Research Article
BibTex RIS Cite

TEPECİK PHİLHARMONİC ORCHESTRA İN THE CONTEXT OF CULTURAL HYBRİDİTY

Year 2015, Issue: 6, 1 - 12, 25.08.2015

Abstract

Turkey is a culturally diverse nation comprised of many ethnicities, each influencing

the artistic and cultural landscape of the country with its distinctive style. Among

the these ethnicities Roma are the most talented group in terms of adaptation. The

most important reason is the necessity to interact with others as a occupational.

Interaction requires the skill of adaptation, so as a result of this process the

hybridization can be emerged.

In the context of this article, the term hybridization refers to describe processes of

intercultural contact, mixing and combination in the moment of cultural exchange.

When there are contacts between communities, -especially musical ones- the

influences flow in both directions and the result are mostly creative hybrid cultural

practices. The process of globalization is contributing to hybridization today, most

visibly in the world music performances, from Turkey to India, by conventional

western musical instruments and music industry. As an example of Multiple

hybridization practices of Tepecik Filarmoni Orkestrası (Tepecik Philharmonic

Orchestra) is remarkable

References

  • ASHCROFT, Bill. GRIFFITHS, Gareth. TIFFIN, Helen. (2007). Post-Colonial Studies The Key Concepts, New York: Routledge.
  • BARTH, Fredrik (2001). “Giriş”, Etnik Gruplar ve Sınırları Kültürel Farklılığın Toplumsal Organizasyonu, (Çev: Ayhan Kaya - Seda Gürkan), İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • BAILY, John. COLLYER, Michael. (2006). “Introduction: Music and Migration”, Journal of Ethnic and Migration Studie, Vol. 32. No.2, ss.167-182, New York: Routledge.
  • BERGER, Hermann (2006). Çingene Mitolojisi, (Çev. Musa Yaşar Sağlam), Ankara: Ayraç Yayıncılık.
  • BURKE, Peter (2011). Kültürel Melezlik, (Çev. Mustafa Topal), İstanbul: Asur Yayınları.
  • CALHOUN, Craig (1998). “Community without Propinquity Revisited: Communications Technology and the Transformation of the Urban Public Sphere”, Sociological Inquiry, Vol. 68, No. 3, s. 391, Texas: University of Texas Press.
  • COHEN, Anthony P. (1999). Topluluğun Simgesel Kuruluşu, (Çev: Mehmet Küçük), İstanbul: Dost Kitabevi Yayınları.
  • DUYGULU, Melih (2006). Türkiye’de Çingene Müziği Batı Grubu Romanlarında Müzik Kültürü, İstanbul: Pan Yayıncılık. GAZİMİHAL, Mahmut Ragıp (1998). “Çingene Çalgıcılar”, Müzikalite Mevsimlik Müzik Haber Dergisi, Sayı: 6, ss. 46-47, Ankara.
  • MUTLU, Kubilay (2009). Hemşin Kültürel Kimliğinin Müziksel Dinamikleri, İzmir: D.E.Ü. Güzel Sanatlar Ens., Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • ONG, Walter J. (1995). Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi, (Çev: Sema Postacıoğlu Banon), İstanbul: Metis Yayınları.
  • YÜKSELSİN, İbrahim Yavuz (2000). Batı Türkiye Romanlarında Kültürel Kimlik, Profesyonel Müzisyenlik ve Müziksel Yaratıcılık, İzmir: D.E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlamamış Doktora Tezi.

KÜLTÜREL MELEZLİK BAĞLAMINDA TEPECİK FİLARMONİ ORKESTRASI

Year 2015, Issue: 6, 1 - 12, 25.08.2015

Abstract

References

  • ASHCROFT, Bill. GRIFFITHS, Gareth. TIFFIN, Helen. (2007). Post-Colonial Studies The Key Concepts, New York: Routledge.
  • BARTH, Fredrik (2001). “Giriş”, Etnik Gruplar ve Sınırları Kültürel Farklılığın Toplumsal Organizasyonu, (Çev: Ayhan Kaya - Seda Gürkan), İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • BAILY, John. COLLYER, Michael. (2006). “Introduction: Music and Migration”, Journal of Ethnic and Migration Studie, Vol. 32. No.2, ss.167-182, New York: Routledge.
  • BERGER, Hermann (2006). Çingene Mitolojisi, (Çev. Musa Yaşar Sağlam), Ankara: Ayraç Yayıncılık.
  • BURKE, Peter (2011). Kültürel Melezlik, (Çev. Mustafa Topal), İstanbul: Asur Yayınları.
  • CALHOUN, Craig (1998). “Community without Propinquity Revisited: Communications Technology and the Transformation of the Urban Public Sphere”, Sociological Inquiry, Vol. 68, No. 3, s. 391, Texas: University of Texas Press.
  • COHEN, Anthony P. (1999). Topluluğun Simgesel Kuruluşu, (Çev: Mehmet Küçük), İstanbul: Dost Kitabevi Yayınları.
  • DUYGULU, Melih (2006). Türkiye’de Çingene Müziği Batı Grubu Romanlarında Müzik Kültürü, İstanbul: Pan Yayıncılık. GAZİMİHAL, Mahmut Ragıp (1998). “Çingene Çalgıcılar”, Müzikalite Mevsimlik Müzik Haber Dergisi, Sayı: 6, ss. 46-47, Ankara.
  • MUTLU, Kubilay (2009). Hemşin Kültürel Kimliğinin Müziksel Dinamikleri, İzmir: D.E.Ü. Güzel Sanatlar Ens., Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • ONG, Walter J. (1995). Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi, (Çev: Sema Postacıoğlu Banon), İstanbul: Metis Yayınları.
  • YÜKSELSİN, İbrahim Yavuz (2000). Batı Türkiye Romanlarında Kültürel Kimlik, Profesyonel Müzisyenlik ve Müziksel Yaratıcılık, İzmir: D.E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlamamış Doktora Tezi.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Kubilay Mutlu This is me

Publication Date August 25, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 6

Cite

APA Mutlu, K. (2015). KÜLTÜREL MELEZLİK BAĞLAMINDA TEPECİK FİLARMONİ ORKESTRASI. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi(6), 1-12.
AMA Mutlu K. KÜLTÜREL MELEZLİK BAĞLAMINDA TEPECİK FİLARMONİ ORKESTRASI. EKOD. August 2015;(6):1-12.
Chicago Mutlu, Kubilay. “KÜLTÜREL MELEZLİK BAĞLAMINDA TEPECİK FİLARMONİ ORKESTRASI”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, no. 6 (August 2015): 1-12.
EndNote Mutlu K (August 1, 2015) KÜLTÜREL MELEZLİK BAĞLAMINDA TEPECİK FİLARMONİ ORKESTRASI. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 6 1–12.
IEEE K. Mutlu, “KÜLTÜREL MELEZLİK BAĞLAMINDA TEPECİK FİLARMONİ ORKESTRASI”, EKOD, no. 6, pp. 1–12, August 2015.
ISNAD Mutlu, Kubilay. “KÜLTÜREL MELEZLİK BAĞLAMINDA TEPECİK FİLARMONİ ORKESTRASI”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 6 (August 2015), 1-12.
JAMA Mutlu K. KÜLTÜREL MELEZLİK BAĞLAMINDA TEPECİK FİLARMONİ ORKESTRASI. EKOD. 2015;:1–12.
MLA Mutlu, Kubilay. “KÜLTÜREL MELEZLİK BAĞLAMINDA TEPECİK FİLARMONİ ORKESTRASI”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, no. 6, 2015, pp. 1-12.
Vancouver Mutlu K. KÜLTÜREL MELEZLİK BAĞLAMINDA TEPECİK FİLARMONİ ORKESTRASI. EKOD. 2015(6):1-12.