Tüketici
beklenti ve taleplerini şekillendiren zorunlu durumlar mevcuttur. Çölyak
hastaları yeme-içme engelleri nedeniyle destinasyon seçiminde diğer
tüketicilere nazaran daha fazla seçici olmak durumundadır. Yapılan araştırmalar
Türkiye’de her yüz kişiden birinin çölyak olduğunu göstermektedir ve bu
hastalığın tek tedavisi ömür boyu glütensiz diyettir. Bu araştırmada, gerek eğitimli panelistler gerekse tüketiciler üzerinde
duyusal testler yapılarak, glütensiz/badem, dut ve iğde unuyla yapılan kurabiyelerin
duyusal algısını ölçmek amaçlanmıştır. Bu amaçla buğday unuyla yapılan
kurabiyeye alternatif olarak glütensiz/badem, dut ve iğde unuyla kurabiye
üretilmiştir. Bu kurabiyeler eğitimli panelistler ve tüketiciler açısından
değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda; eğitimli panelistler açısından genel
olarak ürünler kabul edilebilir olduğu görülmüştür. Tüketiciler açısından ise genel olarak üç
ürünün de beğenildiği, en fazla ortalamanın ise glütensiz un/badem unuyla
yapılan kurabiyede olduğu görülmektedir. Ayrıca söz konusu ürünlerin
beğenisinin çölyak durumu ve yaş durumuna göre farklılaştığı tespit edilmiştir.
There are
compulsory situations influencing consumers' expectations and demands. Celiacs
have to be more selective about choice of destination than other consumers
because of their eating and drinking barriers. Researches reveal thet one of
every hundred people in Turkey is celiac and only treament of the disease is
lifelong gluten-free diet. This study aims measure the sensory perception of
both trained panelists and consumers about the cookies made with flours of
gluten-free / almond, mulberry and oleaster. For this purpose, cookies with
with flours of gluten-free / almond, mulberry and oleaster are made as
alternative to cookies with wheat flour. These cookies are evaluated by trained
panelists and consumers. As a result of
study; products are acceptable in general for trained panelists. While three
products are liked for consumers, gluten-free flour / almond cookie is highest
amount of mean. In addition, the liking of all products vary to according
celiac status and age.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 16, 2017 |
Submission Date | October 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 9 Issue: 16 |