Bireyin gelişiminde önemli payı olan matematiğin özgür iradeye sahip, kendini rahatlıkla ifade edebilen, uyumlu, kendine güvenen, üretken, yenilikçi ve yaratıcı bireylerin yetişmesine katkı sağlayabilmesi ancak nitelikli bir eğitim ile olası görülmektedir. Bununla birlikte matematik, öğrenciler tarafından...
Bireyin gelişiminde önemli payı olan matematiğin özgür iradeye sahip, kendini rahatlıkla ifade
edebilen, uyumlu, kendine güvenen, üretken, yenilikçi ve yaratıcı bireylerin yetişmesine katkı
sağlayabilmesi ancak nitelikli bir eğitim ile olası görülmektedir. Bununla birlikte matematik, öğrenciler
tarafından zor, sıkıcı ve gereksiz bilgilerle dolu bir ders olarak nitelendirilmektedir. Bunun en önemli
nedenleri arasında konuların çok soyut ve teorik olması, toplum ve insanlarla doğrudan ilişkili olmaması
gösterilmektedir. Etkili bir matematik öğretimi, öğrencilerin derse karşı ilgi duymalarını ön koşul olarak
kabul etmektedir. Bu nedenle öğrencilerin matematiğe karşı tutumlarının araştırılması ve öğrenme
ortamlarında bu tutumların göz önünde bulundurulması kaçınılmaz olmaktadır. Çalışmanın amacı, meslek
yüksekokulu öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarıyla ilgili var olan durumu ortaya koymak
ve tutumlarının matematik başarısına etkisini belirlemektir. Çalışmanın örneklemini, 2011-2012 eğitim-
öğretim yılında Giresun Üniversitesi Eynesil Kamil Nalbant Meslek Yüksekokulu Çocuk Bakımı ve
Gençlik Hizmetleri Bölümünde öğrenim gören 200 Çocuk Gelişimi Programı öğrencisi oluşturmaktadır.
İlgili öğrencilerin matematik başarılarının tespitinde ‘Matematik’ dersi notları göz önüne alınmıştır.
Çalışmada kullanılan “Matematik Tutum” ölçeği Duatepe ve Çilesiz (1999) tarafından geliştirilmiş ve
başka araştırmalarda da kullanılmış bir ölçektir. Bu ölçek beşli likert tipindedir ve 38 maddeden
oluşmaktadır. Ölçeğin Duatepe ve Çilesiz (1999) tarafından yapılan güvenirlik çalışmasında, toplam
ölçek için Cronbach alpha katsayısı 0.96 olarak bulunmuştur. Verilerin analizi SPSS 15.0 istatistik paket
programı kullanılarak yapılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama (x), standart sapma (ss) ve tek
yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmış ve istatistiksel önem düzeyi .05 olarak alınmıştır.
Öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarının matematik başarılarını etkilemesi araştırmada
ulaşılan sonuçlar arasındadır.
Tutum Ölçeği Matematik Tutum Ölçeği Matematik Dersi Matematiğe Yönelik Tutum Meslek Yüksek Okulu Öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 02 |