Review
BibTex RIS Cite

Teşhir Toplumu ve Yeni Medya: Teşhir Toplumunun Oluşmasında Önemli Bir Araç Olan Yeni Medya Üzerine Bir Değerlendirme

Year 2020, Volume: 2 Issue: 2, 12 - 20, 26.10.2020

Abstract

İnternet tabanlı iletişim araçlarının ortaya çıkışı ile birlikte yeni medya, iletişim alanının önemli mecralarından biri olmuştur. Bu mecra oldukça kolay, ucuz ve herkese iletişim kurma imkânı veren bir medya alanıdır. Bu medya alanı pek çok medya alanını birleştirmiş ve bünyesinde toplamıştır. Dünya çapında oldukça yaygın bir kullanıcısı olan bu medya alanı, iletişim alanında pek çok avantajı kullanıcısına sunduğu gibi aynı zamanda da bazı toplumsal problemlerin de ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu çalışmada yeni medya ile daha görünür olan teşhir, teşhir toplumu ekseninde kavramsal ve kuramsal alt yapısı ile ele alınmaktadır. Ayrıca teşhir toplumu konusu, yeni medya ve mahremiyet görünümleri üzerinden bir değerlendirmeye tabii tutulmuştur. Gönüllü veya gönülsüz bir şekilde gerçekleşen mahremiyet görünümlerinin toplumsal hayat üzerindeki varlıkları ele alınmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak özellikle teşhir toplumu bağlamında ortaya çıkan çok daha fazla görünür olmanın, inançlar değerler ve normlar için olumsuz bir etki ortaya çıkarabilmesi söz konusudur. Bu durum narsistik kişilik yapıların ortaya çıkmasına ve yaygınlaşmasına da imkân verebilmektedir.

References

  • Anık, M. (2016). Aykırı Bir Düşünür Olarak J. Baudrillard ve Gösteriş Amaçlı Tüketim, Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(47), 441-453.
  • Arık, E. (2013). Sosyal Medyada Mahremiyet Görünümleri, Sosyalleşen Birey Sosyal Medya Araştırmaları içinde, Edt.: Ali Büyükaslan ve Ali Murat Kırık, Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Arısoy, Ö. (2009). İnternet Bağımlılığı ve Tedavisi, Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 1, 55-67.
  • Can, İ. (2018). Teşhir Toplumu, Kavramlar, Kuramlar ve Pratikler, Sosyoloji Divanı Dergisi, 11, 9-26.
Year 2020, Volume: 2 Issue: 2, 12 - 20, 26.10.2020

Abstract

References

  • Anık, M. (2016). Aykırı Bir Düşünür Olarak J. Baudrillard ve Gösteriş Amaçlı Tüketim, Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(47), 441-453.
  • Arık, E. (2013). Sosyal Medyada Mahremiyet Görünümleri, Sosyalleşen Birey Sosyal Medya Araştırmaları içinde, Edt.: Ali Büyükaslan ve Ali Murat Kırık, Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Arısoy, Ö. (2009). İnternet Bağımlılığı ve Tedavisi, Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 1, 55-67.
  • Can, İ. (2018). Teşhir Toplumu, Kavramlar, Kuramlar ve Pratikler, Sosyoloji Divanı Dergisi, 11, 9-26.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Makaleler
Authors

Uğur Çağlak 0000-0002-6750-8621

Publication Date October 26, 2020
Submission Date October 11, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Çağlak, U. (2020). Teşhir Toplumu ve Yeni Medya: Teşhir Toplumunun Oluşmasında Önemli Bir Araç Olan Yeni Medya Üzerine Bir Değerlendirme. Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 2(2), 12-20.

Journal of Critical Communication © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International