Research Article
BibTex RIS Cite

Elektronik Orgun Müzik Derslerinde Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2024, Issue: 14, 1300 - 1318, 29.02.2024
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1407947

Abstract

Bu araştırmada elektronik orgun müzik derslerinde kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışma yöntemi çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu araştırma amaçlı örnekleme yöntemi ile 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Trabzon ilinde görev yapan 12 müzik öğretmeninden oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve çalışma grubundaki öğretmenler ile görüşmeler yapılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler ise betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elektronik orgu bazı öğretmenlerin müzik derslerinde kullandığı, bazılarının ise kullanmadığı ve derslerde elektronik org kullanılmasının birçok açıdan olumlu yanının olduğu tespit edilmiştir. Bu doğrultuda müzik öğretmenleri, elektronik orgun birçok sebepten ötürü derslerde tercih sebebi olabildiğini, okul şarkısı-marş öğretimi, farklı çalgı seslerinin tanıtımı, Türk müziği öğretimi gibi konular bakımından önemli bir çalgı olduğunu, dersin işleyişi ve verimini olumlu yönde etkilediğini, elektronik orgun müzik dersinde kullanılan çalgılar arasında olması gerektiğini ve elektronik orgun önemli bir eşlik çalgısı olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenlerin lisans eğitimleri boyunca yeteri düzeyde elektronik org eğitimi almadığı, meslek yaşantılarında da bununla hizmet içi eğitim ya da seminer almadığı belirlenmiş ancak elektronik orga yönelik bir eğitim alınmasının son derece faydalı olacağı yönünde görüş belirttikleri tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda elektronik org kullanımına yönelik yönlendirici ve geliştirici olduğu düşünülen çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Acim, S. (2004). Müzik Eğitimi Programları “Elektronik Org Eğitimi” Dersinin ve Amaçlarının Yeniden Gözden Geçirilmesi, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya.
  • Arapgirlioğlu, H. (2003). Müzik Teknolojisi ve Yeni Yüzyılda Müzik Eğitimi. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Eğitimi Sempozyumu, 30-31 Ekim 2003, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Arapgirlioğlu, H., ve Kabataş, M. (2018). En Sevdiğim Ders Elektronik Org Dersi. European Conference On Scıence, Art & Culture, 19-22 Nisan 2018, Antalya: Gece Kitaplığı, 321-327.
  • Bayraktar, E. (1989). Müzik Öğretimi ve Çağdaş Teknoloji, Ortaöğretim Kurumlarında Müzik Öğretimi ve Sorunları. Türk Eğitim Derneği VII. Öğretim Toplantısı Paneli. 25-26 Mayıs 1989, Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları. 158-176.
  • Beşer, U. (2010). Müzik Eğitiminde Teknoloji Kullanımının Müzik Eğitimcileri Açısından Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Bilgin,S. (1998). İlköğretim Okullarının 2.Kademesinde Müzik Eğitiminde Kullanılan Şarkıların Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü Çıkışlı Müzik Öğretmenleri Tarafından Piyano ile Eşliklenmesi. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Bulut, D. (2004). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Alınan Piyano Eğitiminin Müzik Öğretmenliğinde Kullanılabilirliği. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu. 7-10 Nisan 2004, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Büyüköztürk, Ş. vd. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (26. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Chamberlin, L., Clark, R. W., & Svengalis, J. N. (1993). Success With Keyboards in Middle School: Successful Keyboard Programs in Two Middle Schools Point the Way For Other Schools to Follow İn İntroducing Keyboards to the Music Classroom. Music Educators Journal, 79(9), 31-36.
  • Creswell, J. W., Hanson, W. E., Clark Plano, V. L., & Morales, A. (2007). Qualitative Research Designs: Selection and İmplementation. The Counseling Psychologist, 35(2), 236-264.
  • Çevik Kılıç, D. B. (2016). Elektronik Org Eğitimi Dersine İlişkin Müzik Öğretmeni Adayların Düşünceleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 354-359.
  • Dalmışlı, F. (2013). Müzik Eğitiminde Materyal Geliştirme. Yüksek Lisans Tezi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi. Dayı, E. ve Öztürk, F. G. (2019). Türkiye’de Zihinsel Engelli Öğrencilere Hizmet Veren Özel Eğitim Okulları, Müzik Öğretmenleri ve Müzik Sınıflarının Durumunun İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(69), 218-231.
  • Eğilmez, O. H. (2003). Türkiye’de Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlardaki Piyano Öğretiminin Müzik Öğretmenlerinin Müzik Derslerinde Piyano/Elektronik Orgu Kullanabilme Yeterliliklerine İlişkin Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Halvaşi, B., ve Akgül, A. (2019). Piyano Eşlik Eğitiminde Popüler Müzik, Elektronik Org Uygulamaları ile Özgüvenin Yeri ve Önemi. Avcı Akbel, B. (Ed.), Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları I İçinde, 69-77.
  • Kabataş, M., ve Nergiz, E. (2017). Müzik Öğretmenliği Programlarında Yer Alan “Elektronik Org” Dersi Üzerine Bir İnceleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(59) 529-542.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi (19. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Karataş, K. O. (2020). Türk Müziği Makam Dizilerinin Öğretiminde Mikrotonal Fonksiyonlu Elektronik Org Kullanımının Etkisi. Doktora Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Kardeş, B. (2018). Müzik Eğitiminde Kullanılan Şarkıların Eşliklenmesine Yönelik Materyal Geliştirme ve Kullanılabilirliği. Doktora Tezi. Bursa: Uludağ Üniversitesi.
  • Kocaman, A. (2012). İlköğretim Okulları Ikinci Kademe Müzik Derslerinin Ses Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Bursa: Uludağ Üniversitesi.
  • Levendoğlu, O. (2004,). Teknoloji Destekli Çağdaş Müzik Eğitimi. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu. 7-10 Nisan 2004, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Levent, A. (2013). İlköğretimde Müzik Öğretmeninin Kullandığı Çalgının Öğrencinin Derse İlişkin Tutumuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Tokat: Gazi Osman Paşa Üniversitesi.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic İnquiry. Beverly Hills, CA: Sage
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An Expanded Sourcebook: Qualitative Data Analysis (Second edition). Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, Inc.
  • Özdemir, G., ve Yıldız, G. (2011). İlköğretim Okullarında Müzik Dersine Ait Öğrenme Ortamlarının Fiziksel Durumları: Akdeniz Bölgesi Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(22), 224-237.
  • Özkandemir, O. (2019). İlkokul Müzik Derslerinde Robotik ve Kodlama Programlarının Kullanılmasına Yönelik Örnek Bir Çalışma. Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Öztürk, G., ve Öztürk, Ö. (2019). Müzik Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim İhtiyaçları (Tokat İli Örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(5), 1921-1934.
  • Öztürk, S. (2011). Müzik Öğretmenliği Programında Alınan Piyano Eğitiminin Müzik Öğretmeninin Mesleki Yaşamına Katkısı. Yüksek Lisans Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Öztürk, S. (2015). Elektronik Org Eğitimi Dersinin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Görüşlerine Göre İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi.
  • Pala, A. vd. (2016). Müzik Öğretmenlerinin Ortaokul Müzik Derslerinde Piyano-Org Çalgılarını Kullanabilme Durumları (Malatya İli Örneği). 2. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, 26-28 Eylül 2016, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları, 10-22.
  • Punch, F.K. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. (Çev. Bayrak, D., Arslan, H.B. ve Akyüz, Z.) Ankara: Sayısal Kitabevi.
  • Rauscher, F. H. & Zupan, M. A. (2000). Classroom Keyboard İnstruction İmproves Kindergarten Children’s Spatial-Temporal Performance: A Field Experiment. Early Childhood Research Quarterly, 15(2), 215-228.
  • Salaman, W. (1997). Keyboards İn Schools. British Journal Of Music Education, 14(2), 143-149.
  • Tecimer, K. B. (2006). Internet ve Yaşam Boyu Müzik Eğitimi. Müzik Eğitimcileri Derneği Genel Merkezi Yayın Organı, 15(1), 8-9.
  • Umuzdaş, M. S. (2012,). Öğrencilerin Elektronik Org Dersine İlişkin Görüşleri (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği). III. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, 24-26 Mayıs 2012. Kütahya.
  • Umuzdaş, M. S. (2017). Müzik Öğretmenliği Öğrencilerinin Elektronik Org Eğitimi Dersindeki Deşifre Becerileri. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8(28).
  • Yalçın, P. D. (2019). Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Öğretmenlerinin Müzik Teknolojilerinden Yararlanma Durumlarına İlişkin Görüşleri. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 51-62.
  • Yengin, A. (2014). Müzik Teknolojilerinin Örgün Müzik Eğitiminde Kullanılma Durumlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Burdur İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Burdur: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (8. Baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, Y. M. (2021). Müzik Eğitiminde Öğretmen Çalgısı Olarak Bir Öneri: Ukulele. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (58), 733-746.
  • YÖK (1998). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları Kılavuzu. Https://Www.Yok.Gov.Tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/Egitim-Fakultesi-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari-Mart-1998.Pdf [Erişim Tarihi: 20.01.2023].
  • YÖK (2007). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları Kılavuzu. Https://Www.Yok.Gov.Tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/Egitim-Fakultesi-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari.Pdf [Erişim Tarihi: 20.01.2023].

Examination of Teachers’ Opinions on the Use of Electronic Organ in Music Lessons

Year 2024, Issue: 14, 1300 - 1318, 29.02.2024
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1407947

Abstract

This research aimed to examine teachers’ opinions on the use of electronic organ in music lessons. For this purpose, the research was carried out within the framework of the case study method, one of the qualitative research methods. The study group consisted of 12 music teachers working in Trabzon in the 2022-2023 academic year, using the sampling method for research purposes. A semi-structured interview form was used as a data collection tool and data was collected by conducting interviews with the teachers in the study group. The data obtained was analyzed using the descriptive analysis technique. As a result of the research, it was determined that some teachers use the electronic organ in music lessons, while others do not, and that using the electronic organ in lessons has many positive aspects. In this regard, music teachers say that the electronic organ can be preferred in lessons for many reasons, that it is an important instrument in terms of subjects such as school song-march teaching, the introduction of different instrument sounds, Turkish music teaching, that it positively affects the functioning and efficiency of the lesson, and that the electronic organ is used in music lessons. They stated that it should be among the instruments and that the electronic organ is an important accompaniment instrument. In addition, it was determined that teachers did not receive sufficient electronic organ training during their undergraduate education and did not receive in-service training or seminars in their professional lives, but they stated that receiving training on electronic organ would be extremely beneficial. In line with the results obtained from the research, various suggestions have been made that are thought to be guiding and improving the use of electronic organ.

References

  • Acim, S. (2004). Müzik Eğitimi Programları “Elektronik Org Eğitimi” Dersinin ve Amaçlarının Yeniden Gözden Geçirilmesi, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya.
  • Arapgirlioğlu, H. (2003). Müzik Teknolojisi ve Yeni Yüzyılda Müzik Eğitimi. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Eğitimi Sempozyumu, 30-31 Ekim 2003, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Arapgirlioğlu, H., ve Kabataş, M. (2018). En Sevdiğim Ders Elektronik Org Dersi. European Conference On Scıence, Art & Culture, 19-22 Nisan 2018, Antalya: Gece Kitaplığı, 321-327.
  • Bayraktar, E. (1989). Müzik Öğretimi ve Çağdaş Teknoloji, Ortaöğretim Kurumlarında Müzik Öğretimi ve Sorunları. Türk Eğitim Derneği VII. Öğretim Toplantısı Paneli. 25-26 Mayıs 1989, Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları. 158-176.
  • Beşer, U. (2010). Müzik Eğitiminde Teknoloji Kullanımının Müzik Eğitimcileri Açısından Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Bilgin,S. (1998). İlköğretim Okullarının 2.Kademesinde Müzik Eğitiminde Kullanılan Şarkıların Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü Çıkışlı Müzik Öğretmenleri Tarafından Piyano ile Eşliklenmesi. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Bulut, D. (2004). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Alınan Piyano Eğitiminin Müzik Öğretmenliğinde Kullanılabilirliği. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu. 7-10 Nisan 2004, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Büyüköztürk, Ş. vd. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (26. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Chamberlin, L., Clark, R. W., & Svengalis, J. N. (1993). Success With Keyboards in Middle School: Successful Keyboard Programs in Two Middle Schools Point the Way For Other Schools to Follow İn İntroducing Keyboards to the Music Classroom. Music Educators Journal, 79(9), 31-36.
  • Creswell, J. W., Hanson, W. E., Clark Plano, V. L., & Morales, A. (2007). Qualitative Research Designs: Selection and İmplementation. The Counseling Psychologist, 35(2), 236-264.
  • Çevik Kılıç, D. B. (2016). Elektronik Org Eğitimi Dersine İlişkin Müzik Öğretmeni Adayların Düşünceleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 354-359.
  • Dalmışlı, F. (2013). Müzik Eğitiminde Materyal Geliştirme. Yüksek Lisans Tezi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi. Dayı, E. ve Öztürk, F. G. (2019). Türkiye’de Zihinsel Engelli Öğrencilere Hizmet Veren Özel Eğitim Okulları, Müzik Öğretmenleri ve Müzik Sınıflarının Durumunun İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(69), 218-231.
  • Eğilmez, O. H. (2003). Türkiye’de Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlardaki Piyano Öğretiminin Müzik Öğretmenlerinin Müzik Derslerinde Piyano/Elektronik Orgu Kullanabilme Yeterliliklerine İlişkin Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Halvaşi, B., ve Akgül, A. (2019). Piyano Eşlik Eğitiminde Popüler Müzik, Elektronik Org Uygulamaları ile Özgüvenin Yeri ve Önemi. Avcı Akbel, B. (Ed.), Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları I İçinde, 69-77.
  • Kabataş, M., ve Nergiz, E. (2017). Müzik Öğretmenliği Programlarında Yer Alan “Elektronik Org” Dersi Üzerine Bir İnceleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(59) 529-542.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi (19. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Karataş, K. O. (2020). Türk Müziği Makam Dizilerinin Öğretiminde Mikrotonal Fonksiyonlu Elektronik Org Kullanımının Etkisi. Doktora Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Kardeş, B. (2018). Müzik Eğitiminde Kullanılan Şarkıların Eşliklenmesine Yönelik Materyal Geliştirme ve Kullanılabilirliği. Doktora Tezi. Bursa: Uludağ Üniversitesi.
  • Kocaman, A. (2012). İlköğretim Okulları Ikinci Kademe Müzik Derslerinin Ses Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Bursa: Uludağ Üniversitesi.
  • Levendoğlu, O. (2004,). Teknoloji Destekli Çağdaş Müzik Eğitimi. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu. 7-10 Nisan 2004, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Levent, A. (2013). İlköğretimde Müzik Öğretmeninin Kullandığı Çalgının Öğrencinin Derse İlişkin Tutumuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Tokat: Gazi Osman Paşa Üniversitesi.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic İnquiry. Beverly Hills, CA: Sage
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An Expanded Sourcebook: Qualitative Data Analysis (Second edition). Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, Inc.
  • Özdemir, G., ve Yıldız, G. (2011). İlköğretim Okullarında Müzik Dersine Ait Öğrenme Ortamlarının Fiziksel Durumları: Akdeniz Bölgesi Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(22), 224-237.
  • Özkandemir, O. (2019). İlkokul Müzik Derslerinde Robotik ve Kodlama Programlarının Kullanılmasına Yönelik Örnek Bir Çalışma. Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Öztürk, G., ve Öztürk, Ö. (2019). Müzik Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim İhtiyaçları (Tokat İli Örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(5), 1921-1934.
  • Öztürk, S. (2011). Müzik Öğretmenliği Programında Alınan Piyano Eğitiminin Müzik Öğretmeninin Mesleki Yaşamına Katkısı. Yüksek Lisans Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Öztürk, S. (2015). Elektronik Org Eğitimi Dersinin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Görüşlerine Göre İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi.
  • Pala, A. vd. (2016). Müzik Öğretmenlerinin Ortaokul Müzik Derslerinde Piyano-Org Çalgılarını Kullanabilme Durumları (Malatya İli Örneği). 2. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, 26-28 Eylül 2016, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları, 10-22.
  • Punch, F.K. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. (Çev. Bayrak, D., Arslan, H.B. ve Akyüz, Z.) Ankara: Sayısal Kitabevi.
  • Rauscher, F. H. & Zupan, M. A. (2000). Classroom Keyboard İnstruction İmproves Kindergarten Children’s Spatial-Temporal Performance: A Field Experiment. Early Childhood Research Quarterly, 15(2), 215-228.
  • Salaman, W. (1997). Keyboards İn Schools. British Journal Of Music Education, 14(2), 143-149.
  • Tecimer, K. B. (2006). Internet ve Yaşam Boyu Müzik Eğitimi. Müzik Eğitimcileri Derneği Genel Merkezi Yayın Organı, 15(1), 8-9.
  • Umuzdaş, M. S. (2012,). Öğrencilerin Elektronik Org Dersine İlişkin Görüşleri (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği). III. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, 24-26 Mayıs 2012. Kütahya.
  • Umuzdaş, M. S. (2017). Müzik Öğretmenliği Öğrencilerinin Elektronik Org Eğitimi Dersindeki Deşifre Becerileri. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8(28).
  • Yalçın, P. D. (2019). Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Öğretmenlerinin Müzik Teknolojilerinden Yararlanma Durumlarına İlişkin Görüşleri. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 51-62.
  • Yengin, A. (2014). Müzik Teknolojilerinin Örgün Müzik Eğitiminde Kullanılma Durumlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Burdur İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Burdur: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (8. Baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, Y. M. (2021). Müzik Eğitiminde Öğretmen Çalgısı Olarak Bir Öneri: Ukulele. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (58), 733-746.
  • YÖK (1998). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları Kılavuzu. Https://Www.Yok.Gov.Tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/Egitim-Fakultesi-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari-Mart-1998.Pdf [Erişim Tarihi: 20.01.2023].
  • YÖK (2007). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları Kılavuzu. Https://Www.Yok.Gov.Tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/Egitim-Fakultesi-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari.Pdf [Erişim Tarihi: 20.01.2023].
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Music Education
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Kamil Onur Karataş 0000-0002-7092-0182

Publication Date February 29, 2024
Submission Date December 21, 2023
Acceptance Date January 22, 2024
Published in Issue Year 2024 Issue: 14

Cite

APA Karataş, K. O. (2024). Elektronik Orgun Müzik Derslerinde Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi(14), 1300-1318. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1407947