Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Medyada Kitap Okuma ve Yazma Durumları: “Wattpad” Örneği

Year 2024, Issue: 16, 391 - 422, 28.06.2024
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1471237

Abstract

Dijital ortamda okuma ve yazma becerilerinin kullanıldığı Wattpad, kullanıcılarının edebî metinlerle tanışma ve edebî metin oluşturma ihtiyaçlarına cevap vermeyi amaçlamış dijital okuryazarlık uygulamalarından biridir. Özellikle öğrenciler ve genç yazarlar arasında yaygın kullanım alanı bulan bu programın; niçin ve ne sıklıkla kullanıldığını tespit etmek, programın kullanıcılar üzerindeki etkilerini araştırmak, bu ve benzeri uygulamaların eğitim ve öğretimde daha verimli kullanılması açısından önem arz etmektedir. Bu gerekçeler göz önünde bulundurularak bu araştırma; ortaokul öğrencilerinin (5, 6 ve 7. sınıf), Wattpad uygulamasını kullanma sıklıkları ile amaçlarını tespit etmek, öğrencilerin programdan nasıl ve ne düzeyde etkilendiğini ortaya çıkarmak için yürütülmüştür. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte yürütüldüğü bu araştırmada, anket ve görüşmeler ile elde edilen veriler, betimsel ve içerik analizleri ile değerlendirilmiştir. Anket sonuçlarına göre; Wattpad kullanıcısı öğrencilerin uygulamayı ağırlıklı olarak “okuma” amaçlı kullandığı, en fazla okunan türlerin roman ve hikâye olduğu, uygulamayı yazma amaçlı kullanan öğrencilerin ise genellikle roman ve hikâye denemelerinde bulundukları anlaşılmıştır. Bu uygulamayı kullanan öğrenciler ile yapılan yüz yüze görüşmeler, anket sonuçlarını büyük oranda doğrulamıştır. Ayrıca uygulamayı kullanan öğrencilerin beyanlarına göre, Wattpad kullanıcılarının, “argo, hakaret ve kaba sözler ile cinsellik içeren görsel ve metinlere maruz kaldıkları, fikir hırsızlığı ve izinsiz kopyalama gibi olumsuzluklarla karşılaştıkları, programı kullanım alışkanlıklarına bağlı olarak bazı sağlık sorunları yaşadıkları tespit edilmiştir.

Ethical Statement

Araştırma verileri 2015-2016 eğitim öğretim yılında toplandığı için o yıllarda tek başına muteber ve geçerli olan "araştırma izni" alınmıştır. Bu sebeple araştırmaya özel bir etik kurul onay belgesi yoktur.

Supporting Institution

Konya İl Millî Eğitim Müdürlüğü

Thanks

Araştırmanın yapılması yönünde desteklerini esirgemeyen dönemin Konya İl Millî Eğitim Müdürü Mukadder GÜRSOY’a, gerekli kurumsal izinler için araştırma önerisinin ve araştırmanın eleştirel incelenmesinde ve tashihlerinin yapılmasında dönemin AR-GE birimi strateji uzmanı Ekrem ÖZMEN’e, internet ortamında anket formunun hazırlanmasında, yazılım ve programlama desteği veren Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Ali ALTINSOY’a teşekkür ediyorum.

References

  • Alevli, O. (2014). Ekrandan Okumanın 8. Sınıf Öğrencilerinde Anlamaya Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Uşak: Uşak Üniversitesi.
  • Attewell, J. (2005). Mobile Technologies and Learning: A Technology Update and m-Learning Project Summary. London: Learning and Skills Development Agency.
  • Bal, M. (2018). Reading and Writing Experiences of Middle School Students in the Digital Age: Wattpad Sample. International Journal of Education and Literacy Studies, 6(2), 89-100.
  • Başkan, A. (2018). Kelime ve Dil Bilgisi Düzeyinin Yedinci Sınıf Öğrencilerinde Yazma Becerisi ile İlişkisi. Doktora Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Belshaw, D. A. J. (2012). What is “Digital Literacy”? A Pragmatic İnvestigation. Doctoral thesis. Durham University.
  • Bold, M. R. (2018). The Return of The Social Author: Negotiating Authority and İnfluence on Wattpad. Convergence-The Internatıonal Journal Of Research Into New Medıa Technologıes, 24(2), 117-136.
  • Botzakis, S. (2014). Visual and Digital Texts. The Journal of Adolescent & Adult Literacy, 57(6), 503-505.
  • Brown, L. (2008). Using Mobile Learning To Teach Reading to Ninth-Grade Students. Dissertation Thesis. Minneapolis: Capella University.
  • Browne, K. D. & Hamilton-Giachritsis, C. (2005). The İnfluence of Violent Media on Children and Adolescents: a Public-Health Approach. Lancet, 365, 702-710.
  • Çakır, H. & Arslan, İ. (2013). Mobil Cihazlar İçin Ders İçerik Paketinin Geliştirilmesi, Bilişim Teknolojileri Dergisi, 6 (3), 24-34.
  • Çelik, H. & Kılıçoğlu, G. (2022). Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 6(1), 115-134.
  • Dağtaş, A. (2013). Ekrandan Okumanın Okumaya ve Türkçe Dersine Yönelik Tutuma Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Davarcı, N. (2013). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlığı ile Bilgisayar-İnternet Kullanımı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • Demir, N. (2014). Güzel Konuşmak. Dil, Tarih, Kültür ve Edebiyat Araştırmaları II (s.163-165). Ankara: Edge Akademi.
  • Dusi, N., Ferretti, I. & Furini, M. (2017). A Transmedia Storytelling System to Transform Recorded Film Memories İnto Visual History. Entertainment Computing, 21, 65-75.
  • Dworak, M., Schierl, T., Bruns, T. & Strueder, H. K. (2007). Impact of Singular Excessive Computer Game and Television Exposure on Sleep Patterns and Memory Performance of School-Aged Children. American Academy of Pediatrics, 120(5), 978-985.
  • Ercan, A. N. & Ateş, M. (2015). Ekrandan Okuma ile Kâğıttan Okumanın Anlama Düzeyi Açısından Karşılaştırılması. Turkish Studies, 10(7), 395-406.
  • Freedman, R. (1995). The Mr. and Mrs. Club: The Value of Collaboration in Writers’ Workshop. Language Arts, 72(2), 97-104.
  • Gambarato, R. R. & Dabagian, L. (2016). Transmedia Dynamics in Education: The Case of Robot Heart Stories. Educational Media International, 53(4), 229-243.
  • Garcia, A. (2017). A Narrative Across Platforms: Transmedia, Politics, and Encouraging Youth Authorship Anywhere and Anytime. Literacy Today, 35(2), 34-35.
  • Gerde, H. K., Bingham, G. E. ve Wasik, B. A. (2012). Writing in Early Childhood Classrooms: Guidance for Best Practices. Early Childhood Education Journal, 40(6), 351-359.
  • Gutnick, A. L., Robb, M. B., Takeuchi, L. ve Kotler, J. (2011). Always Connected: The New Digital Media Habits of Young Children. New York, NY: The Joan Ganz Cooney Center at Sesame Workshop.
  • Gül, M. (2013). Ortaokul6-7-8. Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Amaç ve Stratejileri. Yüksek Lisans Tezi. Kayseri: Erciyes Üniversitesi.
  • Güngör, E. (2009). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlığı ile Türkçe Dersi Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • Güran Yiğitbaşı, K. (2018). Transmedya Hikâyeciliği’nde Wattpad Örneği ve Okur Tercihlerine Yönelik Bir Araştırma. Online Academic Journal of Information Technology, 9(30), 21-42.
  • Huang, G. (2016). Using Mobile Phones for Teaching and Learning in Chinese Traditional Undergraduate Education. Dissertation Thesis. Fort Lauderdale: Nova Southeastern University.
  • Huth, M. E., Popelka, G. R. & Blevins, N. H. (2014). Comprehensive Measures of Sound Exposures in Cinemas Using Smart Phones. Ear & Hearing, 35(6), 680–686.
  • Hwang, Y. & Jeong, S.-H. (2015). Predictors of Parental Mediation Regarding Children’s Smartphone Use. CyberPsychology, Behavior & Social Networking, 18(12), 737-743.
  • İleri, Z. (2011). Ekrandan Okumanın İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama ve Okuma Motivasyonu Düzeylerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Jennings, N. & Alper, M. (2016). Young Children’s Positive and Negative Parasocial Relationships with Media Characters. Communication Research Reports, 33(2), 96-102.
  • Jones, B. W. (1986). A Study Of The Recreatıonal Readıng Of Thırd-Grade, Fourth-Grade and Fıfth-Grade Chıldren. Dissertation Thesis. Buffalo: State University of New York at Buffalo.
  • Karaçor, S., Tuncer, T. & Bulduklu, Y. (2018). Çocuklarda Obezite Artışı ile Yiyecek ve İçecek Reklamları Arasındaki İlişki. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4 (1), 134-141.
  • Kardiansyah, M. Y. (2019). Wattpad As A Story-Sharıng Websıte (Is it a field of literary production?). 3rd English Language and Literature International Conference (ELLiC), ELLiC Proceedings, 3, 419-426.
  • Kocaman Karaoğlu, A. (2015). Öğretim Sürecinde Hikâye Anlatmanın Teknolojiyle Değişen Doğası: Dijital Hikâye Anlatımı. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(2), 89-104.
  • Kotler, J. A., Schiffman, J. M. & Hanson, K. G. (2012). The İnfluence of Media Characters on Children’s Food Choices. Journal Of Health Communication, 17(8), 886-898.
  • Kurudayıoğlu, M. ve Bal, M. (2014). Ana Dili Eğitiminde Dijital Hikâye Anlatımlarının Kullanımı. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (28), 74-95.
  • Macit, İ. & Demir, M. K. (2016). Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Ekran Okuma Becerilerinin Değerlendirilmesi. Turkish Studies, 11(3), 1647-1664.
  • Martin, A. (2008). Digital Literacy and the “Digital Society”. C. Lankshear ve M. Knobel (Ed.). Digital Literacies-Concepts, Policies and Practices içinde. New York: Peter Lang Publishing.
  • Martiz, G. (2015). A qualitative Case Study on Cell Phone Appropriation For Language Learning Purposes in a Dominican Context. Dissertation Thesis. Logan: Utah State University.
  • MEB, (2017). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB, (2018). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB, (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • McClure, M. (2009). Wattpad Powers Mobile User-Generated Content. Information Today, 26(6), 18-18.
  • Memişoğlu, M. (2014). Design of a Smartphone-Based Development Board to Collect Under Water Physological Data From Divers. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Galatasaray Üniversitesi.
  • Nam, C. W. (2017). The Effects of Digital Storytelling on Student Achievement, Social Presence, and Attitude in Online Collaborative Learning Environments. Interactive Learning Environments, 25(3), 412-427.
  • Özen, M. (2014). 5. Sınıf Öğrencilerinin Kâğıttan Okuma ile Ekrandan Okuma Arasında Metin Türlerine ve Cevap Kaynaklarına Göre Anlam Kurma Farklılıkları. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Peterson, S. (2000). Fourth, Sixth, and Eighth Graders’ Preferred Writing Topics and Identification of Gender Markers in Stories. The Elementary School Journal, 101(1), 79-100.
  • Phillips, W. C. (2007). Writing Behaviors And Attitude: A Survey Of Writing Process Behaviors, Self-Efficacy, Writing Achievement, And Writing Preferences of Sixth, Seventh, and Eighth Grade Students. Dissertation Thesis. Newberg: George Fox University.
  • Quan, K. (2014). Wattpad’s Allen Lau. Canadian Business, 87(13), 30-31.
  • Sarı, G. (2017). Transmedya Hikâye Anlatıcılığı: Kötü Çocuk Örneği. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi (AKAR), 2(4), 71-79.
  • Sawaya, S. F. (2015). Learner Perspectives on Learning Using Smartphones. Dissertation Thesis. Ann Arbor: Michigan State University.
  • Sayın, H. & Göçer, A. (2016). Medya Okuryazarlığı Becerilerinin İlköğretim (6, 7 ve 8. Sınıflar) Türkçe Dersi Programı İçerisindeki Yeri. Millî Eğitim Dergisi, 212, 115-137.
  • Sidekli, S. (2014). Metin Öğretimi. M. Yılmaz (Ed.) Yeni Gelişmeler Işığında Türkçe Öğretimi içinde (s. 167-196). Ankara: Pegem Akademi.
  • Tarımer, İ., Şenli, S. & Doğan, E. (2010) Mobil İletişim Cihazları ile Öğrenim Materyallerine Erişim Sağlayan Bir Yazılım Tasarımı. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 3(3), 1-6.
  • Tavşanlı, Ö. F. (2018). İlkokul Öğrencileri Ne Yazar?: İlkokul Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarında Metin Türü, Konu ve İçerik Tercihlerinin İncelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(1), 32-47.
  • Tecimer, A. A. (2012). Akıllı Telefonlar Yardımıyla Yol ve Sürüş Kalitesinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Wilson, B. (2008). Media and Children’s Aggression, Fear, and Altruism. The Future of Children, 18(1), 87-118.
  • Yaşar, Ö. (2013). Akıllı Telefonların İnformel Öğrenme İçin Kullanımının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Zayed, N. M. (2016). Special Designed Activities for Learning English Language Through the Application of WhatsApp. English Language Teaching, 9(2), 199-204

Secondary School Students’ Book Reading and Writing Status on Digital Media: “Wattpad” Example

Year 2024, Issue: 16, 391 - 422, 28.06.2024
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1471237

Abstract

Wattpad, where reading and writing skills are used in the digital media, is one of the digital literacy applications that aims to respond to the needs of its users to meet literary texts and create literary texts. Determining the reasons and frequency of this widely used program, particularly among students and young writers, is crucial for investigating its effects on users and optimizing its use in education and training. Considering these reasons, this research was conducted to determine the frequency and purposes of secondary school students (5th, 6th and 7th grades) using the Wattpad application and to uncover the extent of the program’s impact on them. In this study, quantitative and qualitative research methods were conducted together, the data obtained through questionnaires and interviews were evaluated through descriptive and content analysis. According to the results of the questionnaire; it was understood that the students who used the Wattpad primarily for “reading” purposes, the most read genres were novels and stories, and the students who used the application for writing purposes generally wrote novels and stories. Face-to-face interviews with students using the Wattpad confirmed the survey results to a great extent. Additionally, it was determined that students who read books published in the application environment were exposed to visuals and texts containing slang, insults and vulgar words and sexuality, encountered negativities such as idea theft and unauthorized copying, and experienced some health problems based on their program usage habits.

References

  • Alevli, O. (2014). Ekrandan Okumanın 8. Sınıf Öğrencilerinde Anlamaya Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Uşak: Uşak Üniversitesi.
  • Attewell, J. (2005). Mobile Technologies and Learning: A Technology Update and m-Learning Project Summary. London: Learning and Skills Development Agency.
  • Bal, M. (2018). Reading and Writing Experiences of Middle School Students in the Digital Age: Wattpad Sample. International Journal of Education and Literacy Studies, 6(2), 89-100.
  • Başkan, A. (2018). Kelime ve Dil Bilgisi Düzeyinin Yedinci Sınıf Öğrencilerinde Yazma Becerisi ile İlişkisi. Doktora Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Belshaw, D. A. J. (2012). What is “Digital Literacy”? A Pragmatic İnvestigation. Doctoral thesis. Durham University.
  • Bold, M. R. (2018). The Return of The Social Author: Negotiating Authority and İnfluence on Wattpad. Convergence-The Internatıonal Journal Of Research Into New Medıa Technologıes, 24(2), 117-136.
  • Botzakis, S. (2014). Visual and Digital Texts. The Journal of Adolescent & Adult Literacy, 57(6), 503-505.
  • Brown, L. (2008). Using Mobile Learning To Teach Reading to Ninth-Grade Students. Dissertation Thesis. Minneapolis: Capella University.
  • Browne, K. D. & Hamilton-Giachritsis, C. (2005). The İnfluence of Violent Media on Children and Adolescents: a Public-Health Approach. Lancet, 365, 702-710.
  • Çakır, H. & Arslan, İ. (2013). Mobil Cihazlar İçin Ders İçerik Paketinin Geliştirilmesi, Bilişim Teknolojileri Dergisi, 6 (3), 24-34.
  • Çelik, H. & Kılıçoğlu, G. (2022). Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 6(1), 115-134.
  • Dağtaş, A. (2013). Ekrandan Okumanın Okumaya ve Türkçe Dersine Yönelik Tutuma Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Davarcı, N. (2013). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlığı ile Bilgisayar-İnternet Kullanımı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • Demir, N. (2014). Güzel Konuşmak. Dil, Tarih, Kültür ve Edebiyat Araştırmaları II (s.163-165). Ankara: Edge Akademi.
  • Dusi, N., Ferretti, I. & Furini, M. (2017). A Transmedia Storytelling System to Transform Recorded Film Memories İnto Visual History. Entertainment Computing, 21, 65-75.
  • Dworak, M., Schierl, T., Bruns, T. & Strueder, H. K. (2007). Impact of Singular Excessive Computer Game and Television Exposure on Sleep Patterns and Memory Performance of School-Aged Children. American Academy of Pediatrics, 120(5), 978-985.
  • Ercan, A. N. & Ateş, M. (2015). Ekrandan Okuma ile Kâğıttan Okumanın Anlama Düzeyi Açısından Karşılaştırılması. Turkish Studies, 10(7), 395-406.
  • Freedman, R. (1995). The Mr. and Mrs. Club: The Value of Collaboration in Writers’ Workshop. Language Arts, 72(2), 97-104.
  • Gambarato, R. R. & Dabagian, L. (2016). Transmedia Dynamics in Education: The Case of Robot Heart Stories. Educational Media International, 53(4), 229-243.
  • Garcia, A. (2017). A Narrative Across Platforms: Transmedia, Politics, and Encouraging Youth Authorship Anywhere and Anytime. Literacy Today, 35(2), 34-35.
  • Gerde, H. K., Bingham, G. E. ve Wasik, B. A. (2012). Writing in Early Childhood Classrooms: Guidance for Best Practices. Early Childhood Education Journal, 40(6), 351-359.
  • Gutnick, A. L., Robb, M. B., Takeuchi, L. ve Kotler, J. (2011). Always Connected: The New Digital Media Habits of Young Children. New York, NY: The Joan Ganz Cooney Center at Sesame Workshop.
  • Gül, M. (2013). Ortaokul6-7-8. Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Amaç ve Stratejileri. Yüksek Lisans Tezi. Kayseri: Erciyes Üniversitesi.
  • Güngör, E. (2009). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlığı ile Türkçe Dersi Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • Güran Yiğitbaşı, K. (2018). Transmedya Hikâyeciliği’nde Wattpad Örneği ve Okur Tercihlerine Yönelik Bir Araştırma. Online Academic Journal of Information Technology, 9(30), 21-42.
  • Huang, G. (2016). Using Mobile Phones for Teaching and Learning in Chinese Traditional Undergraduate Education. Dissertation Thesis. Fort Lauderdale: Nova Southeastern University.
  • Huth, M. E., Popelka, G. R. & Blevins, N. H. (2014). Comprehensive Measures of Sound Exposures in Cinemas Using Smart Phones. Ear & Hearing, 35(6), 680–686.
  • Hwang, Y. & Jeong, S.-H. (2015). Predictors of Parental Mediation Regarding Children’s Smartphone Use. CyberPsychology, Behavior & Social Networking, 18(12), 737-743.
  • İleri, Z. (2011). Ekrandan Okumanın İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama ve Okuma Motivasyonu Düzeylerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Jennings, N. & Alper, M. (2016). Young Children’s Positive and Negative Parasocial Relationships with Media Characters. Communication Research Reports, 33(2), 96-102.
  • Jones, B. W. (1986). A Study Of The Recreatıonal Readıng Of Thırd-Grade, Fourth-Grade and Fıfth-Grade Chıldren. Dissertation Thesis. Buffalo: State University of New York at Buffalo.
  • Karaçor, S., Tuncer, T. & Bulduklu, Y. (2018). Çocuklarda Obezite Artışı ile Yiyecek ve İçecek Reklamları Arasındaki İlişki. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4 (1), 134-141.
  • Kardiansyah, M. Y. (2019). Wattpad As A Story-Sharıng Websıte (Is it a field of literary production?). 3rd English Language and Literature International Conference (ELLiC), ELLiC Proceedings, 3, 419-426.
  • Kocaman Karaoğlu, A. (2015). Öğretim Sürecinde Hikâye Anlatmanın Teknolojiyle Değişen Doğası: Dijital Hikâye Anlatımı. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(2), 89-104.
  • Kotler, J. A., Schiffman, J. M. & Hanson, K. G. (2012). The İnfluence of Media Characters on Children’s Food Choices. Journal Of Health Communication, 17(8), 886-898.
  • Kurudayıoğlu, M. ve Bal, M. (2014). Ana Dili Eğitiminde Dijital Hikâye Anlatımlarının Kullanımı. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (28), 74-95.
  • Macit, İ. & Demir, M. K. (2016). Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Ekran Okuma Becerilerinin Değerlendirilmesi. Turkish Studies, 11(3), 1647-1664.
  • Martin, A. (2008). Digital Literacy and the “Digital Society”. C. Lankshear ve M. Knobel (Ed.). Digital Literacies-Concepts, Policies and Practices içinde. New York: Peter Lang Publishing.
  • Martiz, G. (2015). A qualitative Case Study on Cell Phone Appropriation For Language Learning Purposes in a Dominican Context. Dissertation Thesis. Logan: Utah State University.
  • MEB, (2017). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB, (2018). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB, (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • McClure, M. (2009). Wattpad Powers Mobile User-Generated Content. Information Today, 26(6), 18-18.
  • Memişoğlu, M. (2014). Design of a Smartphone-Based Development Board to Collect Under Water Physological Data From Divers. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Galatasaray Üniversitesi.
  • Nam, C. W. (2017). The Effects of Digital Storytelling on Student Achievement, Social Presence, and Attitude in Online Collaborative Learning Environments. Interactive Learning Environments, 25(3), 412-427.
  • Özen, M. (2014). 5. Sınıf Öğrencilerinin Kâğıttan Okuma ile Ekrandan Okuma Arasında Metin Türlerine ve Cevap Kaynaklarına Göre Anlam Kurma Farklılıkları. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Peterson, S. (2000). Fourth, Sixth, and Eighth Graders’ Preferred Writing Topics and Identification of Gender Markers in Stories. The Elementary School Journal, 101(1), 79-100.
  • Phillips, W. C. (2007). Writing Behaviors And Attitude: A Survey Of Writing Process Behaviors, Self-Efficacy, Writing Achievement, And Writing Preferences of Sixth, Seventh, and Eighth Grade Students. Dissertation Thesis. Newberg: George Fox University.
  • Quan, K. (2014). Wattpad’s Allen Lau. Canadian Business, 87(13), 30-31.
  • Sarı, G. (2017). Transmedya Hikâye Anlatıcılığı: Kötü Çocuk Örneği. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi (AKAR), 2(4), 71-79.
  • Sawaya, S. F. (2015). Learner Perspectives on Learning Using Smartphones. Dissertation Thesis. Ann Arbor: Michigan State University.
  • Sayın, H. & Göçer, A. (2016). Medya Okuryazarlığı Becerilerinin İlköğretim (6, 7 ve 8. Sınıflar) Türkçe Dersi Programı İçerisindeki Yeri. Millî Eğitim Dergisi, 212, 115-137.
  • Sidekli, S. (2014). Metin Öğretimi. M. Yılmaz (Ed.) Yeni Gelişmeler Işığında Türkçe Öğretimi içinde (s. 167-196). Ankara: Pegem Akademi.
  • Tarımer, İ., Şenli, S. & Doğan, E. (2010) Mobil İletişim Cihazları ile Öğrenim Materyallerine Erişim Sağlayan Bir Yazılım Tasarımı. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 3(3), 1-6.
  • Tavşanlı, Ö. F. (2018). İlkokul Öğrencileri Ne Yazar?: İlkokul Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarında Metin Türü, Konu ve İçerik Tercihlerinin İncelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(1), 32-47.
  • Tecimer, A. A. (2012). Akıllı Telefonlar Yardımıyla Yol ve Sürüş Kalitesinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Wilson, B. (2008). Media and Children’s Aggression, Fear, and Altruism. The Future of Children, 18(1), 87-118.
  • Yaşar, Ö. (2013). Akıllı Telefonların İnformel Öğrenme İçin Kullanımının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Zayed, N. M. (2016). Special Designed Activities for Learning English Language Through the Application of WhatsApp. English Language Teaching, 9(2), 199-204
There are 59 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Digital Literature, Digital Writing, Creative Writing
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Hüseyin Sayın 0000-0001-6857-8368

Publication Date June 28, 2024
Submission Date April 20, 2024
Acceptance Date May 18, 2024
Published in Issue Year 2024 Issue: 16

Cite

APA Sayın, H. (2024). Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Medyada Kitap Okuma ve Yazma Durumları: “Wattpad” Örneği. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi(16), 391-422. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1471237