Bu araştırmanın amacı, A sınıfı olarak adlandırılan SCI-Expanded, SSCI ve A&HCI dizinli dergilerde yayımlanan ikinci/yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanına ilişkin makalelerin eğilimlerini tespit etmektir. Bu doğrultuda, ülkemizde A sınıfı dergi olarak kabul edilen Eğitim ve Bilim, Bilig ve Millî Folklor dergilerinin tüm sayıları incelenerek araştırma hedefine uygun 34 makale tespit edilmiştir. Araştırma, nitel bir yaklaşımla doküman analizi yöntemine göre tasarlanmıştır. Makaleler, bulundukları dergiye, yayın yılına, yazar sayısına ve uyruğuna, yayın diline, araştırma sorusu sayısına, başvurulan kaynak sayısına, araştırma yaklaşımına/desenine/yöntemine, örneklem düzeyine/sayısına/seçim yöntemine, kullanılan veri toplama araçlarına/yöntemine ve veri analiz yöntemine, tema ve konularına, amaçlarına ve sonuçlarına göre betimsel içerik analizine tabi tutulmuştur. Analizler sonucunda, makalelerin daha çok Bilig dergisinde ve en çok 2014 yılında yayımlandığı; çoğunlukla Türk yazarlar tarafından, tek yazarlı ve Türkçe yazıldığı; büyük bir kısmında araştırma sorusuna yer verilmediği ve çoğunda başvurulan kaynak sayısının 20’nin üstünde olduğu; çoğunun nitel araştırma yaklaşımını benimsediği; büyük bir kısmında örneklem olarak dokümanların kullanıldığı, örneklem büyüklüklerinin çoğunlukla 100’ün üzerinde olduğu ve sıklıkla amaçlı örnekleme yönteminin tercih edildiği; verilerin toplanmasında anketleri, verilerin analizinde ise betimsel istatistiği öncelediği belirlenmiştir. Makalelerin tema ve konu olarak Türkçe, Türk kültürü ve Türkiye’ye karşı durum/tutum/tercih odağında yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Son olarak araştırma sonuçları tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
İkinci/yabancı dil olarak Türkçe öğretimi A sınıfı dergiler araştırma eğilimleri betimsel içerik analizi. Teaching Turkish as a second/foreign language Class- A journals research trends descriptive content analysis.
The aim of this study is to determine the tendencies of the articles published in SCI-Expanded, SSCI and A&HCI indexed journals called Class-A in the field of teaching Turkish as a second/foreign language. In this direction, all issues of Education and Science, Bilig and National Folklore journals, which are accepted as Class-A journal in our country, were examined and 34 articles in accordance with the research target were identified. The research is designed according to the document analysis method with a qualitative approach. Articles were subjected to descriptive content analysis according to the journal, publication year, number of authors, nationality of authors, publication language, number of research questions, number of references referenced, research approach/ design/ method, sample level/ number/ selection method, data collection tools/ method used and data analysis method, themes and topics, objectives and results. As a result of the analyzes, the articles were mostly published in Bilig journal and mostly in 2014; mostly by Turkish writers, with a single author and written in Turkish; most of them do not include research questions and the number of references consulted in most of them is over 20; most of them adopt a qualitative research approach; where a large proportion of documents are used as samples, the sample sizes are mostly over 100 and the purposive sampling method is often preferred; it was determined that it prioritized questionnaires in the collection of data and descriptive statistics in the analysis of the data. It was determined that the articles focused on Turkish, Turkish culture and the situation/ attitude/ preference towards Turkey as a theme and topic. Finally, the results of the research were discussed and suggestions were made.
Teaching Turkish as a second/foreign language Class- A journals research trends descriptive content analysis.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Language Studies |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Submission Date | August 9, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 9 |