Dijitalleşmenin yayılmasının bir sonucu iş tanımları, hayatımızda farklı bir boyuta ulaşmıştır. Eğitim, eğlence, turizm, alışveriş ve sağlık gibi tüm sektörlerde köklü bir değişim gerçekleşmiştir. Bunlara ek olarak, ulusal ve uluslararası ilişkiler ile siyaset de internetin gelişiyle dijital araçları kullanmaya başlamıştır. Bu nedenle, dijitali bir araç olarak kullanma açıkça yaygın hale gelmiştir. Bu kapsamda, literatürde dijital diplomasi çalışmalarının bibliyometrik analizi yapılmış ve bu çalışmada konuya sistematik bir bakış açısı elde edilmiştir. Scopus veri tabanı üzerinden dijital diplomasi ile ilgili çalışmalara ulaşılmış, VOS viewer ile gerçekleşen çalışmayla anahtar kelimeler, yazarlar, ülkeler ve kaynaklar açısından analiz edilmiştir. En çok tekrarlanan anahtar kelimeler arasında dijital diplomasi, kamu diplomasisi ve sosyal medya yer almaktadır. Manor, I. ve Bjola C. en çok yayınlanmış yazarlar olarak yer almaktadır. Atıf ve çalışma sayısı açısından ilk sırada “Place Branding and Public Diplomacy” ve “The Hague Journal of Diplomacy” dergileri ilk sıralarda yer almaktadır. ABD, Birleşik Krallık ve Avustralya en çok çalışma yapan ülkelerin başında gelmektedir. Yapılan çalışmayla mevcut durum analizi yapılmış olup, çalışma sonucunda yeni yapılacak olan araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.
As a result of the spread of digitalisation, job descriptions have reached a different dimension in our lives. A radical change has taken place in all sectors such as education, entertainment, tourism, shopping and health. In addition, national and international relations and politics have also started to use digital tools with the advent of the Internet. Therefore, the use of digital as a tool has clearly become widespread. In this context, a bibliometric analysis of digital diplomacy studies in the literature was conducted and a systematic perspective on the subject was obtained in this study. Studies on digital diplomacy were accessed through the Scopus database and analysed in terms of keywords, authors, countries and sources with the VOS viewer. Among the most repeated keywords are digital diplomacy, public diplomacy and social media. Manor, I. and Bjola C. are the most published authors. "Place Branding and Public Diplomacy" and "The Hague Journal of Diplomacy" ranked first in terms of the number of citations and studies. The USA, the United Kingdom and Australia are the leading countries with the highest number of studies. The current situation has been analysed and suggestions have been made for new researches to be conducted as a result of the study.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Globalisation and Culture |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | October 27, 2023 |
Submission Date | September 6, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: Özel Sayı 1 (Cumhuriyetin 100. Yılına) |