Research Article
BibTex RIS Cite

THE GROUNDBASS TECHNİQUE İN 17THCENTURY MUSİC AND ITS IDENTİTY WİTHİN THE CONTEXT OF THE BAROQUE ERA)

Year 2015, Issue: 6, 71 - 80, 25.08.2015

Abstract

In the Baroque period, which was very important in the music history, crucial

Dynamics such as science, art, philosophy, social structure were questioned with the

changing World order. This process had wide reflections on music in the 17th

Century and had a lead on the development swhich were milestones in humanity.

Under the effects mentioned and with the compositions of the musicians of

Camerata, GroundBass was gradually replaced by the musical forms like Opera,

Madrigal, Concerto, Sonat, Choral-Prelud, Tocatto, Fuga, Dance Suite and reappeared

in the 20th Century.

Keywords: 17thCentury Music,

References

  • APEL, Willi (1974). Harvard Dictionary of Music, Second Edition, Massachusetts: The Beiknap Press of Harvard UniversityPress
  • BUKOFZER, Manfred (1955). TheBaroque in Music History. The Journal of Aesthetics and Art Criticism. Vol. 14, No. 2, Blackwell Publishing.
  • HODEIR, Andre (1999). Müzik Türleri ve Biçimler, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • GRIFFITHS, Paul (2006). Batı Müziğinin Kısa Tarihi, Cambridge: Camdridge University Press.
  • KAYGISIZ, Mehmet (1999). Müzik Tarihi, İstanbul: Kaynak Yayınları.
  • SACHS, Curt (1965). Kısa Dünya Musikisi Tarihi, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • SADIE, Stanley (2001). The New Grove Dictionary of Music &Musicians Edition 2, Oxford: Oxford University Press.
  • SIMPSON, Christopher (1959). The Division-Violistor Introduction To The Playing Up On A Ground, Londra: William Godbid Press.
  • WALTON, Charles (1974). Basic Forms in Music, California: Alfred Publishing.
  • İnternet Kaynakları
  • http://www.sheetmusicfox.com
  • http://imslp.org/wiki/Introduction_and_Passacaglia_in_D_minor_%28Reger,_Max%29

17. YÜZYIL MÜZİĞİ’NDE GROUNDBASS TEKNİĞİNİN BAROK DÖNEMİN BAĞLAMINDA TEMSİL ETTİĞİ KİMLİK1

Year 2015, Issue: 6, 71 - 80, 25.08.2015

Abstract

References

  • APEL, Willi (1974). Harvard Dictionary of Music, Second Edition, Massachusetts: The Beiknap Press of Harvard UniversityPress
  • BUKOFZER, Manfred (1955). TheBaroque in Music History. The Journal of Aesthetics and Art Criticism. Vol. 14, No. 2, Blackwell Publishing.
  • HODEIR, Andre (1999). Müzik Türleri ve Biçimler, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • GRIFFITHS, Paul (2006). Batı Müziğinin Kısa Tarihi, Cambridge: Camdridge University Press.
  • KAYGISIZ, Mehmet (1999). Müzik Tarihi, İstanbul: Kaynak Yayınları.
  • SACHS, Curt (1965). Kısa Dünya Musikisi Tarihi, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • SADIE, Stanley (2001). The New Grove Dictionary of Music &Musicians Edition 2, Oxford: Oxford University Press.
  • SIMPSON, Christopher (1959). The Division-Violistor Introduction To The Playing Up On A Ground, Londra: William Godbid Press.
  • WALTON, Charles (1974). Basic Forms in Music, California: Alfred Publishing.
  • İnternet Kaynakları
  • http://www.sheetmusicfox.com
  • http://imslp.org/wiki/Introduction_and_Passacaglia_in_D_minor_%28Reger,_Max%29
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Çağrıhan Erkan This is me

Publication Date August 25, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 6

Cite

APA Erkan, Ç. (2015). 17. YÜZYIL MÜZİĞİ’NDE GROUNDBASS TEKNİĞİNİN BAROK DÖNEMİN BAĞLAMINDA TEMSİL ETTİĞİ KİMLİK1. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi(6), 71-80.
AMA Erkan Ç. 17. YÜZYIL MÜZİĞİ’NDE GROUNDBASS TEKNİĞİNİN BAROK DÖNEMİN BAĞLAMINDA TEMSİL ETTİĞİ KİMLİK1. EKOD. August 2015;(6):71-80.
Chicago Erkan, Çağrıhan. “17. YÜZYIL MÜZİĞİ’NDE GROUNDBASS TEKNİĞİNİN BAROK DÖNEMİN BAĞLAMINDA TEMSİL ETTİĞİ KİMLİK1”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, no. 6 (August 2015): 71-80.
EndNote Erkan Ç (August 1, 2015) 17. YÜZYIL MÜZİĞİ’NDE GROUNDBASS TEKNİĞİNİN BAROK DÖNEMİN BAĞLAMINDA TEMSİL ETTİĞİ KİMLİK1. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 6 71–80.
IEEE Ç. Erkan, “17. YÜZYIL MÜZİĞİ’NDE GROUNDBASS TEKNİĞİNİN BAROK DÖNEMİN BAĞLAMINDA TEMSİL ETTİĞİ KİMLİK1”, EKOD, no. 6, pp. 71–80, August 2015.
ISNAD Erkan, Çağrıhan. “17. YÜZYIL MÜZİĞİ’NDE GROUNDBASS TEKNİĞİNİN BAROK DÖNEMİN BAĞLAMINDA TEMSİL ETTİĞİ KİMLİK1”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 6 (August 2015), 71-80.
JAMA Erkan Ç. 17. YÜZYIL MÜZİĞİ’NDE GROUNDBASS TEKNİĞİNİN BAROK DÖNEMİN BAĞLAMINDA TEMSİL ETTİĞİ KİMLİK1. EKOD. 2015;:71–80.
MLA Erkan, Çağrıhan. “17. YÜZYIL MÜZİĞİ’NDE GROUNDBASS TEKNİĞİNİN BAROK DÖNEMİN BAĞLAMINDA TEMSİL ETTİĞİ KİMLİK1”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, no. 6, 2015, pp. 71-80.
Vancouver Erkan Ç. 17. YÜZYIL MÜZİĞİ’NDE GROUNDBASS TEKNİĞİNİN BAROK DÖNEMİN BAĞLAMINDA TEMSİL ETTİĞİ KİMLİK1. EKOD. 2015(6):71-80.