vardı. İstanbul: Tekin Yayınevi.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Coşkun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Coşkun, F. (2016). TÜRKİYE’DE SOLO VOKAL İCRACILIĞIN ADLANDIRMA / İFADE FARKLILIĞINDA YATAN TEMEL DİNAMİKLER. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi(8), 27-34.
AMA Coşkun F. TÜRKİYE’DE SOLO VOKAL İCRACILIĞIN ADLANDIRMA / İFADE FARKLILIĞINDA YATAN TEMEL DİNAMİKLER. EKOD. Ağustos 2016;(8):27-34.
Chicago Coşkun, Fatih. “TÜRKİYE’DE SOLO VOKAL İCRACILIĞIN ADLANDIRMA / İFADE FARKLILIĞINDA YATAN TEMEL DİNAMİKLER”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, sy. 8 (Ağustos 2016): 27-34.
EndNote Coşkun F (01 Ağustos 2016) TÜRKİYE’DE SOLO VOKAL İCRACILIĞIN ADLANDIRMA / İFADE FARKLILIĞINDA YATAN TEMEL DİNAMİKLER. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 8 27–34.
IEEE F. Coşkun, “TÜRKİYE’DE SOLO VOKAL İCRACILIĞIN ADLANDIRMA / İFADE FARKLILIĞINDA YATAN TEMEL DİNAMİKLER”, EKOD, sy. 8, ss. 27–34, Ağustos 2016.
ISNAD Coşkun, Fatih. “TÜRKİYE’DE SOLO VOKAL İCRACILIĞIN ADLANDIRMA / İFADE FARKLILIĞINDA YATAN TEMEL DİNAMİKLER”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 8 (Ağustos 2016), 27-34.
JAMA Coşkun F. TÜRKİYE’DE SOLO VOKAL İCRACILIĞIN ADLANDIRMA / İFADE FARKLILIĞINDA YATAN TEMEL DİNAMİKLER. EKOD. 2016;:27–34.
MLA Coşkun, Fatih. “TÜRKİYE’DE SOLO VOKAL İCRACILIĞIN ADLANDIRMA / İFADE FARKLILIĞINDA YATAN TEMEL DİNAMİKLER”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, sy. 8, 2016, ss. 27-34.
Vancouver Coşkun F. TÜRKİYE’DE SOLO VOKAL İCRACILIĞIN ADLANDIRMA / İFADE FARKLILIĞINDA YATAN TEMEL DİNAMİKLER. EKOD. 2016(8):27-34.