Research Article
BibTex RIS Cite

A Survey on Perceptions of Playing any Musical Instrument of the Individuals who Receive Amateur Musical Education: A Metaphorical Analysis

Year 2023, Issue: Özel Sayı 1 (Cumhuriyetin 100. Yılına), 1427 - 1438, 27.10.2023
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1357099

Abstract

Phenomenological study is a type of research that reveals emotional and often intense human experiences. The main purpose of this qualitative and phenomenological study is to examine the perceptions of primary, secondary and high school students who play any musical instrument of playing the musical instruments through metaphors they develop. The study group consists of 314 students studying in primary, secondary and high schools in Çankaya district of Ankara province. A questionnaire form developed by the researchers was used to collect data. The first section of the questionnaire included demographic characteristics of the students. The second section of the questionnaire included a statement for exploring metaphorical opinions: “Playing the instrument is like ... because …” along with the questions related to the organization and terms of the competition. While completing this statement, the students were expected to focus on a single metaphorical concept and write clearly the mental image they develop. The written answers constitute the database of the study. Metaphor-oriented studies are based on two purposes. The former is to describe the situation and the latter is to accelerate and improve the research process. In this study, the latter was selected and metaphors on abstract scientific subjects were used as pedagogical tools. 68.15% of the participants were female and 31.85% were male. In this qualitative study, 9 themes including pleasure, imagination, sharing and recovery, development-effort, life source, entertainment, art, independence and nature-environment were identified. The results of the study revealed that the students who played amateur instruments produced multiple and different metaphors about the concept of playing an instrument. The distribution of the participants’ responses was as follows: pleasure (30.11%), imagination (17.96%), sharing and recovery (12.98%), development-effort (8.84%), life source (8.29%), entertainment (7.73%), art (5,52%), independence (4,70%) and nature-environment (3.87 %).

References

  • Akça, O., Şen, Ç., & Kurtaslan, Z. (2019). Bilim ve Sanat Merkezleri Müzik Alanı Öğrencilerin Müzik Kavramına Yönelik Algılarının Belirlenmesi: Bir Metafor Analizi Çalışması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 5(10), 123-145
  • Akşehirli, S. (2007). Çağdaş Metafor Teorisi. http://www.ege-edebiyat.org/. [Erişim Tarihi: 13.09.2021]. Babacan, E. (2014). Agsl Öğrencilerinin Müzik Kavramina İlişkin Algilari: Metafor Analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 24, 132.
  • Bozoğlu Demir, H. & Kumtepe, M. A. (2021). Examination of Family Support of Musicology Students in Instrument Education in Terms of Different Variables: example of Kırıkkale. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 6(16), 1726-1746.
  • Çevik Kılıç, D. B., & Kademli, B. (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Dersi Kavramına Ilişkin Metaforik Algıları. ERASMUS Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Uluslararası Akademik Çalışmalar Sempozyumu, İzmir, s. 109-117.
  • Çevik, D. B. (2007). Müzik Öğretim Yöntemlerinden, Orff Müzik Öğretisine Genel Bir Bakış. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(1), 95-100.
  • Creswell, J. W. (2007), Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches. (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Dinç Altun, Z., & Muşmul, E. (2018). Keman Eğitimi Kursuna Katılan Bireylerin “Müzik” Kavramına Yönelik Metaforik Algılarının İncelenmesi. Online Journal of Music Sciences, 3(2), 46-62.
  • Düzgören, H., & Gerekten, S. E. (2017). Anadolu Lisesi Öğrencilerinin ‘Müzik Dersi’ Kavramına Ilişkin Algıları: Metafor Analizi. Online Journal of Music Sciences, 2(3), 86-117.
  • Göğüş, G. (2008). İlköğretim I. Kademe Müzik Eğitiminde Öğretmenin Etkinliği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 369-382.
  • Hallam, S. (2001). “Learning in music”, Issues in Music Teaching, Florence: Routledge, s. 61-75.
  • Jensen, F. N. (2006). Metaphors as a Bridge to Understanding Educational and Social Contexts. International Journal of Qualitative Methods, 5(1), 1-17.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama Için Bir Rehber. (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel Akademik.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. London: Sage.
  • Morgan, G. (1998). Yönetim ve Örgüt Teorilerinde Metafor. (G. Bulut, Çev.) İstanbul: Mess.
  • Orhan, G. (2019). Taşımalı ve Merkezi Eğitim Veren Ortaokullardaki Öğrencilerin Müzik Dersine Yönelik Metafor Örneklerinin Karşılaştırılması (Şanlıurfa İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Özmenteş, S. (2013). Çalgı Eğitiminde Öğrenci Motivasyonu ve Performans. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 320-331.
  • Sun, M., & Seyrek, H. (2002). Okul Öncesi Eğitiminde Müzik. İzmir: MEY Müzik Eserleri.
  • Suzuki, S. (2010). Sevgiyle Eğitmek: Yetenek Eğitimine Yönelik Mükemmel Bir Yaklaşım. İstanbul: J. Alfred Publishing izniyle Porte Müzik.
  • Tez, İ., & Aydıner-Uygun M. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Dersi Ve Müzik Öğretmenine Ilişkin Algılarının Metaforik Analizi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 6(2), 415-453.
  • Uçan, A. (2005). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi. Ankara: Evrensel.
  • Uluğbay, S. (2013). Müzik Eğitiminin Çocuk Zekâsına Olan Etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 1025-1034.
  • Uyan, Z. D. (2013). Özengen Müzik Eğitimi Alma Durumu ile Okula Yönelik Tutum Arasındaki İlişkiler. Fine Arts, 8(2), 252-268.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, A. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (5. Baskı), Ankara: Seçkin Yayınevi

Özengen Çalgı Eğitimi Alan Bireylerin Çalgı Çalmaya İlişkin Algıları: Bir Metafor Analiz Çalışması

Year 2023, Issue: Özel Sayı 1 (Cumhuriyetin 100. Yılına), 1427 - 1438, 27.10.2023
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1357099

Abstract

Fenomenolojik çalışma, duygusal ve çoğunlukla yoğun insan deneyimlerini ortaya çıkaran bir araştırma türüdür. Bu nitel ve fenomenolojik çalışmanın temel amacı herhangi bir müzik aleti çalan ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin geliştirdikleri metaforlar aracılığıyla müzik aleti çalmaya yönelik algılarını incelemektir. Çalışma grubunu Ankara ili Çankaya ilçesindeki ilkokul, ortaokul ve liselerde öğrenim gören 314 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu kullanıldı. Anketin ilk bölümünde öğrencilerin demografik özellikleri yer almaktadır. Anketin ikinci bölümünde metaforik görüşlerin araştırılmasına yönelik “Enstrüman çalmak … gibidir çünkü…” ifadesi ile yarışmanın organizasyonu ve şartlarına ilişkin sorular yer almıştır. Bu ifadeyi doldururken öğrencilerden tek bir metaforik kavrama odaklanmaları ve geliştirdikleri zihinsel imajı net bir şekilde yazmaları beklenmiştir. Yazılı cevaplar çalışmanın veri tabanını oluşturmaktadır. Metafor odaklı çalışmalar iki amaca dayanmaktadır. Birincisi durumu tanımlamak, ikincisi ise araştırma sürecini hızlandırmak ve geliştirmektir. Bu çalışmada ikincisi seçilmiş ve soyut bilimsel konulara ilişkin metaforlar pedagojik araç olarak kullanılmıştır. Katılımcıların %68,15'i kadın, %31,85'i erkektir. Bu nitel araştırmada zevk, hayal gücü, paylaşma ve iyileşme, gelişme-çaba, yaşam kaynağı, eğlence, sanat, bağımsızlık ve doğa-çevre olmak üzere 9 tema belirlendi. Araştırmanın sonuçları amatör enstrüman çalan öğrencilerin enstrüman çalma kavramına ilişkin çok sayıda ve farklı metafor ürettiklerini ortaya koymuştur. Katılımcıların yanıtlarının dağılımı şu şekilde oluşmuştur: zevk (%30,11), hayal gücü (%17,96), paylaşma ve iyileşme (%12,98), gelişim-çaba (%8,84), yaşam kaynağı (%8,29), eğlence (%7,73) ), sanat (%5,52), bağımsızlık (%4,70) ve doğa-çevre (%3,87).

Ethical Statement

Bu araştırmanın, Ordu Üniversitesi tarafından 27.10.2022 tarihinde 2022-205 sayılı kararıyla verilen etik kurul izni bulunmaktadır. Bu araştırmanın planlamasından, uygulanmasına ve sonuçlandırılmasına kadar olan tüm süreçte “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. Yönergenin ikinci bölümü olan “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemiştir. Bu araştırmanın yazım sürecinde bilimsel, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamıştır. Bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir.

References

  • Akça, O., Şen, Ç., & Kurtaslan, Z. (2019). Bilim ve Sanat Merkezleri Müzik Alanı Öğrencilerin Müzik Kavramına Yönelik Algılarının Belirlenmesi: Bir Metafor Analizi Çalışması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 5(10), 123-145
  • Akşehirli, S. (2007). Çağdaş Metafor Teorisi. http://www.ege-edebiyat.org/. [Erişim Tarihi: 13.09.2021]. Babacan, E. (2014). Agsl Öğrencilerinin Müzik Kavramina İlişkin Algilari: Metafor Analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 24, 132.
  • Bozoğlu Demir, H. & Kumtepe, M. A. (2021). Examination of Family Support of Musicology Students in Instrument Education in Terms of Different Variables: example of Kırıkkale. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 6(16), 1726-1746.
  • Çevik Kılıç, D. B., & Kademli, B. (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Dersi Kavramına Ilişkin Metaforik Algıları. ERASMUS Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Uluslararası Akademik Çalışmalar Sempozyumu, İzmir, s. 109-117.
  • Çevik, D. B. (2007). Müzik Öğretim Yöntemlerinden, Orff Müzik Öğretisine Genel Bir Bakış. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(1), 95-100.
  • Creswell, J. W. (2007), Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches. (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Dinç Altun, Z., & Muşmul, E. (2018). Keman Eğitimi Kursuna Katılan Bireylerin “Müzik” Kavramına Yönelik Metaforik Algılarının İncelenmesi. Online Journal of Music Sciences, 3(2), 46-62.
  • Düzgören, H., & Gerekten, S. E. (2017). Anadolu Lisesi Öğrencilerinin ‘Müzik Dersi’ Kavramına Ilişkin Algıları: Metafor Analizi. Online Journal of Music Sciences, 2(3), 86-117.
  • Göğüş, G. (2008). İlköğretim I. Kademe Müzik Eğitiminde Öğretmenin Etkinliği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 369-382.
  • Hallam, S. (2001). “Learning in music”, Issues in Music Teaching, Florence: Routledge, s. 61-75.
  • Jensen, F. N. (2006). Metaphors as a Bridge to Understanding Educational and Social Contexts. International Journal of Qualitative Methods, 5(1), 1-17.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama Için Bir Rehber. (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel Akademik.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. London: Sage.
  • Morgan, G. (1998). Yönetim ve Örgüt Teorilerinde Metafor. (G. Bulut, Çev.) İstanbul: Mess.
  • Orhan, G. (2019). Taşımalı ve Merkezi Eğitim Veren Ortaokullardaki Öğrencilerin Müzik Dersine Yönelik Metafor Örneklerinin Karşılaştırılması (Şanlıurfa İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Özmenteş, S. (2013). Çalgı Eğitiminde Öğrenci Motivasyonu ve Performans. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 320-331.
  • Sun, M., & Seyrek, H. (2002). Okul Öncesi Eğitiminde Müzik. İzmir: MEY Müzik Eserleri.
  • Suzuki, S. (2010). Sevgiyle Eğitmek: Yetenek Eğitimine Yönelik Mükemmel Bir Yaklaşım. İstanbul: J. Alfred Publishing izniyle Porte Müzik.
  • Tez, İ., & Aydıner-Uygun M. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Dersi Ve Müzik Öğretmenine Ilişkin Algılarının Metaforik Analizi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 6(2), 415-453.
  • Uçan, A. (2005). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi. Ankara: Evrensel.
  • Uluğbay, S. (2013). Müzik Eğitiminin Çocuk Zekâsına Olan Etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 1025-1034.
  • Uyan, Z. D. (2013). Özengen Müzik Eğitimi Alma Durumu ile Okula Yönelik Tutum Arasındaki İlişkiler. Fine Arts, 8(2), 252-268.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, A. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (5. Baskı), Ankara: Seçkin Yayınevi
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Music Education
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Sevilay Kalay Meydan 0000-0002-3435-6123

Selin Özdemir 0000-0002-1881-5422

Publication Date October 27, 2023
Submission Date September 8, 2023
Published in Issue Year 2023 Issue: Özel Sayı 1 (Cumhuriyetin 100. Yılına)

Cite

APA Kalay Meydan, S., & Özdemir, S. (2023). A Survey on Perceptions of Playing any Musical Instrument of the Individuals who Receive Amateur Musical Education: A Metaphorical Analysis. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi(Özel Sayı 1 (Cumhuriyetin 100. Yılına), 1427-1438. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1357099