Organizasyonlar müşterilerine kaliteli ürün ve hizmet sağlayarak
başarıya ulaşmaktadırlar. Toplam Kalite Yönetimini (TKY) kendisine felsefe
edinmiş olan organizasyonlar ise bu başarılarını rekabetçi bir piyasa ortamında
dünya çapında sürdürebilmektedirler. Bu çalışmada sürekli iyileştirme,
liderlik, takım çalışması, müşteri odaklılık, eğitim, ürün tasarımı, tedarikçi
kalitesinin yönetimi ve süreç yönetiminden oluşan Toplam Kalite Yönetimi
uygulamalarının firma performansı üzerindeki etkisini belirlenmesi
amaçlanmaktadır. Bu amaç üzerine oluşturulmuş olan anket formu Türkiye’de
Marmara Bölgesindeki 80 firmadan 200 kişiye uygulanmıştır. Araştırmada ilk
olarak açıklayıcı faktör analizi (AFA) ile değişkenler belirlenmiştir. Daha
sonra doğrulayıcı faktör analizi (DFA) AMOS 24 paket programı kullanarak ölçüm
modeline uygulanmış ve uyum indeksleri hesaplanmıştır. Yapısal eşitlik modeli
ile TKY uygulamalarının firma performansı üzerindeki etkisi belirlenmiştir.
Çalışmanın sonucunda tedarikçi kalitesinin yönetimi, sürekli iyileştirme,
liderlik ve süreç yönetimi ile firma performansı arasında anlamlı ve pozitif
ilişki bulunduğu ortaya çıkmıştır. Son olarak bulunan sonuçlar daha önce
yapılmış olan diğer çalışmalar ile karşılaştırılmış, çalışmanın kısıtları
verilmiş ve çözümler hakkında önerilerde bulunulmuştur
Firma Performansı Kalite Toplam Kalite Yönetimi Yapısal Eşitlik Modeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ağustos 2018 |
Kabul Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |