Geleneksel müziklerimiz yüzyıllar boyunca toplumumuz tarafından üretilmiş, yaşatılmış ve beğenilerek günümüze kadar gelmişlerdir. Her çağın olgularına, toplumsal olaylarına göre biçimlenmiş, değişmiş, dilden dile, kulaktan kulağa dolaşmış...
Bu araştırmada, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Eğitimi Anabilim
Dalı öğretim programında yer alan geleneksel Türk müziği (Geleneksel Türk Halk Müziği/Geleneksel
Türk Sanat Müziği) derslerine ilişkin tutumların belirlenmesi için ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Araştırmaya Harran, İnönü, Marmara ve Karadeniz Teknik Üniversitesi müzik eğitimi anabilim dallarında
öğrenim gören toplam 202 öğrenci katılmıştır. Araştırmada ölçek geliştirilme süreci aşamalar halinde
gösterilmiştir. Geçerlik-güvenirliği test edilen nihai ölçek 15’i olumlu 9’u olumsuz olmak üzere, 24
maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin bütününe ilişkin güvenirlik katsayısı (cronbach alfa) 0.93 olarak elde
edilmiştir. Ayrıca ölçeğin yapı geçerliği faktör analizi ile test edilmiştir. Ölçeğin faktör analizine uygun
olup olmadığının test edilmesi için Kaiser-Meyer-Olkin testi ve Bartlett testleri yapılmıştır.
Geleneksel Türk halk müziği Geleneksel Türk sanat müziği Geleneksel Türk müziği dersleri Tutum ölçeği Müzik eğitimi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 19, 2015 |
Submission Date | December 19, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 7 Issue: 02 |