Bu araştırma, üniversite öğrencilerini algılanan eğitim hizmeti kalitesi kriterine göre belli kümelere (pazar bölümlerine) ayırmak amacıyla Karadeniz Teknik Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin 372 öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Analizde faktör, kümeleme, ayırma ve Ki kare istatistik teknikleri kullanılmıştır. Analiz sonucunda öğrencilerin birbirinden farklı iki kümeye ayrılabileceği görülmüştür. İki kümeyi birbirinden en iyi ayıran algılanan hizmet kalitesi boyutunun eğitim materyalleri kalitesi faktörü olduğu bunu ise sırasıyla eğiticilerin kapasiteleri, öğrenme faaliyetleri, çalışma atmosferi ve üniversitenin yerleşim yeri faktörlerinin izlediği tespit edilmiştir. Ayrıca bu iki kümenin cinsiyet, sınıf ve aylık gelir demografik değişkenleri itibariyle de birbirinden ayrıldığı belirlenmiştir
This research was done to fixing specific market segmentation with
perceived service quality criterion on the students of Business Administration and
Management Faculty of Karadeniz Technical University. In analysis, factor, cluster,
discriminant and chi square statistical technics were used. In the end of analysis, it
was seen that students could be divided into two specific clusters. The perceived
service quality dimension which is the best discriminate two clusters is quality of
course materials and following this factor; capability of tutors, learning facilities,
studying atmosphere and tutorial center arrangement. In addition, gender, class and
income variables discriminate two cluster.
Other ID | JA92EH76MZ |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 16 |
**