Bu araştırmanın amacı, dünyada özellikle eğitim ortamlarında kullanımı her geçen gün
artan Coğra Bilgi Sistemlerinin (CBS) yükseköğretimde kullanımının
değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda 2013-2014 eğitim-öğretim yılında
Bayburt Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören ikinci
sınıf öğrencilerinden rastgele belirlenen deney grubu öğrencileri ile altı haftalık bir
uygulama sonrasında görüşme yapılmıştır. Görüşmede, CBS'nin eğitimde kullanımı ve
öğrencilere kazandırdığı becerilerle ilgili öğrencilerin görüşleri alınmıştır.
Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme
formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Görüşme
sonrasında öğrenciler CBS'nin derslerde kullanımının gerekli olduğunu, öğrenmeyi
kalıcı ve eğlenceli hale getirdiğini ve benzer derslerde de kullanılması gerektiğini ifade
etmişlerdir. Ayrıca öğrenciler, CBS'nin harita okuma becerisi, sorgulama becerisi ve
grak-tablo okuma becerisi gibi pek çok beceriyi de kazandırmada etkili olduğunu
vurgulamışlardır
Coğrafya Öğretimi Coğra Bilgi Sistemleri (CBS) Yükseköğretim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Şubat 2016 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 03 |