Bu araştırmada, ortaokul müzik derslerinde Web 2.0 araçları kullanımının öğrencilerin müzik dersine yönelik motivasyonları üzerindeki etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma dört aşamada gerçekleştirilmiştir. İlk aşamada literatür taraması yapılmış, araştırma ve yorumlama sürecinde faydalanılabilecek kaynaklara ulaşılarak araştırmanın kavramsal çerçevesi oluşturulmuştur. İkinci aşamada, araştırmanın yöntemi ortaya konulmuş ve çalışma grubu belirlenmiştir. Betimsel nitelikteki bu çalışmada “nicel araştırma yöntemi” benimsenmiş; bu doğrultuda “ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen” kullanılmıştır. Araştırma verileri “Müzik Dersi Motivasyon Ölçeği” ile elde edilmiştir. Araştırma alanı, Kayseri ili Develi ilçesi Selçuk Maşlak Ortaokulu’nun 6. Sınıf öğrencileri olarak sınırlandırılmıştır. 54 erkek 46 kız olmak üzere toplam 100 öğrencinin bulunduğu dört şube arasından yansız atama yöntemiyle belirlenen iki şube deney grubu diğer iki şube ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Çalışmanın üçüncü aşamasında uygulama süreci gerçekleştirilmiştir. Bu süreçte, deney ve kontrol grubuna ön test yapılmıştır. Sonrasında, her hafta bir ders saati olmak üzere dokuz hafta süresince “nota öğretimi ve enstrüman tanıtımı” konuları deney grubundaki öğrencilerle “Web 2.0 araçları (Google Slaytlar, Wordwall, H5p Hotspot, Musictheory.Net, Quizlet, Coggle, Learning Apps. Org, Wordart, Canva ve Google Sites)” kullanılarak işlenmiş; aynı konular kontrol grubundaki öğrencilerle geleneksel yöntemlerle işlenmiştir. Konuların tamamlanmasının ardından deney ve kontrol grubuna son test uygulanmıştır. Çalışmanın dördüncü aşamasında ön test ve son testlerden elde edilen veriler analiz edilmiştir. Verilerin analizinde “SPSS 25.0 for Windows” programı kullanılmıştır. Analizlerden elde edilen verilere göre, deney grubu öğrencilerinde müzik dersine yönelik motivasyon seviyesinin, kontrol grubu öğrencilerindeki motivasyon seviyesine göre anlamlı şekilde daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Buradan hareketle müzik derslerinin işlenişinde “Web 2.0 araçları” kullanımının öğrencilerin müzik dersine yönelik motivasyonları üzerinde olumlu etkilerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın son aşamasında, elde edilen veriler raporlaştırılmıştır.
In this study, it was aimed to determine the effects of using Web 2.0 tools in middle school music lessons on students' motivation towards music lessons. The research was conducted in four stages. In the first stage, a literature review was conducted and the conceptual framework of the research was created by accessing the resources that could be utilized in the research and interpretation process. In the second stage, the method of the research was revealed and the study group was determined. In this descriptive study, "quantitative research method" was preferred; therefore, "experimental design with pretest-posttest control group" was used. The research data were obtained through "Music Lesson Motivation Scale". The research area was limited to 6th grade students of Selçuk Maşlak Secondary School in Develi district of Kayseri province. Among the four classes with a total of 100 students (54 boys and 46 girls), two classes were determined as the experimental group and the other two classes were determined as the control group by random assignment method. In the third stage of the study, the implementation process was carried out. In this process, the experimental and control groups were first asked to fill out a pre-test was conducted. Then, for nine weeks, one class hour each week, the topics of "note teaching and instrument introduction" were taught using "Web 2.0 tools (Google Slides, Wordwall, H5p Hotspot, Musictheory.Net, Quizlet, Coggle, Learning Apps. Org, Wordart, Canva and Google Sites)" with the students in the experimental group; the same topics were taught using traditional methods with the students in the control group. After the completion of the subjects, a post-test was administered to the experimental and control groups. In the fourth stage of the study, the data obtained from the pre-test and post-test were analyzed. "SPSS 25.0 for Windows" program was used to analyze the data. According to the data obtained from the analysis, it was determined that the motivation level of the experimental group students towards music lessons was significantly higher than the the control group students. From this point of view, it was concluded that the use of "Web 2.0 tools" in the processing of music lessons has positive impacts on students' motivation towards music lessons. In the last stage of the research, the data obtained were reported.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Music Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | November 22, 2023 |
Acceptance Date | December 13, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 13 |