Bu çalışmada, 2013 ve 2024 okul öncesi eğitim programlarının karşılaştırılarak incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesiyle gerçekleştirilmiştir. Veri kaynağı olarak hem 2013 hem de 2024 okul öncesi eğitim programlarından yararlanılmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan ve uzman görüşleri alınan “Program İnceleme Formu”yla veri kaynakları incelenmiş olup elde edilen veriler betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Analiz sonucunda; 2013 ve 2024 okul öncesi eğitim programlarına ait ana ve alt başlıkların büyük çoğunluğunun aynı olduğu ortaya çıkmıştır. 2013 okul öncesi eğitim programında yer alan “Okul Öncesi Dönemin Önemi” başlığı 2024 programında yer almamış ayrıca 2024 programına “Türkiye’de Uygulanan Okul Öncesi Eğitim Programlarının Tarihçesi” başlığının eklendiği sonucuna ulaşılmıştır. 2013 programında yer alan “Okul Öncesi Eğitiminin Değerlendirilmesi” başlığının da 2024 programında “Okul Öncesi Eğitimde Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme” başlığı şeklinde yer aldığı görülmüştür. Ayrıca okul öncesi eğitimin amaçları, temel ilkeleri, temel özelikleri, programın gelişim özellikleri ile kazanımlarda değişikliklerle ile birlikte yeni eklenen ifadelerin olduğu sonucun ulaşılmıştır. Öğrenme merkezlerinde hem değişikliklerin hem de yeni eklenen merkezlerin olduğu, etkinlik çeşitlerinde ise değişikliklerin olduğu ancak yeni eklenen etkinlik çeşidinin olmadığı ortaya çıkmıştır.
ETİK KURUL GEREKTİRMEYEN BİR ÇALIŞMA OLDUĞU İÇİN ETİK KURUL BELGESİ ALINMAMIŞTIR.
This study aimed to compare and examine the 2013 and 2024 preschool education programs. The study was carried out by document review, one of the qualitative research methods. Both 2013 and 2024 preschool education programs were used as data sources. Data sources were examined with the "Program Review Form" prepared by the researchers and expert opinions were received, and the obtained data were analyzed with the descriptive analysis technique. As a result of the analysis; It has been revealed that the majority of the main and sub-headings of the 2013 and 2024 preschool education programs are the same. It was concluded that the title "Importance of the Preschool Period" in the 2013 preschool education program was not included in the 2024 program, and the title "History of Preschool Education Programs Implemented in Turkey" was added to the 2024 program. It was observed that the title of "Evaluation of Preschool Education" in the 2013 program was also included as the title "Recognizing and Evaluation of the Child in Preschool Education" in the 2024 program. In addition, it has been concluded that there are new expressions added along with changes in the objectives, basic principles, basic features of preschool education, development features of the program and achievements. It was revealed that there were both changes and newly added centers in the learning centers, and that there were changes in the types of activities, but there were no newly added activity types.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | April 28, 2024 |
Submission Date | February 25, 2024 |
Acceptance Date | April 17, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 15 |