Öğrencilerin iş hayatına adapte olabilmeleri için çeşitli staj uygulamaları yapılmaktadır. Zorunlu staj uygulaması Türkiye’de meslek yüksekokulları ile fakülteler arasındaki önemli farklardan birini oluşturmaktadır. Halen iki yıllık meslek yüksekokullarında staj zorunlu, dört yıllık bir eğitim-öğretim dönemini kapsayan fakültelerde ise isteğe bağlı olarak yürütülmektedir. Staj sayesinde öğrencilere iş hayatını tanıma, mesleklerine ilişkin kendilerine tecrübe kazandırma ve uygulama ile teorik bilgilerini karşılaştırma olanakları sağlanmaktadır. Meslek yüksekokullarında yürütülen staj çalışmalarıyla ilgili olarak yapılan bu araştırma ile de öğrencilerin bu konudaki fikir, düşünce ve önerilerinin ortaya konulması, elde edilen sonuçlar çerçevesinde kimi çözümler ve öneriler geliştirilmesi amaçlanmıştır
Various training (internship) applications are made in order to make a student
ready for the business life. Compulsory training application constitutes the
most important difference between the vocational schools and faculties. Now the
trainings in two year vocational schools are compulsory and in four year faculties
they are executed on demand. Owing to the training, the student had the chance of
recognizing the business life, gaining experience and comparing his/her theoretical
and practical knowledge. This survey, which is on the training applications that are
executed in the vocational schools, aims at grabbing the thoughts, opinions and proposals
of the students; developing solutions and offering proposals in the frame of
the results obtained from the thoughts, opinions and proposals of the students.
Other ID | JA66AN78EY |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Issue: 8 |
**